Gå till innehåll

Lite råd om 6-seated mot 10-seated no limit-turneringar


Calvinh

Recommended Posts

Har funderat på mitt spel lite grann när det gäller multitable mot singletable tournaments no limit freezeout.

 

Är det 10-seated så går det sämre, både när det gäller multi och single och jag hamnar sällan in the money.

 

Är det 6-seated så slutar jag ofta bättre än 3:a i single table och i multitable så brukar jag ofta hamna in the money.

 

Är det en koncentrationsbrist eller erfarenhetsbrist som gör att jag får bättre resultat i Singletable tournaments med 6 seats än i 10-seated multi och single.

 

Ursäkta om det blev lite virrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nästan samma problem, det jag dock har märkt är at jag överspelat A med en dålig kicker, då vid ett tio-bord finns det flera spelare som kan ha en bättre hand än mig än vid ett 6 manna bord, därför ökar chanserna i ett 6 manna bord att ett A med dålig kicker blir högre värd då det finns färre spelare som kan ha en bättre hand. så mitt råd är att spela färre händer på ett 10 manna bord än vid ett 6 manna bord, hoppas det hjälper något :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat på mitt spel lite grann när det gäller multitable mot singletable tournaments no limit freezeout.

 

Är det 10-seated så går det sämre, både när det gäller multi och single och jag hamnar sällan in the money.

 

Är det 6-seated så slutar jag ofta bättre än 3:a i single table och i multitable så brukar jag ofta hamna in the money.

 

Är det en koncentrationsbrist eller erfarenhetsbrist som gör att jag får bättre resultat i Singletable tournaments med 6 seats än i 10-seated multi och single.

 

Ursäkta om det blev lite virrigt.

 

Spelet skiljer ju sig en hel del mellan FT och SH. Både vad gäller spelbara kort agressivitet. Du kanske är för lös för FT helt enkelt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste spela mycket tightare i början på en 10-manna vilket du troligen inte gör. Bara folda allt utom AA/KK AK/AQ kan fungera tillfredställande eller försöka dubbla upp med en färg om alla sitter och mesbettar.

När det sen går över till att vara shorthanded så spela som du brukar.

 

Edit: Ja 10-manna kan tära på tålamodet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...