m4dh4tter Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Fi är 31/11 på 40 händer och verkar riktigt fiskig. Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #539,044,462 Table Port Vila, 3 Jul 2007 7:10 AM ET Seat 2: op1 ($221.75 in chips) Seat 3: op2 ($197.70 in chips) Seat 4: op3 ($217.00 in chips) Seat 5: op4 ($215.75 in chips) Seat 6: fi ($201.55 in chips) Seat 7: op5 ($166.90 in chips) Seat 8: hero [ , ] ($221.60 in chips) Seat 9: op6 ($357.05 in chips) Seat 10: op7 ($653.60 in chips) ANTES/BLINDS op3 posts blind ($1), op4 posts blind ($2). PRE-FLOP fi calls $2, op5 calls $2, hero bets $11, a lot of folds, fi calls $9, op5 calls $9. FLOP [board cards ,, ] fi1 checks, op5 checks, hero bets $24, fi1 calls $24, op5 folds. TURN [board cards ,,, ] fi checks, hero bets ?? Det ligger 84$ i potten. Jag täcker fi som har ~166$ kvar. Om jag träffar spader så vill jag ha hans stack. Träffar jag A eller K får jag fundera på saken. Om jag missar river är jag beredd att check-folda. Om jag betar och han viker kan jag stå ut med det också Citera
purplecard Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 varför inte checka och få se rivern gratis. missar du rivern kan du ju försöka dej på en bluff. inte kul att åka på en checkraise här för då är det ju fold som gäller. Citera
stroem Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 jag skulle nog ta ett frikort och satsa på en liten valuebet om A eller K kommer och stacken om spader kommer. jag sätter honom på antingen nian eller två spader. alternativt två spader och träff på sexan eller nått. vid miss på river check/foldar jag Citera
m4dh4tter Postad 3 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2007 Bägge som kommenterat förespråkar check istället. Jag ser följande nackdelar med check. * Missar jag rivern kommer jag att checka. Har jag checkat redan på turn är det stor chans att han betar och jag foldar. T.ex. med en hand som han kan lägga på mitt turnbet. Eller med ett sämre spaderdrag. * Träffar jag rivern vill jag gärna att potten skall bli större redan nu, så att riverbeten (all-in) inte blir så stor i förhållande till potten. Tänker jag fel? Citera
svint0 Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Bägge som kommenterat förespråkar check istället. Jag ser följande nackdelar med check. * Missar jag rivern kommer jag att checka. Har jag checkat redan på turn är det stor chans att han betar och jag foldar. T.ex. med en hand som han kan lägga på mitt turnbet. Eller med ett sämre spaderdrag. * Träffar jag rivern vill jag gärna att potten skall bli större redan nu, så att riverbeten (all-in) inte blir så stor i förhållande till potten. Tänker jag fel? Ja, du tänker fel... Har FI i fråga ett set, eller 2par eller dylikt. Tvingas vi folda mot Check/raise.. Sen så kan man ju försöka ta gratiskortet med AKs.. Citera
Recommended Posts