dnepr Postad 4 Juli , 2007 Rapport Share Postad 4 Juli , 2007 Hej! Jag heter Tobias och är 21 år och tänkte starta en liten dagbok som främst kommer röra mitt sommargrindande.(under resten av året pluggar jag juridik och det blir inte lika mycket tid till poker). Jag har visserligen ett heltidssommarjobb men räknar ändå med att få rätt mycket pokertid (min flickvän är bortrest hela sommaren). Nog om mig. Sååå, omaha8 är mitt spel och svenska spel min sajt. Tyvärr tvingas jag mest hålla mig till PL200(200BB)-borden då det är där actionen finns istället för det för mig ideala PL400-borden där man ska vara glad om det finns något bebott bord . Jag betraktar mig som en stabil spelare och under våren vann jag cirka 15K SEK, dessa tog jag dock ut för att inte lockas att spela poker under min uppsats och tentapluggperiod (det är livsfarligt ). Efter att rest lite och lallat runt lite i början av sommarn bestämde jag mig för att börja bygga en rulle igen (själva byggandet från scratch tycker jag är det roligaste). Så 1 Juli satte jag in 1000 Kr vilka fram tills igår snabbt omvandlades till 3900, lite av en streak . Under dagen har jag redan fått några timmar grindat och det har svängt en del, men jag slutade 389 SEK upp.(Mycket tack vare superaggresiva fisken som jag satt i perfekt position på på PL400 ). Sak försöka skriva några rader och posta någon intressant hand varje dag jag grindar, vilket är alla jag inte jobbar. Hoppas någon vill följa tråden och komma med synpunkter! Väl mött/ Tobias Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 4 Juli , 2007 Rapport Share Postad 4 Juli , 2007 Kul med en Omaha/8 dagbok. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dnepr Postad 4 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2007 Tackar! Har nu haft en drygt 1,5 h lång halvtimmessession som efter många om och men slutade back 13kr Den största delen av de förlorade potterna skedde när jag hamnade HU på borden (5-manna) och vägrade gå därifrån i hopp om att fler spelare skulle komma. Omaha8 är fan inte tänkt att spelas HU . Det är det enda som suger på svenska spel, har man tur finns det ett bord på PL400 och 3-4 stycken på PL200 och man tvingas alltför ofta få spela HU för att starta upp bord. Men nu får det vara nog med det! HU så pausar jag, se det som ett löfte. Dagens favoritdrag: bluffa färgfloppen mot vekt kontinuationbet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dnepr Postad 5 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2007 idag strejkar borden på mina nivåer på omaha på svs, blö. I ren uttråkning gick jag upp och skottade på PL1000 där min rulle motsvarar ca 800 BB alltså på tok för lite. eftersom jag har alldeles för liten rulle kunde jag inte spela mitt normala aggresiva spel och det slutade back 20 BB-100 kr genom att bli kvartad av en shortstack. Well well inget mer PL1000 förrän jag har 10000 SEK i rullen alltså 2000BB. Så idag får det faktiskt bli till att spela sngs. Rapport om detta sen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dnepr Postad 5 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2007 10 50 SEK sngs 450+...... Total rulle 4591 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jakobl Postad 5 Juli , 2007 Rapport Share Postad 5 Juli , 2007 Rancha på nu dnepr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dnepr Postad 5 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2007 kass kvällssession, back 280 på diverse dönickspel, snälla svenska spel fixa hi/lo-borden nu! Rulle: 4315 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HookaHey Postad 27 Juli , 2008 Rapport Share Postad 27 Juli , 2008 dnepr vad hände med dagboken? Vore kul om den kom igång igen. Jag vet att du fortfarande spelar för du och jag spelar mot varandra nästan dagligen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts