Gå till innehåll

Saint_Bjorn - Bye folks


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Fan va kul att du dyker upp emellanåt! Lite mer frekvent vore ju roligare iofs. :-)

 

Stars är så äckligt överskattat, beskattat och belaggat så det är inget för mig utom i nödfall.

 

Spelar du nu?

 

ja nu, fast blir mentalt överskörd av en massa bajs =), är väl upp kanske 200 på CG och 3k$ på turrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hoppasstudiecirkeln skrider fram bra björn. e ledsen över allt jag missar men ahr jobb som en idiot i februari.

Jorå. Har också haft en downperiod men hoppas skärpa till mig nu.

 

 

såg föresten Operation Mindcrime i veckan....den va fet som fan.....men vita gympadojjor på geof tate va lite fel=(....

Då måste det varit showen från 89 (?) du såg. Men den är ju riktigt bra! De släppte 2:an för ett par år sen, där de kör hela första skivan + uppföljaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har mått rätt taskigt (personliga bekymmer), spelat dålig poker, förlorat en hel del och därför tagit paus både från studiegruppen (FLT-gruppen jag startade här på pf) och pokerspel.

 

Har inte haft någon direkt plan med mitt uppehåll, annat än att försöka få rätsida på tillvaron. Men jag har kommit fram till ett par, möjligen väl banala, slutsatser:

- Högmod går före fall

- Belöna dig!

 

Den första punkten är rätt självklar, ändå åkte jag dit.

Med den andra punkten menar jag att $$$ på skärmen efter ett tag bara blir siffror, som man visserligen vet representerar ett värde, men som ändå känns rätt abstrakt efter ett tag. Därför: ta ut lön kontinuerligt och känn på stålarna!

Som den hobbyspelare jag är belönade jag mig själv alldeles för sällan. Nivåerna och rullen skulle stiga. Insatserna riskerade inte min välfärd, eftersom jag ändå inte tog ut lön från rullen (mer än godtyckliga belopp, sällan). Det jag vunnit kunde jag riskera.

 

Det är svårt att grinda 5/10 när man nästan gjort sig bekväm på 30/60. Det är svårt att tänka långsiktigt när man känt adrenalinet då man omsatt tusentals dollar under en session. Money management är knepigt om man är actionjunkie...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mått rätt taskigt (personliga bekymmer), spelat dålig poker, förlorat en hel del och därför tagit paus både från studiegruppen (FLT-gruppen jag startade här på pf) och pokerspel.

 

Har inte haft någon direkt plan med mitt uppehåll, annat än att försöka få rätsida på tillvaron. Men jag har kommit fram till ett par, möjligen väl banala, slutsatser:

- Högmod går före fall

- Belöna dig!

 

Den första punkten är rätt självklar, ändå åkte jag dit.

Med den andra punkten menar jag att $$$ på skärmen efter ett tag bara blir siffror, som man visserligen vet representerar ett värde, men som ändå känns rätt abstrakt efter ett tag. Därför: ta ut lön kontinuerligt och känn på stålarna!

Som den hobbyspelare jag är belönade jag mig själv alldeles för sällan. Nivåerna och rullen skulle stiga. Insatserna riskerade inte min välfärd, eftersom jag ändå inte tog ut lön från rullen (mer än godtyckliga belopp, sällan). Det jag vunnit kunde jag riskera.

 

Det är svårt att grinda 5/10 när man nästan gjort sig bekväm på 30/60. Det är svårt att tänka långsiktigt när man känt adrenalinet då man omsatt tusentals dollar under en session. Money management är knepigt om man är actionjunkie...

 

Det är lätt att säga men att spela när man mår dåligt är ju oftast att ge bort pengar ...samtidigt är det ganska skönt att "flyta in" i pokern och lämna det jobbiga ute efter ett tag, det tråkiga i sammanhanget är väll att man mår än sämre av att BR:en fått stryk....

 

Jag tar ut pengar med. oftast i samband med att man förlorat ett gäng inköp och en poker paus.

 

 

GL och hoppas att det löser sej !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mått rätt taskigt (personliga bekymmer), spelat dålig poker, förlorat en hel del och därför tagit paus både från studiegruppen (FLT-gruppen jag startade här på pf) och pokerspel.

 

Har inte haft någon direkt plan med mitt uppehåll, annat än att försöka få rätsida på tillvaron. Men jag har kommit fram till ett par, möjligen väl banala, slutsatser:

- Högmod går före fall

- Belöna dig!

 

Den första punkten är rätt självklar, ändå åkte jag dit.

Med den andra punkten menar jag att $$$ på skärmen efter ett tag bara blir siffror, som man visserligen vet representerar ett värde, men som ändå känns rätt abstrakt efter ett tag. Därför: ta ut lön kontinuerligt och känn på stålarna!

