Gå till innehåll

Dagboken B2B-kan-dra-åt-helvete


HataB2B

Recommended Posts

  • Svars 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådärja, då var veckans badäventyr till ända.

Efter en kort session ångbastu kom jag ut till bassängen och snart hade jag hittat en värdig motståndare i vattnet. En uppskattningsvis 70-årig dam. Ovanligt vältränad för sin ålder.

 

Likt en antik grekisk atlet steg jag ner i det svala vattnet. Jag lät min motståndare simma 5,10,11,15 meter innan jag beslutsamt kastade mig framåt i vattnet och lät musklerna inleda sitt arbete.

 

Vid 25-meters vändningen hade jag halverat avståndet och genom ett kraftfullt frånskjut i bassängkanten inledde jag min spurt. Med bara 15 meter kvar till slutmålet var jag nästintill ikapp. Jag simmade, utan att se mig för, ut i den neutrala förbjudna zonen mellan banorna och trasslade ihop benen med en fet motionssimmande gubbe påväg åt motsatt håll.

 

Genom en viljeansträngning av sällan skådat slag lyckades jag dock återfå farten och bara 4 meter från målet lyckades jag, genom att frambringa mina sista krafter, passera tanten.

 

Med skakande, mjölksyrefyllda armar hävde jag mig upp ur bassängen och slängde en snabb blick på tanten som i sakta mak fortsatte sin evighetssimtur. Helt ovetandes om det drama hon nyss varit en del av.

 

Med vänliga hälsningar Hata-Ian Thorpe-B2B...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Hata!

 

Hur mkt vips lirar du in på en månad?

nivå/bord/händer?

 

Tänkte nämligen testat helvetet ;)

 

Jag kan tyvärr inte besvara frågan eftersom jag aldrig tidigare tokgrindat som de här två veckorna. Jag har lirat 35 000 rakade händer sedan den 16e oktober och jag har spelat 3/6 -10/20 FLT, 1/2 - 3/6 NLT, 0.25/0.5 - 5/10 PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, då var veckans badäventyr till ända.

Efter en kort session ångbastu kom jag ut till bassängen och snart hade jag hittat en värdig motståndare i vattnet. En uppskattningsvis 70-årig dam. Ovanligt vältränad för sin ålder.

 

Likt en antik grekisk atlet steg jag ner i det svala vattnet. Jag lät min motståndare simma 5,10,11,15 meter innan jag beslutsamt kastade mig framåt i vattnet och lät musklerna inleda sitt arbete.

 

Vid 25-meters vändningen hade jag halverat avståndet och genom ett kraftfullt frånskjut i bassängkanten inledde jag min spurt. Med bara 15 meter kvar till slutmålet var jag nästintill ikapp. Jag simmade, utan att se mig för, ut i den neutrala förbjudna zonen mellan banorna och trasslade ihop benen med en fet motionssimmande gubbe påväg åt motsatt håll.

 

Genom en viljeansträngning av sällan skådat slag lyckades jag dock återfå farten och bara 4 meter från målet lyckades jag, genom att frambringa mina sista krafter, passera tanten.

 

Med skakande, mjölksyrefyllda armar hävde jag mig upp ur bassängen och slängde en snabb blick på tanten som i sakta mak fortsatte sin evighetssimtur. Helt ovetandes om det drama hon nyss varit en del av.

 

Med vänliga hälsningar Hata-Ian Thorpe-B2B...

 

Hahaha Skön du är :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. Börje Sprängsten så var jag i Globen för ett gäng år sen då bandet öppnade med Hungry Heart. Innan introt var slut tog publiken över och sjöng låten för bandet i stället för tvärtom. Det var oerhört mäktigt.

 

Springsteens konserter är rena väckelsemötet, till skillnad från Clapton (som iofs spelar som en gud) men som person är lika tråkig som färg som torkar.

 

Kan bara att instämma.

 

Om man skulle ta och beställa hem en Springsteen dvd, vilken rekomenderas isf?

 

Det finns två stycken som jag känner till. Live in NY och Live in Barcelona. Dessa är helt fantastiska och man borde egentligen äga båda.

 

I NY så känns det som att Bruce är lite hungrigare eller lite mer engagerad i en hel del av de gamla klassikerna och öppningslåtarna känns starkare också. Dessutom så finns det helt jävla otroliga versioner av the river och tenth avenue freezeout på denna DVD som bara inte får missas.

 

I Barcelona-DVD:n så känns Bruce lite mer avslappnad vilket är både postitivt och negativt. Dessutom så är den inspelad efter släppet av the rising. Gillar man de låtarna så finns här mycket guld. Dock som nämnt ovan så känns det lite oengagerat (med Bruce-mått) i en del av de gamla låtarna. Höjdpunkterna är nog dels Dancing in the dark och låten som kommer precis innan, mary's place. Den sistnämnda är så fantastisk så man nästan måste lyssna på den flera gånger i rad. Dessutom finns det en mycket bra version av my city of ruins och en fin pianoversion av den gamla klassikern spirit in the night.

