-100K Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 Det luriga med limit är ju att det ofast är värt att dra på färg o stege mm, problemet är att på de lägre bordena så släpper ingen en hand, som detta exempel. Så tänkte ställa en fråga, vad är det som skiljer de bättre spelarna mot de sämre? finns det nåt bra svar,? Nu har jag spelat 5/10 som max. Det som skiljer mig från att vinna/förlora är väl att släppa de mest orealistiska händerna och inte gå vidare i vredesmod. Ibland när du är inne i en rush kan du märka hur spelare vägrar tro att du floppade färgen, att du fick trissen att du satt royal flush för 2a ggn i rad:). Så de synar ner. Nästa gång blir dem förbannad och menar att, I HELVETE att du har flush igen!!! Oh börjar cappa med 63 off suit då de träffat högsta paret på floppen 4c5c6c. Förstår du hur jag menar? Jag tror det som skiljer , mao, är att en bra spelare kan beh lugnet även då alla händer är kalla. Att inse att folk kommer syna dig på dem här nivåerna. Att förstå att du måste spela NL för att få folk att släppa en hel del händer etc. Men det är bara min tro. Dock kan jag ha vissa poäng. Spec då man ser alla sjuka NL händer folk spelar på FL. Citera
Ruterkung Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 Mina funderingar. Hand 1: Riversynen är i absolut lösaste laget tycker jag. Den enda handen som du får hoppas på, och som är iallafall det minsta rimliga är väl en SC som typ . Alla "höga" färgkort är ju borta som han kan ha (KQJ är ute och har han A slår han dig). Hade du haft hade jag gillat synen mer. Hur resonerar du med riversynen? Hand 2: Jag tycker jag är hyffsat lös men t.om jag viker den handen pre. Dels för att den är jäkligt osexig (eller, mest därför) och dels för vi är OOP. Ta gärna bort resultatet då analyserna kan bli färgade av det. Citera
great Postad 12 Juli , 2007 Rapport Postad 12 Juli , 2007 ser att du spelar headsup just nu! Hur mkt +/- är du för idag? Citera
jope84 Postad 13 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2007 ser att du spelar headsup just nu! Hur mkt +/- är du för idag? Tjo i natt vart det 700 d plus, återkommer i morgon med detaljer gn Citera
jope84 Postad 13 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2007 Efter en natt med många o lite för stora svängningar, men som ändå sluatde 700 dollar upp, så är det dags att sätta sig o lira igen, ska försöka inrikta mig på sngs o även lite 4-8 nl i dag. I morgon ska jga på bröllop, en bardoms kompis dom gifter sig så det blir nog inget lir i morgon, så därför kommer det liras dubbelt så mycket i dag Efter 3 dagar sen dagboken startade så ligger jag till så här = 3 dagar = 18000 kr plus. so far so good Citera
finna12 Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Kollar på dig på prima! Forza hv71! Citera
KNIOBes Postad 13 Juli , 2007 Rapport Postad 13 Juli , 2007 Efter en natt med många o lite för stora svängningar, men som ändå sluatde 700 dollar upp, så är det dags att sätta sig o lira igen, ska försöka inrikta mig på sngs o även lite 4-8 nl i dag. I morgon ska jga på bröllop, en bardoms kompis dom gifter sig så det blir nog inget lir i morgon, så därför kommer det liras dubbelt så mycket i dag Efter 3 dagar sen dagboken startade så ligger jag till så här = 3 dagar = 18000 kr plus. so far so good Snyggt, Jobba på!! Ser att du nu vunnit typ 5-6 sng HU irad $250 samt ett par $350 irad. BORDE ju vara plussad nu lr?? /Bladh Citera
jope84 Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 Så slutar ännu en grind natt,som vanligt sjuka svängningar men summa sumarum upp 800 d. återkommer med info senare god natt. Citera
Sprattelgubbe Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Så slutar ännu en grind natt,som vanligt sjuka svängningar men summa sumarum upp 800 d. återkommer med info senare god natt. God Natt!! En annan har varit uppe i två timmar redan, vänta tills du får småbarn. Då är nattgrindens dagar räknade Citera
Africa Postad 5 November , 2007 Rapport Postad 5 November , 2007 Hur ligger du till nu med ditt mål? Vore kul med en uppdatering. Citera
Zille Postad 6 November , 2007 Rapport Postad 6 November , 2007 Gl HF säger jag bara ... Hoppas du når ditt mål Citera
Recommended Posts