Gå till innehåll

NL200 - Bottenset med mycket action

Recommended Posts

Hittar 77 UTG & limpsynar en höjning från fi som sitter direkt efter mig, som spelat stabilt & utan några egentliga moves eller andra konstigheter (som jag har sett). Ytterligare två spelare synar bakom.

Full Tilt Poker Game #2877318693: Table Belmondo (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 13:53:30 ET - 2007/07/07

Seat 1: Cincy21 ($163.50)

Seat 2: HERO ($255.70)

Seat 3: GoCart_Moe ($331.25)

Seat 4: themur ($202.80)

Seat 5: TwinInfinitives ($232.70)

Seat 6: godorichamp ($78)

godorichamp posts the small blind of $1

Cincy21 posts the big blind of $2

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of Hearts7 of Clubs

HERO calls $2

GoCart_Moe raises to $9

themur calls $9

TwinInfinitives folds

godorichamp folds

Cincy21 calls $7

HERO calls $7

*** FLOP *** 7 of Spades8 of ClubsJack of Hearts

Cincy21 checks

HERO checks

Här planerar jag ursprungligen en checkraise.

GoCart_Moe bets $28

themur raises to $82

Men efter det där blir jag osäker på om jag verkligen har bäst hand. Att jag sedan går in & hittar synen kan ju tyckas vara lite konstigt, men ville väl spana in turn innan jag petar in resten. I efterhand hade det definitivt underlättat om jag bara ställt rakt av här, vilket jag också brukar göra säkert 9 gånger av 10 i vanliga fall.

HERO calls $82

GoCart_Moe raises to $322.25, and is all in

themur calls $111.80, and is all in

Jaha, vid det här laget känner jag mig otroligt slagen. Minst en av dom har ju högre set eller stegen. Fick känslan av GoCart_Moe som höjde preflop hade floppat toppset med JJ vilket lämnar mig med en ynka 7a kvar i leken för vinst. Även om inte han har mig slagen så pekar fortfarande rätt mycket på att themur har träffat set eller stegen.

Men om vi ponerar att de har ett överpar var eller kanske till & med AJ hos någon av dom (vilket skulle vara oerhört märkligt med tanke på spelet) så har jag helt plötsligt uppemot 80% vinstchans. Men det är nog att ge mina fi's lite väl generösa HD's..

Däremot skulle en av dom kunna ha stegen & den andra ett överpar. Då har jag 34% ungefär, vilket talar för att jag ska syna med mina sista 170 eftersom det redan ligger 500 i potten. Om mina motståndare istället sitter med en stege & J8 (om fi nu fått för sig att höja eller syna en höjning med den) så har jag bara 10% att hoppas på.

Oh well, nog med mina teorier om vad dom kan sitta på.. Ska jag syna här? Givetvis förutsatt att jag spelat som ovan, även om man kanske skulle vilja ändra på ett & annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt svårt läge imo, det KAN mycket väl vara så att gokart sitter med överpar och themur med tvåpar/aj eller liknande. Tycker du får för bra odds helt enkelt, endast riktigt stor underdog mot överset, och det är för stor chans att så inte är fallet imo. Erfarenheten av alla tomtar och liknande säger att detta är en ganska stor ev+ syn, din hand är kraftig favorit för många tillfällen att det inte ska löna sig.

Länk till kommentar

Du har inte överdrivet bra odds. Visst, ungefär 4:1 (om jag har räknat rätt) ser onekligt vackra ut, men vi måste faktiskt inse att det ska till ganska mycket för att vi ska leda med vårt bottenset. Hur tror ni fi's ser på HERO's check-kallsyn? Jag hade i alla fall blivit livrädd och om jag var GoCart_Moe och därmed tror jag inte att han ställer med ett överpar i det läget. I och med att themur ser kallsynen + AI från GoCart_Moe så måste ha i stort sett ha nötterna för att fortsätta såvida han inte gillar att dela ut julklappar till alla barnen på julafton.

En annan viktig detalj är att det inte ligger några utmärkande drag ute så det tar bort chansen att någon fi semibluffar med ett starkt drag. Tveksamt att någon gör så med en hålpipa eller suckerstegdraget 56?

Jag slänger iaf inte iväg ett inköp här. Givet vik IMO.

Länk till kommentar

Led ut floppen.

Om Preflop raisern höjer dig och TheMur re-raisar igen, ställ.

Om preflopraisern kallsynar och Themur re-raisar, ställ.

Om Preflop raisern höjer och Themur foldar kan jag kallsyna för att sedan check-raisa allin på turn mot Preflopraisern som jag sätter på ett overpair, eller AJ men troligen ställer jag direkt.

Länk till kommentar

Tycker det är lite väl mkt paranoia att sätta GoCart_Moe på toppset här. Jag orkar generellt sett inte oroa mig för att bli översettad i höjd pott med normaldjupa stackar. Jag tror han har överspelat ett överpar tillräckligt ofta här. themur å sin sida lär väl knappast ha JJ (borde ha reraisat den pre) så det är ju bara 88 vi är oroliga för där. Stege är du ju committed mot ändå. Syn säger jag.

Länk till kommentar

Nu till upplösningen av handen då.. Jag fick nåt sorts ryck & la en hand som jag som sagt förmodligen aldrig skulle lägga i vanliga fall.

HERO folds

GoCart_Moe shows [Ts 9s]

themur shows [Ks Kc]

Uncalled bet of $128.45 returned to GoCart_Moe

*** TURN *** 7 of Spades8 of ClubsJack of Hearts6 of Spades

*** RIVER *** 7 of Spades8 of ClubsJack of Hearts6 of SpadesJack of Spades

GoCart_Moe shows a flush, Jack high

themur shows two pair, Kings and Jacks

GoCart_Moe wins the pot ($503.60) with a flush, Jack high

themur is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $506.60 | Rake $3

Länk till kommentar

Nu till upplösningen av handen då.. Jag fick nåt sorts ryck & la en hand som jag som sagt förmodligen aldrig skulle lägga i vanliga fall.

HERO folds

GoCart_Moe shows [Ts 9s]

themur shows [Ks Kc]

Uncalled bet of $128.45 returned to GoCart_Moe

*** TURN *** 7 of Spades8 of ClubsJack of Hearts6 of Spades

*** RIVER *** 7 of Spades8 of ClubsJack of Hearts6 of SpadesJack of Spades

GoCart_Moe shows a flush, Jack high

themur shows two pair, Kings and Jacks

GoCart_Moe wins the pot ($503.60) with a flush, Jack high

themur is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $506.60 | Rake $3

Hur tänker du när du foldar? ....det är ok att loosa med floppad triss !

Att förlora på bra spel är ok, inte tvärtom...

Länk till kommentar

Tänkte skriva innan jag såg resultatet att du ska instafolda! Och jag satte GoCart_Moe på A-A och themur på 10-9. Nästan rätt iallafall. Hur många går plus på poker som svarat i denna tråd? :shock:

Med de händer som FI'na hade så gjorde han ju en dålig fold. Han vinner tillräckligt ofta för att ha EV+.

Länk till kommentar

Tänkte skriva innan jag såg resultatet att du ska instafolda! Och jag satte GoCart_Moe på A-A och themur på 10-9. Nästan rätt iallafall. Hur många går plus på poker som svarat i denna tråd? :shock:

Du vet mycket väl att alla på pf går plus.

Länk till kommentar