Gå till innehåll

NL500SH - AQs träffar KQ8 med färgdrag


Recommended Posts

Hej, en hand från prima. Under sessionen har jag varit ganska smålös/passiv med 22/11. Fi är en regular med 17/14/5.5 på 3k händer. Det är ju ganska deep, så hur spelar man på bästa sätt här?

 

** Game ID 1478348435 starting - 2007-07-04 00:19:56

** Siku [Hold 'em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- SAMIR1210 sitting in seat 1 with $441.47

- Hero sitting in seat 2 with $864.82

- Lasery sitting in seat 3 with $509.50

- Prislapp sitting in seat 4 with $1065.00 [Dealer]

- RocknRambo sitting in seat 5 with $176.75

- WhozDaPimp sitting in seat 6 with $352.06

 

RocknRambo posted the small blind - $2.50

WhozDaPimp posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Hero: Ace of Diamonds, Queen of Diamonds

SAMIR1210 folded

Hero raised - $20.00

Lasery folded

Prislapp raised - $60.00

RocknRambo folded

WhozDaPimp folded

Hero called - $60.00 - Går att disskutera, men gör inte det.

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, Queen of Clubs, King of Diamonds - Pott $125

Hero checked

Prislapp bet - $85.00

Hero ???

 

 

Syna eller höja, och i så fall hur mycket? Kanske betta in i aggressorn direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, en hand från prima. Under sessionen har jag varit ganska smålös/passiv med 22/11. Fi är en regular med 17/14/5.5 på 3k händer. Det är ju ganska deep, så hur spelar man på bästa sätt här?

 

** Game ID 1478348435 starting - 2007-07-04 00:19:56

** Siku [Hold 'em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- SAMIR1210 sitting in seat 1 with $441.47

- Hero sitting in seat 2 with $864.82

- Lasery sitting in seat 3 with $509.50

- Prislapp sitting in seat 4 with $1065.00 [Dealer]

- RocknRambo sitting in seat 5 with $176.75

- WhozDaPimp sitting in seat 6 with $352.06

 

RocknRambo posted the small blind - $2.50

WhozDaPimp posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Hero: Ace of Diamonds, Queen of Diamonds

SAMIR1210 folded

Hero raised - $20.00

Lasery folded

Prislapp raised - $60.00

RocknRambo folded

WhozDaPimp folded

Hero called - $60.00 - Går att disskutera, men gör inte det.

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, Queen of Clubs, King of Diamonds - Pott $125

Hero checked

Prislapp bet - $85.00

Hero ???

 

 

Syna eller höja, och i så fall hur mycket? Kanske betta in i aggressorn direkt?

 

jag skulle trott att vi ligger efter och bara synat floppen och ta nytt beslut på turn. Pottbettar han blank turn tror jag jag skulle lägga mig. Fan vet - jag spelar inte NL i vanliga fall :=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur han skulle reagera om du betar rakt ut, blir han skraj med typ AA/AK eller kommer han bomba om rejält, det är ju en ganska olustig bräda för de händerna och jag skulle tro att han vill hålla potten nere mtp stackdjupen. Möjligen kan han till och med checka bakom på turn med de händerna även om du bara synar på flopp?

 

Jag hade synat, det är dessutom inte helt dyrt. Blankar turn hade jag checkfoldat.

 

IMHO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol på första svaret.

 

finns 2 linjer,

1.potbetta på floppen,ställ på turn om han synar.

2.syna floppen,CRAI på turn.

Du har inte mött Fi antar jag. Ifall du c/c floppen och han skjuter turn så har han nästan alltid set. och den viker han inte mot en push..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aldrig spelat mot han...men med dom statsen lär han ju cont.betta varje flop om hero checkar,ja gillar inte den passiva linjen att bara syna,du kommer aldrig få in mer pengar på turn om du får din färg.crai är väl lite att ta i missade stack djupet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att du tar synen preflop tycker jag du borde check-raisa upp till $210 och utvärdera hans reaktion. Hans HD ligger troligen runt:

 

AQ,AK,TT-AA. Jag har inte spelat mycket mot Prislapp men han verkar relativt tight, och i och med din starka raise UTG+1 tror jag inte att han har luft när han 3betar här. QQ är osannolik eftersom du blockar en dam. AK och AA skrämmer du med din raise, och du kanske får se river gratis om du check-raisar floppen. TT och JJ får du att folda, vilket är fine det med då du inte får ut något värde ur dem endå senare i handen.

