dr_kvist Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Jag höjer ATo i CO. Fi min 3-bettar och jag synar. Floppen ger mig TPTK och fi bettar dubbel pott. Kan man sätta fi på en range här? Är det ett missclick? Vad göra? PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) SB ($44.35) BB ($85.30) UTG ($100.30) Hero ($49.75) Button ($69.65) Preflop: Hero is MP with T, A. 1 fold, Hero raises to $2, 1 fold, SB raises to $3.5, 1 fold, Hero calls $1.50. Flop: ($7.50) 4, T, 6(2 players) SB bets $13.5, Hero: ? Citera
strater Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 utan read tycker jag det är ganska given fold, dom mini 3-bettar nästan aldrig utan riktigt bra: qq,kk,aa,ak och betta ut så här stort är väl bara folda om du inte sett han göra det förut Citera
dr_kvist Postad 6 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2007 Just det, ingen vidare read. Det enda att han satte sig med ett knappt fullt buy in. Glömde skriva det. Men överbettar han verkligen potten så här med AA, KK, QQ? Citera
Sparven Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Det är inte alls omöjligt att han sitter på rent skräp här, men jag vet inte om jag skulle ha lust att syna ner eventuella turn och riverbets här med ett par i tior. Citera
flyckten Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Lika att släppa nu när potten är relativt liten och obetydlig. Fold utan read. Citera
Aldrin Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 en fråga, vilka händer tänkte du slå med den synen pf? va hoppades du få på floppen? om du hade träffat A istället så finns d så många händer som har dig slagen, och ja å andra sidan så slår du de flesta PP under A, men skulle du ta risken o syna ner en kille med AT träff A? jag tycker iaf den handen ska slängas direkt pf, rätta mig om jag har fel... ja det finns folk som spelar AA sådär på flopp, vissa tom ställer på flopp, de har nöten, din syn visar styrka, de försöker trycka in så mkt som möjligt så fort som möjligt... Citera
ACmeC Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 klart han ska ta syn pre med en sån där fiskraise. och ja det är väl lika väl att folda på flopen sen utan någon som helst read på killen. Citera
cOP Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Usch jag hatar AT så jag hade vikt den pre. På floppen är det också bara att kasta. Orka syna bort 90bb för att få se ett fånigt knektpar. Citera
sinja Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Min-raiset preflop tolkar jag ofta som AA,KK,QQ på dessa nivåer. Överbet på låg trashig flop är antingen missad flop med AK eller överpar. Eftersom överpar var mer troligt preflop så är det nog troligt här också. Inte värt en stack med TPTK här. Fold. Syn preflop dock. Du kan inte ge intrycket att hela tiden släppa dina raise preflop mot minraise. Citera
Jerico Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Syn pre för TP värde i en liten pott och chans att floppa 2par+ med fina implicita odds. Floppen är väl en motvillig fold. Citera
dlinder Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Fold för att bettet är så stort. Syn på normalt c-bet. Citera
dr_kvist Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 OK, jag tänkte i samma banor ungefär, skulle bara kolla så jag inte va alltför vek Efter att jag tankat en stund skrev fi " I promise I dont have trips" och jag foldade. Han visade upp 43s för bottenpar. Citera
Recommended Posts