Fudge Postad 27 April , 2008 Rapport Share Postad 27 April , 2008 Bra inlägg Jerico, såna vill man se fler av på forumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2008 Tack Fudge!! Tack jerico, jag tar till mig allt du säger! mkt fint resultat! om ja räknar mellan 25e och 25e så e jag +32k i april men e "bara" +20k om man räknar till den sista nu ska ja dra iväg te deh beach ett tag och njuta lite av solen men sedan blir det nog lite grind om jag inte har helt fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2008 slut me 5-10krs för ett tag nu då det går väldigt dåligt just nu, spelade en session idag och backade 3 inköp och efter gårdagen och så börjar min rulle va rätt liten så sätter mig på 2.5-5krs tills jag börjar ha lite rulle och då kommer jag för att stanna spelade väll inte riktigt mitt A-game idag men hade framförallt rätt oflyt 66 mot TT på 6T55Q brädan -200bb T8s vs 77 på 9976 brädan -200bb, kanske borde kommit undan denna sedan en hand mot mega jag spelade rätt tiltat men kunde losat mer där. AKs vs 44 på floppen A34, 3bettat pre -100bb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 29 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 April , 2008 såja efter några semipokerfria dagar hade ja tänkt börja hårdgrinda igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 29 April , 2008 Rapport Share Postad 29 April , 2008 såja efter några semipokerfria dagar hade ja tänkt börja hårdgrinda igen lycka till! dock inte vid mitt bord Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 30 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 April , 2008 TyTy I'll Need It! pokern går väldigt segt just nu måste jag säga, spelat 1k händer idag och tycker jag spelar mestadels bra men.. får smaka riktiga beats asså torsta 4k potten AAA mot KK som får runner runner färg "#%¤&%#¤¤ torska ett inköp 444 vs qqq .. fine fine här låg ja ju efter iaf torska ett inköp A9 vs J3 på floppen 99T, allin på floppen @#¤%&!! run run stege pallar inte riktigt me att lira mer idag då -3k backet räcker gott och väl tror dock att jag har ett eller två jobb på G, får se på riktigt om några dagar hur det blir med de Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 5 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2008 hej kära dagbok, nu har jag nött lite nl50 på unibet några dagar då jag hade tänkt grinda lite rejktilbaks men går väll sådär och trivs inte någe vidare med det så tar nog och börjar nöta lite svs ist får nog börja spela lite 1-2krs då minBR e lite för utcashad då jag använt lite för mkt pengar te skit, vill ngn stejka mig denna månad för lite 5krs så hojta split5050 på vinst? Idag har jag vart på järnaffärn och köpt lite skruvmäjslar. då min dator haft en surftemp på ca 85grader och en speltemp på 100+grader mätt med mobilemeter, tänkte jag att de kan ju inte skada att skruva upp den och kolla efter lite damm och så i den (hört att andra haft det) efter jag lossat alla skruvar på baksidan och brytit bort knappsatsen vid skärmen, kopplat bort skärmen, skruvat bort lite fler skruvar, brytigt bort tngentbordet, sedan när jag skulle ta isär den övre och undre delen så verkar de sitta fast rätt mycket där framme under touchpaden pillade rätt mycket men den ville bara inte lossna så tog i lite mera och knakar och brakar lite men den lossnar iaf som tur är, yey nu när man fått isär datorn helt så ser man några helsvarta och dammiga saker och efter att man rensat dem några minuter med lite tops så ser man att det visst var några fina kylflänsar, fantastiskt att hitta denna dammgömma då det måste vart det som va problemet tänkte jag. börjar koppla ihop allting igen och när man nästan e klar så ser jag att två kablar till nätverkskortet är för korta, skruvar upp halva datorn igen för att kunna dra ut kablarna. börjar skruva igen datorn igen och kommer hela vägen denna gång men när jag e klar märker jag att det visst blev 7skruvar över:twisted: . men de kan jag leva med. spännande ögonblick när jag