Drumguish Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Utg minibettar i stora potter och har synat omslag med svaga händer. MP har spelat ganska löst men bara visat upp starka händer vid showdown. HU mot UTG hade jag pottat floppen men nu vet jag inte riktigt. Hur borde jag spela handen och varför? PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (5 handed) Hero ($105.75) SB ($29.60) BB ($16.80) UTG ($43.45) MP ($53.75) Preflop: Hero is Button with , , , . UTG raises to $1, MP calls $1, Hero raises to $4.75, 2 folds, UTG calls $3.75, MP calls $3.75. Flop: ($15) , , (3 players) UTG checks, MP checks, Hero checks. Turn: ($15) (3 players) UTG bets $1, MP calls $1, Hero calls $1. River: ($18) (3 players) UTG bets $0.5, MP raises to $18.65 Citera
bzkt Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Flyttad till handanalys och redigerat rubriken. Ta som vana att skriva informativa rubriker. Citera
nice_guy Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 stege? jag antar att du skrivit fel i inlägget...du har trips om jag inte ser helt fel... Citera
Narkissoz Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Jag hittar inte heller stegen, faktiskt. Citera
sex0rcist Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Flyttad till handanalys och redigerat rubriken. Ta som vana att skriva informativa rubriker. bzkt, du kanske ska ändra post-rubriken till något som faktiskt stämmer isf. Stege? Citera
morango Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 De verkar ganska lösa så varför höjer du pre? Sedan hade jag betat ut floppen, eller åtminstone turn. En reraise där mot min bet för att känna av. i bästa fall får du en showdown gratis. Gör man inte detta så blir river svårspelad, jag tycker det luktar fold. Citera
bzkt Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 bzkt, du kanske ska ändra post-rubriken till något som faktiskt stämmer isf. Stege? Man kommer mycket längre med en trevligare attityd, speciellt mot folk som försöker göra något för att höja kvaliten på forumet. Fixade rubriken. Citera
Drumguish Postad 8 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2007 De verkar ganska lösa så varför höjer du pre? Sedan hade jag betat ut floppen, eller åtminstone turn. En reraise där mot min bet för att känna av. i bästa fall får du en showdown gratis. Gör man inte detta så blir river svårspelad, jag tycker det luktar fold. Pre flop återhöjer jag gärna med sådana här händer när jag kommer att ha position. Sen har utg spelat rätt dåligt och jag tror han kommer att betala av när jag träffar hårt, vill gärna isolera honom om det går men nu synade mp också.. På rivern känns det helt klart som att jag borde betat ut på flop men innan jag såg den så vet jag faktist inte vad som är bäst. Citera
Othello Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Beta floppen. Såsom spelat - passa på rivern. Citera
Drumguish Postad 9 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2007 Othello: tack för kortsymbolerna ska tänka på det nästa gång. angående handen så folda jag rivern även fast det kändes löjligt vekt spelat av mig. Citera
Othello Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Kortsymbolerna var bara för att jag själv var så trött att jag knappt såg hur brädan såg ut, så det var mer för min egna skull (jag satte bara in kolon bakom/framför korten så dyker de upp). Du körde ju handen genom en converter, vilket gör en mer för läsbarheten än symbolerna. Citera
Recommended Posts