 

Synar han check-raisen checkar du turn igen och får helt enkelt utvärdera utefter vad han gör. Bettar han i pottstorlek kan du nog folda med gott samvete, och bettar han mindre kan du dra på färgen.

 

(fast pst. folda den pre hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aldrig spelat mot han...men med dom statsen lär han ju cont.betta varje flop om hero checkar,ja gillar inte den passiva linjen att bara syna,du kommer aldrig få in mer pengar på turn om du får din färg.crai är väl lite att ta i missade stack djupet..

Jaja, han c-bettar väl i princip alltid när han reraisar men det jobbiga är att hans range är så fruktansvärt snäv när han reraisat pre. Jag gillar inte alls synen preflop OOP med AQ då vi har EXTREMA reverse implied odds mot en tight spelare.

 

Och angående att leda flopp så gillar jag det inte, passar inte alls in i min gameplan då jag aldrig leder in i PFRR. Med vilken typ av händer leder du in i PFRR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte alls synen preflop OOP med AQ då vi har EXTREMA reverse implied odds mot en tight spelare.

 

Har bara lirat mot Prislapp en eller två gånger tror jag men av det jag har sett så verkar han extremt tight. Utan position så känns AQs synen preflop väldigt svag, vi kan hamna i otroligt mycket trubbel om vi träffar A eller Q. Och vi kommer inte få ut mycket värde om vi outfloppar JJ-KK.

 

Som spelad så hade jag checksynat floppen, hoppats på att förbättra handen, du har ju miljarder implied odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara lirat mot Prislapp en eller två gånger tror jag men av det jag har sett så verkar han extremt tight. Utan position så känns AQs synen preflop väldigt svag, vi kan hamna i otroligt mycket trubbel om vi träffar A eller Q. Och vi kommer inte få ut mycket värde om vi outfloppar JJ-KK.

 

Som spelad så hade jag checksynat floppen, hoppats på att förbättra handen, du har ju miljarder implied odds.

 

Har vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna eller höja, och i så fall hur mycket? Kanske betta in i aggressorn direkt?

 

Jag checkraisar till $200-$250...

Vet inte riktigt vilken flop du söker med AQs men jag tycker den ser fin ut.

Du säger att du lirat passivt så varför inte välja lite mer aggro linje mot TAGen?

Att betta in i honom på flop tycker jag skriker drag (beroende på ditt tidigare spel förstås) och ger honom ett lätt beslut med tex AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte fler har sagt checkraise förstår jag inte. Perfekt flopp för dig där han kommer vika allt förutom KK med största sannolikhet, eftersom han måste sätta dig på en snäv HD iom din UTG raise och sen syn. QQ och 88 känns mindre sannolika eftersom du blockar en dam och att 3betta preflop en utg raiser med 88 känns ännu mindre sannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi?

Är du seriös? eller ville du bara dryga dig med att det inte var 1 miljard?..

85 för att syna, potten är på 210, vi behöver vinna 340 totalt.. Tror du inte vi kan få in 130 i potten till om vi träffar så vet jag inte vad...

 

Samt att vi ibland leder här, samt att vi ibland får free river..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte fler har sagt checkraise förstår jag inte. Perfekt flopp för dig där han kommer vika allt förutom KK med största sannolikhet, eftersom han måste sätta dig på en snäv HD iom din UTG raise och sen syn. QQ och 88 känns mindre sannolika eftersom du blockar en dam och att 3betta preflop en utg raiser med 88 känns ännu mindre sannolikt.

 

Om du hade varit Fi hade du vikt allt utom KK på denna flop?.......

weaktight deluxe

 

Som sagt ovan hade jag (om jag nu hade spelat denna hand) försökt spelat lite potcontrol här. om vi c/r känns det som alla händer vi slår (JJ-, AJs) viker här medans alla händer vi ligger under emot synar/pushar.

 

Till alla er som förespråkar checkraise på flop vill jag ställa några frågor.'