ska testa datorn då jag inte alls var säker på att den skulle funka, datorn startar som vanligt och skärmen fungerar även tangentbordet fungerar men även touchpaden fungerar .. allt verkar fungera, yey. startar nu CS som får ses som ett krävande spel för min dator då den blev 102grader och hängde sig på typ 10min innan, denna gång så blir datorn inte ens varmare än 63grader trots massivt sprayande med AWP & colt på dust2 känns fantastiskt kul att ha en hel dator igen så jag kan nörda lite wc3 och cs med :twisted: :twisted: har suttit och pwnat lite kz_ (jumpmaps) banor i några timmar nu och känns fantastiskt att ha den möjligheten peace out och snälla klaga ej för mkt på min grammatik osv jag går ej i skolan nu juh btw har fått jobb och ska dit imorgon och snacka lite me chefen min om typ hur/när/vad .. osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 6 Maj , 2008 Rapport Share Postad 6 Maj , 2008 Coolt med computer-mekar-skillz Gl med jobbet och pokern. Vad är det för jobb? (nyfiken) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 6 Maj , 2008 Rapport Share Postad 6 Maj , 2008 hej kära dagbok, nu har jag nött lite nl50 på unibet några dagar då jag hade tänkt grinda lite rejktilbaks men går väll sådär och trivs inte någe vidare med det så tar nog och börjar nöta lite svs ist får nog börja spela lite 1-2krs då minBR e lite för utcashad då jag använt lite för mkt pengar te skit, vill ngn stejka mig denna månad för lite 5krs så hojta split5050 på vinst? Idag har jag vart på järnaffärn och köpt lite skruvmäjslar. då min dator haft en surftemp på ca 85grader och en speltemp på 100+grader mätt med mobilemeter, tänkte jag att de kan ju inte skada att skruva upp den och kolla efter lite damm och så i den (hört att andra haft det) efter jag lossat alla skruvar på baksidan och brytit bort knappsatsen vid skärmen, kopplat bort skärmen, skruvat bort lite fler skruvar, brytigt bort tngentbordet, sedan när jag skulle ta isär den övre och undre delen så verkar de sitta fast rätt mycket där framme under touchpaden pillade rätt mycket men den ville bara inte lossna så tog i lite mera och knakar och brakar lite men den lossnar iaf som tur är, yey nu när man fått isär datorn helt så ser man några helsvarta och dammiga saker och efter att man rensat dem några minuter med lite tops så ser man att det visst var några fina kylflänsar, fantastiskt att hitta denna dammgömma då det måste vart det som va problemet tänkte jag. börjar koppla ihop allting igen och när man nästan e klar så ser jag att två kablar till nätverkskortet är för korta, skruvar upp halva datorn igen för att kunna dra ut kablarna. börjar skruva igen datorn igen och kommer hela vägen denna gång men när jag e klar märker jag att det visst blev 7skruvar över:twisted: . men de kan jag leva med. spännande ögonblick när jag ska testa datorn då jag inte alls var säker på att den skulle funka, datorn startar som vanligt och skärmen fungerar även tangentbordet fungerar men även touchpaden fungerar .. allt verkar fungera, yey. startar nu CS som får ses som ett krävande spel för min dator då den blev 102grader och hängde sig på typ 10min innan, denna gång så blir datorn inte ens varmare än 63grader trots massivt sprayande med AWP & colt på dust2 känns fantastiskt kul att ha en hel dator igen så jag kan nörda lite wc3 och cs med :twisted: :twisted: har suttit och pwnat lite kz_ (jumpmaps) banor i några timmar nu och känns fantastiskt att ha den möjligheten peace out och snälla klaga ej för mkt på min grammatik osv jag går ej i skolan nu juh btw har fått jobb och ska dit imorgon och snacka lite me chefen min om typ hur/när/vad .. osv wc3 o cs ownz Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grandyz Postad 6 Maj , 2008 Rapport Share Postad 6 Maj , 2008 orka spela cs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2008 lycka till! dock inte vid mitt bord Tack Coolt med computer-mekar-skillz hell yeah, blev lite imponerad att jag hade dem själv faktiskt Gl med