Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

NLT är så förbannat tråkigt! Att jag kör PLO nu är för att jag tänker taktiskt; folk är fortfarande usla och det blir nästa stora pokerspel, det är jag övertygad om.

 

Kan inte göra annat än att hålla med!

 

Lycka till i framtiden!

 

 

2.50/5.00 Omaha (PL) - Saturday, April 12, 2008 11:20:02 PM

Diana 71 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Fi1 (1553.71)

Plats 2: Fi2 (920.23)

Plats 3: Fi3 (565.22)

Plats 4: HERO (989.81)

Plats 5: Fi5 (709.25)

Fi2 lägg LM 2.50

Fi3 lägg SM 5.00

** Giv **

HERO [8s, Er, 8r, 4k]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Syna 5.00

Fi5 Höj till 22.50

Fi1 Syna 22.50

Fi2 Syna 22.50

Fi3 Syna 22.50

HERO Syna 22.50

*** Flop(Board): *** : [9s, 7h, 6k]

*** Bet Runda 2 ***

Fi2 Passa

Fi3 Passa

HERO Passa

Fi5 Passa

Fi1 Satsa 85.00

Fi2 Lägg

Fi3 Lägg

HERO Höj till 290.00

Fi5 .............

 

Jag tycker att det är en bra bluff som kommer funka många gånger mot en duktig FI.

 

Då du sitter med 2 x 8 så är det rätt liten sannolikhet att han har floppat stegen och jag ser egentligen inte hur han kan syna med någonting annat än T8.

 

Möjligtvis att han synar med 99 som tiltad men det får vi väl hoppas på att han inte är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyktert spel idag.

 

PLO: -1000

 

SvS-rulle: 33 170

Kvar till mål: 71 830

 

Vid sista handen hade jag ca 215BB, dvs ca 1175 kr.

Höjde upp pre från CO med AK:s:JX:h:. Knappen kallsynar sin vana trogen och det blir rundsyn (ovanligt...).

Floppen kommer AX:h:X:s:, varav ena X är en 2:a (sparade som synes inte hh). Jag testar läget med en pottbet. Blixtsyn från knappen och BB, resten viker.

Turn kommer 4:s:. Möjlig stege ute och jag vet inte om min J:h: duger, men jag bedömmer min hand som rätt stark i det här läget och betar pott.

Knappen reraisar pott (ca 1000), BB viker och jag synar mig allin.

River blir A:c: och knappens stege står.

Ganska skickligt att sopa iväg 215BB i en giv, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte PLO varit "nästa stora grej" i ganska många år nu? Jag har känslan av att de som spelar PLO är de som spelat poker ett tag och vill testa något nytt. Nybörjare väljer nog fortfarande Hold'em.

Har inga siffror så jag vågar inte påstå stensäkert, men jag tror att Omaha tagit rätt många "marknadsandelar" av Texas Hold'em bara senaste året. Som jag upplever det visar trafiken på det iaf.

 

Sen är det ju inte lika stort inflöde på nybörjare som för nåt år sen, vilket också gör att hobbyspelarbasen rör sig mot roligare och lönsammare spel (=inte söndergrindat) och följdaktligen följer proffsen/grindarna efter.

 

Visst kan det vara så att Texas kommer vara primära inkörsporten även nåt år till, fast i takt med att intresset flyttar över till Omaha kommer fler och fler tidningsartiklar ägnas det spelet och inte minst tror jag vi snart kommer ha PLO-spel på tv-showerna. Tänk "High Stakes Poker Omaha", vilken grej!! :-)

 

Jag sätter iaf en peng på Omaha som "nästa" spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter en peng på att du är tillbaka på limit Hold'em inom ett halvår ;)

Har inte valt bort FLT än. Eftersom jag i stort sett enbart kör på SvS nu så får action avgöra. Är det bra FLT-action tar jag det i första hand. Inte minst för att jag fortfarande suger på PLO. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyktert spel idag igen. En extremt tråkig session PLO, inte en enda storpott. Rundcheckarna haglade.

 

PLO: 152

 

SvS-rulle: 33 322

Kvar till mål: 71 678

 

Satans trist att FLT är dött under vardagarna på SvS... Blir nog en FLT-rulle på ny sajt, funderar på iPoker.

 

Om du vill testa Ipoker så ska du leta efter en bra deal ;). Ganska normalgrindigt spel på 5/10 och lägre men rätt bra trafik överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån njutning....träffade min första 15-outare för ikväll, av ca 9-10 (ingen överdrift).

 

 

Plats 1: Fi1 (4979.26)

Plats 2: HERO (3747.80)

Plats 3: Fi3 (1031.00)

Plats 4: Fi4 (3796.22)

Plats 5: Fi5 (2666.37)

Fi3 lägg LM 15.00

Fi4 lägg SM 30.00

** Giv **

Fi1 [N/A, N/A]

HERO [6s, Ks]

Fi3 [N/A, N/A]

Fi4 [N/A, N/A]

Fi5 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fi5 Lägg

Fi1 Lägg

HERO Höj till 60.00

Fi3 Lägg

Fi4 Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 7s, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

Fi4 Passa

HERO Satsa 30.00

Fi4 Syna 30.00

*** Turn(Board): *** : [5s, 7s, 8h, Es]

*** Bet Runda 3 ***

Fi4 Satsa 60.00

HERO Höj till 120.00

Fi4 Syna 120.00

*** River(Board): *** : [5s, 7s, 8h, Es, 3h]

*** Bet Runda 4 ***

Fi4 Passa

HERO Satsa 60.00

Fi4 Syna 60.00

*** Showdown *** : Rake: 13.87 Totalpott: 541.13

Fi1 Lägger mig Vinst: 0.00

HERO [6s, Ks] Färg med ess i topp Vinst: 541.13

Fi3 Lägger mig Vinst: 0.00

Fi4 Lägger mig Vinst: 0.00

Fi5 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara klargöra att det är mina familjer som ofta inbjuder till drickat. Hade det t ex inte varit för att min mormor fyller 88 imorgon (lunch inkl skumpa/vin/öl med familj #1) och att vi sen ska fira att min far är utskriven från sjukan (middag med öl/vin/sprit med familj #2), så hade jag troligen varit nykter imorgon.

 

 

Hellre ute på hal is och ha det glatt, än ett liv i lera och sörja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...