Gå till innehåll

Bästa sättet att cleara bonusar?


sentenced

Recommended Posts

Man tar de bonusar som man kan cleara med sitt vanliga (Eller iaf så nära som möjligt sitt normala spel) spel.

Det finns liksom inget värde i sig i att spela in bonusar för bonusens skull då man normalt sett rakar det dubbla eller mer jämfört med bonusens värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns liksom inget värde i sig i att spela in bonusar för bonusens skull då man normalt sett rakar det dubbla eller mer jämfört med bonusens värde.

 

Många signupbonusar är mer än 100% rejkback på låg nivå. Dessutom dyker det ju upp en del bonusar ibland som är mycket bättre än bonusar brukar vara.

 

För att svara på OP: Generellt är det mycket lättare att klara bonusar om man spelar FL än NL, på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart spelar du in bonusarna snabbare om du deltar så många händer som möjligt, t.ex shorthanded eller heads up. Vissa bonusar kräver dock bara att du blir tilldelad kort, t.ex Partypokers. Då kan du spela tajt och multitabla Full Ring bord bara för att få in så många händer som krävs och kanske endast gå +-0 på spelet.

 

Som tidigare postare skrev så är det bäst att ta en bonus som passar ditt normala spel så bra som möjligt. Se till att du går bra på spelet och fokusera inte för mycket på bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog försöka hitta ditt egna spel. Men jagar du bonusar för att bygga bankrulle så är det nog säkrast att spela fixed. Själv lirar jag ofta 7cs fixed limit när jag spelar. Det har blivit det spel som går bäst, men jag testade första gången just pga en bonus som skulle clearas.

 

Sen tycker jag inlägg #1 delvis har fel. Finns ju ställen där man kan hitta bra bonusar och andra ställen där man kan få kombinerat bonus och rakeback och därmed helt klart kan få mycket bra betalt för att lira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men jag som spelar shorthanded NL 10 och NL 20 har ju väldigt svårt att cleara någon bonus kan jag säga, och därför kanske man kan lyckas bygga rulle lättare med FL men jag har ingen aning.

 

Jodå det finns några st utan tidsgräns:

Pacifik, nordicbet. Royalvegas och betway om dessa har kvar erbjudandet.

UB har inte heller tidsgräns, men den har dålig clearing rate.

Finns säkert fler hyfsade bonusar utan tidsgräns, men det är dom jag kan komma på just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på näteverket men t.ex. på Ongame så är SNG överlägset. Man får 20 p per 50+4 - så för att klara av 1000 poäng så är det bara och spela 50 Sng. Spelar man 3 TURBO i taget så bör man klara av 6 per timme så klarar man 1000 poäng på under 10 timmar.

 

Läs mera i http://pokerforum.nu/forum/bonusar/32804-allt-om-ongame-bonusar-perfekta-foer-turneringspelare.html

 

PS Förr var FL det bästa sätter och klara av bonusar på Ongame men inte numera då de ändrat till att man måste bidraga till potten för att få poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan tänka dig att spela något annat än ditt maingame så borde du bli en PROP. Googla runt så finner du. Jag körde nån månad för ett år sedan och då hade jag 150% rb utan tak.

 

Varför bara en mån?

Hur mycket och på vilka nivåer var du tvungen att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...