Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är personligen fruktansvärt less på full tilt, av alla nätverk jag provat (prima, ipoker, boss, everest, party, pokerstars och full tilt såklart) är det klart det tightaste stället av dessa och spelarnivån känns klart mycket högre än dom andra jag provat (kan ha att göra med att alla är mycket tightare också). Så vad tycker ni? Skulle vara kul att se hur ni rangordnar nätverken efter tufft motstånd och gärna också vilka ni tycker har klart sämst motstånd.

Postad
ok jag spelar väldigt låga nivåer och där är det ovanligt att det är jättetight men det kan jag lova att det är på full tilt.

Spelar NL100 och tyckte inte att Fulltilt var speciellt tight jämfört med tex prima, däremot kan jag hålla med om att det var ovanligt tufft motstånd.

Spelet låg ljusår före spelet på NL100 på Prima iaf..

Postad

jo det är CG, som sagt vad jag menar med tight med full tilt är att det känns som det krävs set over set för att få stacka någon, men det kanske bara är jag som känner så. Vad föredrar ni då, tight eller megalöst? Borde ju vara löst som är det mest lönsamma men då blir man utdragen så mycket oftare vilket kan triggra tilten åtminstonde för mig.

Postad
Jag har lirat NL50 och motsvarande på FT, SvS å Prima. För mig är det väldigt uppenbart att FT har tightast och tuffast motstånd på den nivån.

Samma här. Det är kanske inte tajtast spel men helt klart bäst spelare.

Postad
jo det är CG, som sagt vad jag menar med tight med full tilt är att det känns som det krävs set over set för att få stacka någon, men det kanske bara är jag som känner så. Vad föredrar ni då, tight eller megalöst? Borde ju vara löst som är det mest lönsamma men då blir man utdragen så mycket oftare vilket kan triggra tilten åtminstonde för mig.

Behövs det set över set för att stacka någon så är du för tight själv.

Postad
Någon som gjort något uttag från wingows?

Hur funkade det ? värt att prova?

Har internetplånbok och fungerar fint med cashoutsen förrutom att det kan variera som f*n hur snabbt man får ut pengarna. Ibland tar det 2 dagar innan dom är inne men några gånger har det tagit någon vecka !

Postad

När det gäller FL(de lägsta nivåerna) är Fulltilt mycket aggressivare än alla andra siter jag provat. Något lösare fast som sagt väldigt aggressivt. Det kan vara varians men jag ligger ungefär 1BB/100 sämre på Fulltilt än på andra sidor(prima, stars party). Eftersom jag själv fösöker vara rätt aggressiv så funkar min spelstil bäst när det är weaktight men på Fulltilt så måste jag komma på nåt annat sätt att spela för att inte tilta ur totalt. Signup-bonusen håller mig flytande i alla fall.

Edit: sitter precis och lirar lite på förmiddan, kl är väl typ 2 borta i västra USA och det är sjukt mycket fisk. över 40% per flop. Antar att man måste välja rätt tidpunkt för att hitta bra bord.