Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mycket intressant hand. Ganska dålig koll på fi men han verkade vara en okej, tag spelare. Notera stackdjupet tack.

Fi @ UTG $500

Hero @ Button $500++

Hero is dealt :As::Ah:

utg calls 2

2 folds

Hero raises to 10

2 folds

utg calls 8

FLOP :Ag::3s::Ts: (Pot 23, 2 players)

utg checks

Hero bets 20

utg calls 20

TURN :2s: (Pot 63, 2 players)

utg checks

Hero bets 40

utg raises to 160

Hero ??

Antar att många kommer vara inne på att syna turn kallt. Hur mycket får det isåfall kosta på missad river? Potten är då 380 och fi har 310 bakom.

Postad

Bluffvänlig turn, du har väldigt många outs mot färdig färg (7 spader + 9 parningar av brädan, sista esset = 17 outs). Jag är inne på AI. Känns som att degen kommer åka in eftersom du är rätt så commitad med en syn. Dock så lirar jag inte så höga nivåer.

Postad

mhmm, jobbigt. all-in som ovanstående sa känns dåligt dock, garanterat sämre än kallsyn, händer som slår en all-in kommer syna iaf och antalet händer han höjer med value och som blir rädda av kort på river känns väldigt få. Om han verkar bluffa rätt lite går d väl folda river mot all-in ändå och få value vid träff :P finns inte mycke drag han kan bluffa med :(

Postad

färgen känns ju ganska trolig men det är inte omöjligt med ett set heller.

jag skulle syna och troligtvis även syna allin på river, oavsett kort. men det är en riktigt osäker syn. med statistik skulle jag kanske kunna göra en annan bedömning