jobbet och pokern. Vad är det för jobb? (nyfiken) Tack! ngn slags datainput/schema/sport-whatever på ett gamingföretag wc3 o cs ownz Yes, I totally agree! orka spela cs Ehh Yeah! +800sek idag sofar *Edit: dagen slutar härmed på +1,8K och biz är supernöjd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 7 Maj , 2008 Rapport Share Postad 7 Maj , 2008 Tack Tack! ngn slags datainput/schema/sport-whatever på ett gamingföretag Yes, I totally agree! Ehh Yeah! +800sek idag sofar *Edit: dagen slutar härmed på +1,8K och biz är supernöjd gratz till rezzet, va hade du för rulle när du börja köra 2.5/5? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2008 phankz, hade väll runt 20k backat 2k idag på 2/5krs, men har spelat bra så skyller på variansen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 8 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2008 spelat en session till idag men de skulle jag tydligen inte gjort -2k till, loelz förlorat 50% av mina 14st AA idag *Whine or some down** set lixom Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) UTG ($294.05) Hero ($982.44) Button ($2370.76) SB ($549.86) BB ($611.32) Preflop: Hero is MP with , . UTG calls $5, Hero raises to $25, Button calls $25, SB calls $22.50, BB calls $20, UTG folds. Flop: ($105) , , (4 players) SB checks, BB checks, Hero bets $75, Button raises to $265, SB folds, BB folds, Hero raises to $930, Button raises to $1595, Hero calls $27.44 (All-In). Turn: ($2019.88) (2 players, 1 all-in) River: ($2019.88) (2 players, 1 all-in) Final Pot: $2019.88 Results in white below: Hero has 7d 7c (three of a kind, sevens). Button has 8h 8c (three of a kind, eights). Outcome: Button wins $2657.44. Detta var ett galet bord Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) BB ($2778.65) UTG ($750.37) MP ($849.29) Button ($721.23) Hero ($840.91) Preflop: Hero is SB with , . 1 fold, MP raises to $20, 1 fold, Hero raises to $75, BB calls $70, MP calls $55. Flop: ($225) , , (3 players) Hero bets $145, BB calls $145, MP folds. Turn: ($515) (2 players) Hero bets $285, BB raises to $690, Hero calls $335.91 (All-In). River: ($1756.82) (2 players, 1 all-in) Final Pot: $1756.82 Results in white below: Hero has Ad As (one pair, aces). BB has Kd 9c (two pair, kings and nines). Outcome: BB wins $1825.91. blä Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Hero ($690.39) Button ($1335.3) SB ($196.72) BB ($846.59) UTG ($432.18) Preflop: Hero is MP with , . UTG raises to $15, Hero raises to $65, 2 folds, BB raises to $172.5, UTG folds, Hero calls $110. Flop: ($367.50) , , (2 players) BB bets $170, Hero calls $170. Turn: ($707.50) (2 players) BB calls $501.59 (All-In), Hero calls $345.39 (All-In). River: ($1398.28) (2 players, 2 all-in) Final Pot: $1398.28 Results in white below: BB has Ad Ah (one pair, aces). Hero has Kc Kd (one pair, kings). Outcome: BB wins $1554.48. oj, vilken knepig hand du hade Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (4 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Hero ($495) BB ($2512.64) UTG ($331.71) Button ($1249.07) Preflop: Hero is SB with , . 1 fold, Button raises to $20, Hero raises to $75, 1 fold, Button calls $55. Flop: ($155) , , (2 players) Hero bets $115, Button calls $1174.07 (All-In), Hero calls $305 (All-In). Turn: ($995) (2 players, 2 all-in) River: ($995) (2 players, 2 all-in) Final Pot: $995 Results in white below: Hero has Ac As (one pair, aces). Button has Tc 2c (flush, king high). Outcome: Button wins $1749.07. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
villeb Postad 8 Maj , 2008 Rapport Share Postad 8 Maj , 2008 Jag backade också 4k idag. Riktig vilda västern och massa dåliga spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 8 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2008 ja usch trist att backa ville, hur gick det idag? Spelat 1-2krs idag och ingen kan nog anklaga mig för att ha spelat tight^^ blivigt kallad fisk fler gånger idag än vad jag kan räkna till på fingrarna. postar en liten bild på mina stats idag. var väldigt kul att spela så och testar lyckan me det imorgon också tror jag e ändå +-0 med AA idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