Som den hobbyspelare jag är belönade jag mig själv alldeles för sällan. Nivåerna och rullen skulle stiga. Insatserna riskerade inte min välfärd, eftersom jag ändå inte tog ut lön från rullen (mer än godtyckliga belopp, sällan). Det jag vunnit kunde jag riskera.

 

Det är svårt att grinda 5/10 när man nästan gjort sig bekväm på 30/60. Det är svårt att tänka långsiktigt när man känt adrenalinet då man omsatt tusentals dollar under en session. Money management är knepigt om man är actionjunkie...

 

Du tar tankar och ord ur munnen på mig. Säker på att vi inte är tvillingar ?

Allt fixar sig alltid vettu! svackor är till för att asfalteras om (vägverket citat typ)

 

maila/pm:a om det är något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samtidigt är det ganska skönt att "flyta in" i pokern och lämna det jobbiga ute efter ett tag,

Nja, jag funkar inte riktigt så, men jag förstår hur du menar.

 

GL och hoppas att det löser sej !

ty

 

-------------------

 

Har jag missat att posta den här? Historiens mest meningslösa men också roligaste sketch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten: sonen och jag har nu kollat klart på Deadwood. Vi båda älskade serien (hm, han är 13 och den är inte direkt barntillåten...). Bästa tv-serie jag sett. Men vad se nu? Rome har jag sett. Funderar på att köpa in Sopranos. Tips?

 

Sopranos absolut. Den bästa serien någonsin. Annars "The Shield" - semikorrupta, störtcoola snutar sätter dit brottslingar, underbart. Dexter är ganska kul - gillar säkert sonen också! :-)

 

Må Bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sopranos absolut. Den bästa serien någonsin. Annars "The Shield" - semikorrupta, störtcoola snutar sätter dit brottslingar, underbart. Dexter är ganska kul - gillar säkert sonen också! :-)

 

Må Bra!

Jo, jag har ju ströglott nåt Sopranos-avsnitt och förstått att den är riktigt bra. Men samtidigt har jag något emot serier som inte har en förutbestämd storyline och slut. Såna där som bara fortsätter så länge publik och/eller nyckelfigurer orkar. Men nu är den ju slut.

 

Shield och Dexter ska jag läsa på om. Tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har ju ströglott nåt Sopranos-avsnitt och förstått att den är riktigt bra. Men samtidigt har jag något emot serier som inte har en förutbestämd storyline och slut. Såna där som bara fortsätter så länge publik och/eller nyckelfigurer orkar. Men nu är den ju slut.

 

Shield och Dexter ska jag läsa på om. Tack för tipsen!

 

 

http://www.tv.com/shows/topshows.html?pop=1&tag=subnav;top_shows

 

 

Jag gillar dexter, dock kanske lite barnförbjuden, men skön schitzofreni. Men supernatural förjänar verkligen inte en top 4 placering på listan. Den suger hästpung, tycker jag.

Heroes är ju min egna favorit. Helt i sin egna klass. Sopranos har jag 6 episoder av och inte sett ännu, men det kommer. Säkert bra med enligt vänner.

 

edit : :)http://pown.alluc.org/wiipown.php?uid=1298

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

:-D

 

----------

 

Jag var på begravning tidigare idag. Ingen jättenära, men sorgligt och beklagligt ändå (cancer). Ceremonin var jättefin.

 

Begravningen fick mig att återuppta gamla funderingar (det är ju inte varje dag man tänker på sin egen död, men alla gör det väl nån gång?!).

 

Hur som helst. Jag är ateist.

 

Min sons mor ville döpa vår son, det ville inte jag.

Vi tog ett möte med prästen, jag försökte förklara min ståndpunkt, försökte få henne (prästen) att skala av så mycket hokus pokus som möjligt, speciellt det avsnittet där man ska överlåta sitt barn till gud, men enligt henne (prällen) så gick inte det. Kompromissen blev att mitt barns mor döpte barnet utan mig.

Lite sura kommentarer från min sida av familjen blev det, eftersom jag inte bjöd in någon av dem att närvara. Men princip är princip.

 

Av någon anledning är jag fortfarande medlem i svenska kyrkan.

 

Som sagt, jag funderade på min egen död och begravning. Jag vill inte ha en präst. Inga psalmer, inget hokus pokus. Jag tror inte på livet efter detta. Det är vuxensagor.

Prästen idag stod och ljög, såvida han inte är galen.

Skenheligt?

Hur kan en vuxen människa tro, bokstavligt, på pärleporten och himmelrike?

Min tro är att när vi dör så är vi jävligt döda. Jag tror på att mänskligheten är ett skott på miljarders miljarder.

