Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Är du seriös? eller ville du bara dryga dig med att det inte var 1 miljard?..

85 för att syna, potten är på 210, vi behöver vinna 340 totalt.. Tror du inte vi kan få in 130 i potten till om vi träffar så vet jag inte vad...

Samt att vi ibland leder här, samt att vi ibland får free river..

Tycker inte att vi har särskillt mycket implied odds, hur ofta betalar han färgen?

Postad
JTo (eller ja snarare JTs fast inte i ruter alltså), JTs , ATs, AJs, AQs

och så självklart set dåra.

Jag vill inte säga att det är ett bra spel att c/r dessa händer men möjligheten att follk gör det är där. Men jag c/r mycket hellre JTd / AJd / ATd i detta läge än AQd

Tror du verkligen en 21/10 spelare först raisar UTG sen synar en re raise med JTs AJs och ATs, redan här med AQs är han ute på hal is med synen preflop, ur position med 170bb men det ville han inte diskutera så jag nämnde inget. Han måste ju tänka vad fi 3 bettar med trots att han höjde som UTG och fi vet förmodar jag att hero ligger på 10% raise preflop.

Postad
Jag tycker det är ganska klart att Hero checkraisar med färgdraget och Ar. Som jag förstår det är Fi kompentent solid spelare, på den här nivån kan han givet sätta Hero på AQ-AT i ruter eller QQ, mycket låg chans för 88. KK och 88 känns mindre troligt. KK beroende på hur Hero spelar, men här tänker jag fyrbet med såna stackar. 88? UTG raise och sen syn mot reraise talar emot det. 88 talar också för att leda ut på floppen direkt. QQ är mycket möjlig med med de dragen tycker jag överväger.

Jag skulle aldrig fyrbetta med KK som UTG och speciellt inte med statsen som han har, fi kommer kasta allt förutom AA då mot just hero. Jag synar här med KK preflop och får in pengarna nånstans om det inte kommer nåt ess.

Sen har jag redan sagt varför jag aldrig skulle kunna sätta Hero om jag var fi på lägre ruter än AQs.

Postad
Tror du verkligen en 21/10 spelare först raisar UTG sen synar en re raise med JTs AJs och ATs, redan här med AQs är han ute på hal is med synen preflop, ur position med 170bb men det ville han inte diskutera så jag nämnde inget. Han måste ju tänka vad fi 3 bettar med trots att han höjde som UTG och fi vet förmodar jag att hero ligger på 10% raise preflop.

Synar hellre med JTs än AQs här..

Och om man tar synen med AQs kan man lika gärna göra det med ATs och AJs.

(jag tycker också den är dålig förövrigt, riktigt dålig)..