 

1. Har ni någonsin spelat denna nivå mot Prislapp och vet vad ni pratar om, eller är detta bara en standard linje ni väljer med AQs på den brädan (vilket antagligen är ett bättre spel).

 

2. Vad gör ni om Fi pushar

 

3. Vad gör ni om Fi synar och turn blankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade varit Fi hade du vikt allt utom KK på denna flop?.......

weaktight deluxe

 

Som sagt ovan hade jag (om jag nu hade spelat denna hand) försökt spelat lite potcontrol här. om vi c/r känns det som alla händer vi slår (JJ-, AJs) viker här medans alla händer vi ligger under emot synar/pushar.

 

Till alla er som förespråkar checkraise på flop vill jag ställa några frågor.'

 

1. Har ni någonsin spelat denna nivå mot Prislapp och vet vad ni pratar om, eller är detta bara en standard linje ni väljer med AQs på den brädan (vilket antagligen är ett bättre spel).

 

2. Vad gör ni om Fi pushar

 

3. Vad gör ni om Fi synar och turn blankar?

 

Weaktight? Vill inte låta dryg men har du tagit i beräkningar allt verkligen? Om jag är fi och slår om UTG raiser som höjer med 10% av händerna och sen kommer den här floppen där vi är 170BB djupa och UTG slår om på flopp ser inte min AA så het längre. Det finns i princip en hand jag slår och det är just den handen som Hero i den här handen har. Lägg till att Hero under sessionen har spelat weaktight och att han ska slå om med den handen på floppen känns ännu mindre sannolikt.

 

1. Har inte spelat mot just den här spelaren vad det gäller nivån så spelar jag nästan samma (400NL).

 

2. pushar han måste vi syna med 43% som vi har mot alla händer förutom mot set där bara KK känns sannolik. Även mot KQ har vi runt 42%.

 

3. Förmodligen pushar rakt ut, kan tänka mig att checka ibland precis som jag skulle göra med QQ.

 

Kanske är jag i dina ögon weaktight men kan du ge mig en HD vad Hero kan tänkas checkraisa med i just den här situationen givet action preflop, stats och stackdjupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weaktight? Vill inte låta dryg men har du tagit i beräkningar allt verkligen? Om jag är fi och slår om UTG raiser som höjer med 10% av händerna och sen kommer den här floppen där vi är 170BB djupa och UTG slår om på flopp ser inte min AA så het längre. Det finns i princip en hand jag slår och det är just den handen som Hero i den här handen har. Lägg till att Hero under sessionen har spelat weaktight och att han ska slå om med den handen på floppen känns ännu mindre sannolikt.

 

1. Har inte spelat mot just den här spelaren vad det gäller nivån så spelar jag nästan samma (400NL).

 

2. pushar han måste vi syna med 43% som vi har mot alla händer förutom mot set där bara KK känns sannolik. Även mot KQ har vi runt 42%.

 

3. Förmodligen pushar rakt ut, kan tänka mig att checka ibland precis som jag skulle göra med QQ.

 

Kanske är jag i dina ögon weaktight men kan du ge mig en HD vad Hero kan tänkas checkraisa med i just den här situationen givet action preflop, stats och stackdjupen.

 

Jag tycker det är ganska klart att Hero checkraisar med färgdraget och Ar. Som jag förstår det är Fi kompentent solid spelare, på den här nivån kan han givet sätta Hero på AQ-AT i ruter eller QQ, mycket låg chans för 88. KK och 88 känns mindre troligt. KK beroende på hur Hero spelar, men här tänker jag fyrbet med såna stackar. 88? UTG raise och sen syn mot reraise talar emot det. 88 talar också för att leda ut på floppen direkt. QQ är mycket möjlig med med de dragen tycker jag överväger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är jag i dina ögon weaktight men kan du ge mig en HD vad Hero kan tänkas checkraisa med i just den här situationen givet action preflop, stats och stackdjupen.

 

JTo (eller ja snarare JTs fast inte i ruter alltså), JTs , ATs, AJs, AQs

och så självklart set dåra.

 

Jag vill inte säga att det är ett bra spel att c/r dessa händer men möjligheten att follk gör det är där. Men jag c/r mycket hellre JTd / AJd / ATd i detta läge än AQd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...