 

Nåväl. Hur vill jag ha min begravning då? Jo:

- Klä er hur fan ni vill

- Förhoppningsvis har jag efterlämnat en text inkl en playlist med låtar som betytt särskilt för mig. Lyssna och försök gilla dem.

 

Jag har dock problem att välja låtar. En låt är garanterad plats: Everywhere I Go med King's X. Paradoxalt nog en väldigt religiös låt.

Någon Sabbath-låt skulle jag klämma in också. Även de religiösa. Skitsamma, bra musik är bra musik.

 

Men sen då? Jag tror inte jag vill bli begravd. Samtidigt känns det inte så lockande med kremering. Frystorkning (erbjuds det i Sverige?) verkar lite smaklöst.

Helst skulle jag nog bli insvept och utskickad i rymden.

Begravning eller kremering är väl de realistiska valen, och då lutar jag nog åt kremering. Vill inte bli maskäten.

 

Sen har man ju det där med organdonation. Fan, jag vill inte ha nåt pill i min kropp! Samtidigt: jag säger ju själv att en död människa bara är en kötthög. Så vad gör väl det egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satans vad kul när man upptäcker en stor skivkatalog som man totalt missat i alla år. Ayreon är något slags superband, eller rättare en snubbe som hyr in en massa olika proffs till skivorna som alla följer ett koncept (tydligen nån sci-fi-historia som jag inte satt mig in i än). Säga vad man vill om storyn, men musiken verkar kalas och väldigt varierad på det lilla jag hunnit höra.

 

Smakprov:

 

 

 

Jo förresten, FTP-rullen är nästan gulad. Spelrycket jag fick i lördags började rätt bra, men slutade i katastrof. Skyller på en polares olyckliga kärlek.

 

Mobilen ringer ca 2 på natten (jag $1000 upp och funderar faktiskt på att knoppa).

 

Polare: Du Björne, allt är åt helvete...

Jag: Öh, va?

Polare: Jo jävla <flickvän>, hon har förstört allt...och på mina jävla födelsedag också (gråt)

Jag: Du lugna dig, vad har hänt?

 

Lång historia följer som inkluderar svartsjuka, otrohet, slagsmål och berusning. Själv sitter jag med en mängd vin i kroppen och spelar 15/30 under samtalets gång.

 

Jag: Men du, ta en taxi och kom över.

Polare: Fan jag har inga stålar.

Jag: Det är lugnt, jag pyntar. Fan vi är ju polare. Kom över så dricker vi vin och snackar.

Polare: Fan va schysst.

 

Vi lägger på och jag fortsätter spelet medan jag väntar. Efter en halvtimme undrar jag varför han dröjer.

 

Jag: Är du på g?

Polare: Nja jag snackar med polisen nu.

Jag: Polisen?????????

Polare: Jag ringer när jag sticker.

 

Efter ca 45 minuter:

 

Polare: Så, nu sitter jag i taxin så jag är väl hos dig om en å en halv timme.

Jag: Va?????? Var fan är du?

Polare: Eskilstuna, sa jag inte det?

 

Taxi Eskilstuna --> Sthlm (iaf hem till mig) går på 2601 kr, vet jag numera.

 

Nåväl, en polare hjälper man. Men för att knyta ihop säcken så kostade de där samtalen ca $2,5k, utöver 2701 kr (jag lämnade en hundring i dricks).

 

Sensmoral? Stäng av mobilen när du pokrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Varför har ingen sagt att 50/100 är så pass uselt på SS? Fan, hade ju varit miljonär....

 

 

:mrgreen: jag spelade lite 20/40 igår på ss samt en turnering som jag placerade mig 8:a i som tur var . Annars hade det blivit back. Fast det är sjukt vekt spel på ss. Syns säkert kanske =)

 

Jag nickar riggholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det lilla av spelet som jag minns var riktigt uselt. Plussade 11k på 50/100 utan speciella kort eller speciellt nånting. Uselt motstånd helt enkelt.

 

 

jamenvafan det är ju ett bra resultat. fisk =)

 

Fram med nicket nu så man vet. Du kan maila/pm om du inte vill skylta med det offentligt. Nu backa jag hela 228kr på 15/30 på en timma ungefär. Så bra är man tydligen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka hålla SS-kontot anonymt, men jag kanske pm-ar det sen.

Just nu mår jag rätt dåligt. Veckan har varit känslomässigt riktigt tung då en nära anhörig är svårt sjuk. Det fick utlopp igår genom en flaska vin och lite wirre. Kvällen innehöll som sagt poker men den slutade dessvärre med en blodig hand och sönderslagen toalettdörr och idag vaknade jag upp hos exet. Jag har ingen aning om hur och varför jag hamnade där. Ja, vi hade sex. Nej, det känns inte bra idag. Varför måste livet vara som en dålig Norén-pjäs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...