villeb Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Idag sög, set över set, set mot hålpipor som satt konstant. all in pre med AA mot AK. Backade ca 2500kr och är minus ca 8 k sen jag cashade ut i slutet av april Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Come on boys, vet ju ni kan bättre! Jobba er ur skiten nu så tar vi och kör över borden resten av månaden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 9 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 trist ville va så för mig igår, assegt att spela då haha fudge hur mkt har du dragit in idag då? 11k? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
villeb Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Come on boys, vet ju ni kan bättre! Jobba er ur skiten nu så tar vi och kör över borden resten av månaden.. Jag börjar seriöst tvivla på mitt game, men vad ska man göra med floppade nötter mot idioter som limpsynar OOP och skiter blankt i att jag bombar snoret ur dem på flop och turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Jag börjar seriöst tvivla på mitt game, men vad ska man göra med floppade nötter mot idioter som limpsynar OOP och skiter blankt i att jag bombar snoret ur dem på flop och turn Blir så för alla när det går tungt, drog in 3k under mars, då skulle räkningarna betalas också. Då undrar man vad fan man sysslar med! Men så länge du själv känner att du är vinnande så kommer det ju vända.. Gäller bara att hålla ut och hålla upp spelet! Hade så i 32k händer.. Slask1: Boken du tipsade om, är den för limit spel mest!? Ligger brevid mig nu, men är den ngt att ha? Slask2: 11k? Haha.. Vad tror du om mig egentligen? Snälla nån.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
villeb Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Blir så för alla när det går tungt, drog in 3k under mars, då skulle räkningarna betalas också. Då undrar man vad fan man sysslar med! Men så länge du själv känner att du är vinnande så kommer det ju vända.. Gäller bara att hålla ut och hålla upp spelet! Hade så i 32k händer.. Usch, mars låter inte kul. Jag hade så i feb. Plus 5k på 40k händer. Jag vet att jag är vinnande, Jag drog in 25k i april, och har plussat runt 20k alla månader utom feb. Det är bara så sjukt segt att rida ut varians. Speciellt eftersom killarna man donkar av till är själv döda pengar och kommer donera vidare till andra grinders. Helt meningslöst att de vinner en pott öht. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nacho1337 Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 hörru slask dax o byta namna på dbn till back to 1/2? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
villeb Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Förresten fudge och ni andra som snackar böcker. Denna har fått väldigt bra kritik på 2+2 och andra ställen. Den har väl ca ett år på nacken och riktar in sig på NL cash game. http://www.spelapoker.se/shop/Bocker/Engelska/Professional-No-Limit-Hold-em-Volume-I/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grandyz Postad 9 Maj , 2008 Rapport Share Postad 9 Maj , 2008 Blir så för alla när det går tungt, drog in 3k under mars, då skulle räkningarna betalas också. Då undrar man vad fan man sysslar med! Men så länge du själv känner att du är vinnande så kommer det ju vända.. Gäller bara att hålla ut och hålla upp spelet! Hade så i 32k händer.. Slask1: Boken du tipsade om, är den för limit spel mest!? Ligger brevid mig nu, men är den ngt att ha? Slask2: 11k? Haha.. Vad tror du om mig egentligen? Snälla nån.. Säg det till min halvårs-runbad (Bara på internet, ca 4k+ live iår:roll:) Jag säger inte att jag känner mig vinnande, för det är jag ju uppenbarligen inte, men jag känner att jag spelar rätt men ändå så förlorar jag. Tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts