ali-in Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Jag behover hjalp med att oversatta "for min familj" till latin. Ska gora en tatuering och ar under lite tidspress sa ar tacksam for snabba svar. Tack pa forhand. Citera
eurythmech Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Förstår du hur överklockat fånig du är som pryder din kropp med evig färg med en text du behöver hjälp för att förstå? Alltså, latin är inte coolt. Citera
DaPine87 Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Alltså, latin är inte coolt. tydligen så tycker han det, knappast upp till dig att avgöra.. Citera
eurythmech Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 tydligen så tycker han det, knappast upp till dig att avgöra.. Ja det verkar ju vara en åsikt att ta hänsyn till, att tycka det. Citera
Jimbolito Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Förstår du hur överklockat fånig du är som pryder din kropp med evig färg med en text du behöver hjälp för att förstå? Alltså, latin är inte coolt. Nödvändigt inlägg? Negativitet är inte coolt heller.. Citera
sandis84 Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Så om jag skriver nåt humbug här och påstår att det är "för min familj" på latin så kommer du alltså tatuera det på din kropp? Hmmm... Citera
Ralph247 Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Förstår du hur överklockat fånig du är som pryder din kropp med evig färg med en text du behöver hjälp för att förstå? Alltså, latin är inte coolt. Latin är skitcoolt. Du är mindre cool Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Så om jag skriver nåt humbug här och påstår att det är "för min familj" på latin så kommer du alltså tatuera det på din kropp? Hmmm... Bajsae kissum lollis! Citera
matte med slice Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 se bara till att du inte gör en Britney //Matte Citera
frooxe Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Förstår du hur överklockat fånig du är som pryder din kropp med evig färg med en text du behöver hjälp för att förstå? Alltså, latin är inte coolt. överklockat fånig, wtf? Citera
Partyjack Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Förstår du hur överklockat fånig du är som pryder din kropp med evig färg med en text du behöver hjälp för att förstå? Alltså, latin är inte coolt. Av dina nästan 8K inlägg tror jag att jag kan räkna de vettiga på min högra hands fingrar. Citera
Cleburne Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Eury har ju faktiskt en poäng. Det hela låter en smula...ogenomtänkt. Men, men - man gör som man vill. Citera
pokerpewe Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 smaken är som baken. Tycker själv att det inte är något fel med latinska ord men kom ihåg att det är något du kommer få dras med resten av ditt liv. (nåväl, förmodligen resten av ditt liv) Citera
Loveless Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 1) Bablefish översättningar rockar, men är till 90% fel, så skulle definitivt ta mig tid att leta reda på någon som faktiskt kan språket för en tatuering. 2) klicka här för den lata vägen http://www.tranexp.com:2000/InterTran?url=http%3A%2F%2F&type=text&text=For+my+family%0D%0A&from=eng&to=ltt Citera
Fido Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Av dina nästan 8K inlägg tror jag att jag kan räkna de vettiga på min högra hands fingrar. Nä, det låter ju vettigare att tatuera in något du inte vet vad det betyder under en stressad kväll på fyllan. Citera
Jimbolito Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Nä, det låter ju vettigare att tatuera in något du inte vet vad det betyder under en stressad kväll på fyllan. Är väl inte på tal om nån fylla? Sen frågar han för att han inte vet. Och han kommer antagligen inte tatuera något innan han fått det bekräftat. Citera
Klyka Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Om du nu vill tatuera in "för min familj" på latin, så tycker jag som nån annan skrivit att det bästa vore att kolla med någon som verkligen har koll på språket. Det bästa vore väl att ringa en professor språk med särskild inriktning på latin, 60+ och som inte alls tycker att det vore skitskoj att lura dig att tro att "För min familj" skrivs "Machina improba! Vel mihi ede potum vel mihi redde nummos meos!"(*) på latin. --- (*) Översättning: Din idiotiska maskin! Ge mig min läsk eller ge tillbaks mina pengar! Citera
Fido Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Är väl inte på tal om nån fylla? Sen frågar han för att han inte vet. Och han kommer antagligen inte tatuera något innan han fått det bekräftat. Nä, sure. Jag kan gå med på att jag drar något långtgående slutsatser. Men om någon skriver in ett meddelande utan att skriva "åäö" så är personen förmodligen inte i Sverige. Klockan är sent (eventuellt inte, beroende på tidszon), han har bråttom. För mig låter det som någon som sitter på ett internetcafé på Kreta och snabbt ska ha reda på något, för att han och polarna ska skaffa en tatuering i shoppen bredvid. Sedan talar en hel del för att det är något lurt när man vänder sig till pokerforum.nu för att få råd om något som ska pryda din kropp resten av livet. Men visst. Det är säkert så att detta inlägg var frukten av ett långt planerande. Dina 4BB ligger på det, mina ligger på att det var något överilat. Så länge du klonkar på river så är det ju lugnt. Edit: För att faktiskt bidra med något så använde jag 20 sekunder av min dyrbara tid till att söka. Google.se gav på frågan "'for my family' translate latin" en fin länk som ger detta tips: ANTE OMNIS MEA FAMILIA or ANTE ALTER MEA FAMILIA My family before everything or My family before others. Vilket jag antar är något åt det hållet trådskaparen tänkte. Annars kan han ju testa samma sak som jag. Eventuellt nästa gång han är på charter. Citera
Albert Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Dyrbar tid spenderad: ~12s Ungerfärligt svar: 1-“Mea familia, universum meum” [literally, ‘My family, my world’, i.e. ‘My family, my everything’]. 2-“ Omnia quae amo in mea sunt familia” [literally, ‘Everything I love is within my family’]. Citera
ulaf Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Nä, sure. Jag kan gå med på att jag drar något långtgående slutsatser. Men om någon skriver in ett meddelande utan att skriva "åäö" så är personen förmodligen inte i Sverige. Klockan är sent (eventuellt inte, beroende på tidszon), han har bråttom. För mig låter det som någon som sitter på ett internetcafé på Kreta och snabbt ska ha reda på något, för att han och polarna ska skaffa en tatuering i shoppen bredvid. Sedan talar en hel del för att det är något lurt när man vänder sig till pokerforum.nu för att få råd om något som ska pryda din kropp resten av livet. Men visst. Det är säkert så att detta inlägg var frukten av ett långt planerande. Dina 4BB ligger på det, mina ligger på att det var något överilat. Så länge du klonkar på river så är det ju lugnt. Aldrig funderat på en karriär inom detektiveriet? Citera
Trash_bd Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Alltså, latin är inte coolt. Latin är coolt, jag har 'Si modesti perfecti essemus'* tatuerat över bröstet! *'Om jag vore blygsam så skulle jag vara perfekt' Citera
The blond beast Postad 8 Juli , 2007 Rapport Postad 8 Juli , 2007 Si redeo Jesus nos iougolum him iterum:mrgreen: Citera
Fido Postad 9 Juli , 2007 Rapport Postad 9 Juli , 2007 Aldrig funderat på en karriär inom detektiveriet? Mer inom riksväsendet för allmänbildning och konstruktivt tänkande. Lite lätt trött på människor utan fantasi och kvalitativt tänkande... Alternativt rikskollegiet för källkritik. Citera
Recommended Posts