Gå till innehåll

Statistik i MTT's, vad är normalt? (ITM, ROI osv)


sorkenkk

Recommended Posts

Satt och kollade lite över min och andras statistik i MTT's på http://www.officialpokerrankings.com. Räknade även ihop min sammanlagda statistik över mina konton på Stars, Full Tilt och Party. Tänkte höra om ni har någon koll på vad som är normalt för en duktig och vinnande MTT-spelare. Här är i alla fall min statistik.

 

Prizes: $30,259

Profit: +$10,901

Total Buy-Ins: $19,358

ROI: 56,31%

ITM: 79/460 (17,17%)

 

 

Hur många MTT's behöver man ha spelat för att få ut en vettig statistik? 460 bör väl vara en skapligt bred sample size. Ni får gärna posta eran egen statistik här i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame

ROI

438%

 

Stars

ROI

2206%

 

Party har jag en värdelös statistik, och både ongame o stars är för få turrar för att få ett rättvist resultat.

 

Lirar för det mesta på prima och har i grov uppskattning nånstans runt 200%ROI och det är ca 3000 turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame

ROI

438%

 

Stars

ROI

2206%

 

Party har jag en värdelös statistik, och både ongame o stars är för få turrar för att få ett rättvist resultat.

 

Lirar för det mesta på prima och har i grov uppskattning nånstans runt 200%ROI och det är ca 3000 turrar.

Vad har du för screen names på de sajterna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man får spela några livstider för att få ganska rättvisande ROI.

 

Tänk bara på hur svängiga siffror i SnG kan vara fortfarande efter 500 eller 1000 spelade, och betänk hur några enstaka topplaceringar "för mycket" eller "för lite" påverkar vinstsumman betänkligt i MTT.

 

ITM% är ju också lite vanskligt då olika turrar betalar olika stor andel av spelarna.

 

Sen tvivlar jag också på att det finns en "normal duktig och vinnande spelare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har funderat lite på det här. Något som är säkert är att ens ROI är ruggigt svår att gå efter. Med tanke på att en stor klonk kan göra så mycket.

 

ITM % går nog att få ett hyffsat värde på i all fall. De flesta tours har ju 10% payout, snittet blir nog lite högre. Sitter man inte och spelar enbart billiga rebuys på PokerStars där top 20% kommer ITM så går det nog att få fram vad som är ett bra snitt. Skulle tro att runt 15% ITM är "bra".

 

För att räkna helheten så tror jag att man måste ta fram någon form av poängberäkning. Kanske som Stars leaderboard räknas ut baserat på deltagarantal, buy-in och placering. Sen dra ut ett snitt över alla tours man har spelat.

 

Samtidigt så är det ju likadant i tours som i cashgame att de som är run good under en längre tid får det lättare att utvecklas då man spelar som bäst under medgång och dessutom har ett större kapital att använda för högre nivåer och även riskera att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hitills lirat 255 turneringar i år. Nu spelar jag mest stora turneringar så det går ju ett tag mellan klonkarna. Hade man spelat mindre turrar så hade det säkert gått att putsa upp siffrorna.

 

Spontant svänger ju ROI:n nåt enormt så jag lägger inte så stort värde vid den.

 

ROI 57%

ITM 17%

 

Avg Finish 388

Max ITM streak 3

Max OOTM streak 18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...