Gå till innehåll

Olustigt turnkort efter finfin flop nära finalbord


Recommended Posts

11 spelare kvar i en turre på Stars med cirkus $14K i prizepool. Jag höjer från cutoff med JQs. fi som synar i BB har varit ganska lös och tagit ganska många marginella synar preflop. Floppen är ju finfin och jag vill helst få in rubb och stubb här men får en syn och ett jättejobbigt turnkort dyker upp. Check, bet eller push?

 

 

PokerStars Game #10829140015: Tournament #54105533, $30+$3 Hold'em No Limit - Level XVII (2500/5000) - 2007/07/08 - 09:29:50 (ET)

Table '54105533 34' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: chugs (40015 in chips)

Seat 2: popshelter (108485 in chips)

Seat 4: acpce1 (198934 in chips)

Seat 6: krazy4it (272621 in chips)

Seat 8: Hakflem (113147 in chips)

Seat 9: missiemistic (116076 in chips)

chugs: posts the ante 500

popshelter: posts the ante 500

acpce1: posts the ante 500

krazy4it: posts the ante 500

Hakflem: posts the ante 500

missiemistic: posts the ante 500

chugs: posts small blind 2500

popshelter: posts big blind 5000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hakflem Jack of DiamondsQueen of Diamonds

acpce1: folds

krazy4it: folds

Hakflem: raises 8000 to 13000

missiemistic: folds

chugs: folds

popshelter: calls 8000

*** FLOP *** 5 of Diamonds2 of DiamondsQueen of Spades

popshelter: checks

Hakflem: bets 19000

popshelter: calls 19000

*** TURN *** 5 of Diamonds2 of DiamondsQueen of SpadesAce of Clubs

popshelter: checks

Hakflem: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha betat ut ungefär halva poten för att se vart jag står i förhållande till den andres hand, skulle han syna är det bara att hoppas på att nästa kort är ett bra kort annars kan man alltid försöka att bluffa lite :-D, däremot träffar du kan du få rejält betalt, höjer han dock efter din bet skulle jag nog föndera på att lägga mig, dock har du många outs men missar du kan det bli en väldigt dyr pott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha betat ut ungefär halva poten för att se vart jag står i förhållande till den andres hand, skulle han syna är det bara att hoppas på att nästa kort är ett bra kort annars kan man alltid försöka att bluffa lite :-D, däremot träffar du kan du få rejält betalt, höjer han dock efter din bet skulle jag nog föndera på att lägga mig, dock har du många outs men missar du kan det bli en väldigt dyr pott

 

Det är precis det vi undviker när vi checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja checka skulle vara ett alternativ, men varför jag skulle ha betat är för att fösöka behålla initativet i potten, plus att det blir en väldigt bra semibluff. det är svårt att sätta han på ett A då han inte betade för att vinna potten, hade jag suttit med A här hade jag definitivt inte chekat då det finns många kort som kan komma på rivern som gör att jag förmodligen måste lägga mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra snack från från er. Jag tänkte att bet var helt uteslutet, så det var push eller check som gällde. Jag hade dock lite svårt att sätta honom på en hand med ett ess i, AK höjer ju preflop, AQ hade vi redan varit slagna så det är ointressant och inte fan synar han flop med ess högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja checka skulle vara ett alternativ, men varför jag skulle ha betat är för att fösöka behålla initativet i potten, plus att det blir en väldigt bra semibluff. det är svårt att sätta han på ett A då han inte betade för att vinna potten, hade jag suttit med A här hade jag definitivt inte chekat då det finns många kort som kan komma på rivern som gör att jag förmodligen måste lägga mig.

 

Därför checkar du så att han ska bluffa på river. Du har svårt att bli utdragen om han har till ex 66-JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja checka skulle vara ett alternativ, men varför jag skulle ha betat är för att fösöka behålla initativet i potten, plus att det blir en väldigt bra semibluff. det är svårt att sätta han på ett A då han inte betade för att vinna potten, hade jag suttit med A här hade jag definitivt inte chekat då det finns många kort som kan komma på rivern som gör att jag förmodligen måste lägga mig.

 

Antingen är du slagen redan och då är det väldigt dumt att bygga potten ännu större.

Eller så har du honom slagen och han kommer få väldigt svårt att dra ut dig på river.

Hade du ess skulle du betta säger du, just därför du ska checka. Bettar du kommer han folda sin skräphand som du redan har slagen, checkar du kommer han tro att du inte har ett ess och förmodligen försöka sig på en bluff.

 

FATTAR DU????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska köpa hem potten på turn när han visar svaghet en sista gång.

 

du får ju därigenom respekt och kanske får honom att lugna ner sina synar mot dig.

 

checkar du finns ju faktiskt chansen att han drar ut och då blir du sur föra tt du inte betat turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog checkat turn, för att sedan synat hans eventuella bet på river. Detta om kortet är ofarligt samt ej ruter.

 

Kommer det ett ruter är det bara att värdebeta för att sedan syna omslag, Men håll koll för parad bräda det kan vara ödestiget.

 

Här är det svårt att hitta motståndarens hand, men det är set eller färgdrag som känns närmast sanningen här. Bara att hoppas att han överspelar sina kort.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja checka skulle vara ett alternativ, men varför jag skulle ha betat är för att fösöka behålla initativet i potten, plus att det blir en väldigt bra semibluff. det är svårt att sätta han på ett A då han inte betade för att vinna potten, hade jag suttit med A här hade jag definitivt inte chekat då det finns många kort som kan komma på rivern som gör att jag förmodligen måste lägga mig.

 

Dock så hade du många gånger checkat ifall du bara gjorde ett vanligt CB (kanske med två åttor) och på så vis så får Fi en chans att "köpa" potten ifall du hade haft en sådan hand.

 

Om du nu checkar bakom så kommer Fi säkert många gånger att Betta ut på River och du kan, utan att ha investera allt för mycket i potten, syna.

 

Dumt att bygga pott där. Du spelar även för överlevnad och inte alltid kul att spela om ett färgdrag met enbart ett kort kvar att se.

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bara skriver hur jag skulle ha spelat handen, det hade varit väldigt tråkigt att spela poker om alla skulle spela likadant.

 

Håller med i det sista. Men (utan att vilja verka dryg), ditt förslag var rätt dåligt, av ovan angivna skäl. Ofta finns inte rätt och fel, utan bara fel och mer eller mindre rätt. Att betta är dumt i detta läget, dvs fel.

 

Hoppas du inte ser mitt inlägg som drygt (förstår om du gör det, dock), för det är verkligen inte menat så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan tänk om jag hade läst den här tråden innan handen utspelade sig.

 

Istället för att checka turn som jag såklart borde ha gjort, så gick jag istället allin. Jag ska på intet sätt försvara mitt spel, men jag hade nån slags känsla av att KQ var en väldigt trolig hand hos honom här och att han inte kunde syna min push när esset kom.

 

Han hade då coolerhanden A7s, blixtsynade och slog (i princip) ut mig, ganska rättvist om jag får medge.

 

Typiskt att han inte checkraisade allin på flop så kunde jag i alla fall ta smällen med hedern i behåll och whina att jag blev utdragen.

 

Många bra synpunkter här. Nu kanske jag har lärt mig nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...