 

Sammanfattningsvis så skulle jag nog säga att NY-DVD:n är snäppet vassare men att båda bör införskaffas för att bli en fullständig människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktig jävla bad streak nu... Sedan jag losade AAK4 ds AI pre monsterpott på 5 10 så har jag varit kallare än ett kylskåp i arktis. Senaste AI pre AA44ss kan inte stå mot KQJ4 ss...

 

Attt jag inte skriker, svär och slänger ut musen genom fönstret är ett mirakel (och troligen en funktion av att jag är en aning utbränd efter min monstergrind) efter alla utdragningar i omahacirkusen. Finns fan ingen rättvisa i det spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska här presentera en av mina bäst spelade omahahänder genom tiderna:

 

Bakgrunden är följande. Jag lirar HU PLO1/2 mot en Norrman som är regular på 1/2-3/6. Jag har varit ovanligt aggressiv, särskilt pre flop och valuebettat väääldigt tunt under 20 minuter. Jag har om inte tiltat upp honom i brygga så iaf tappat all respekt för mina potbet (vilket jag hoppas utnyttja på ngn trevlig river).

 

Jag tilldelas JJ55ss på BB oop alltså.

Fi slår pot 7.

Jag slår upp till 16 av två skäl. Först och främst vill jag ha info om hans hand: jag är tämeligen övertygad om att han slår om igen om han har AA el KK eftersom jag slått om väldigt tunt tidigare.

 

Fi synar.

Flopp kommer TT8 rainbow.

Jag bettar pot (32) och fienden kallsynar.

 

Jag gör nu följande antaganden av hans hand: Jag tror INTE att han har T, anledningen är att jag är tämeligen övertygad om att han "vet" att han har större möjlighet att få betalt av AA och KK om han pottar direkt innan ytterligare scarecards kommer.

 

TURN 3.

 

Efter en stunds funderande så kommer jag fram till att check är bäst. Varför?

Jo, för om han har floatat helt tom, vilket jag tror och hoppas så kommer han folda för ett potbet. Har han en wrap så inbillar jag mig, med ledning av tidigare erfarenheter, att han gärna semibluffar.

 

HataB2B checks:

Norrman pot 64

Nu förstärks mina misstankar om att han inte har T. Har han en koordinerad alá T J97 så finns det inte någon direkt anledning att slå pot eftersom han kan tvinga mig lägga stegdrag etc som när de träffar samtidigt ger honom kåk. Halvpot/75% hade varit rimligare om han verkligen sitter med tian.

 

Då är frågan hur jag ska agera. För första gången någonsin tar jag hjälp av time banken (inte helt sant iofs; jag brukar använda den för toalettpauser).

 

Det jag först funderar på är att kallsyna och ge honom en chans att bluffa river så att jag kan göra call of the century. Har han wrap så tokblockar jag ju honom med JJ som dessutom kan fungera som 2 nödfallsouts om han trots allt har en T:a.

 

Jag lägger dock syntanken åt sidan. Låt säga att han har AKQx: då har han 9 outs mot mig. Det är betydligt mer än jag vill bjuda på. Dessutom kan en AI få honom att släppa QQ, KK och AA (jag tror fortfarande inte han har AA eller KK, men det är ju inte omöjligt) framför allt tror jag inte han hade bettat dem på turn, utan checkat för att fånga in bluff river). Kanske släpper han tom T 7xx?

 

Mitt beslut blir alltså CRAI. Främst pga fold equity, men också för att han ska få betala för eventuell wrap. Har jag fel lär han ju iaf betala av mina AI i fortsättningen.

 

Fi synar och jag känner mig plötsligt ytterst tveksam till om jag verkligen läst honom rätt.

 

River kommer blank.

HataB2B vinner 440 pot :-D8-) ty Norway!

 

Handen rankar jag högt därför att:

1: Jag vågade lita på mina instinkter och min tolkning av situationen/informationen.

2: Jag tog tid på mig och funderade för ovanlighetens skull igenom situationen ordentligt.

3: Jag vågade göra ett ovanligt spel

¨

Fritt fram att såga/kritisera/berömma 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt beslut blir alltså CRAI. Främst pga fold equity, men också för att han ska få betala för eventuell wrap. Har jag fel lär han ju iaf betala av mina AI i fortsättningen.

 

Berömma/kritisera: Omaha skla spelas med 100bb i upptag, skitspel på nätet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsbokslut:

Bust på samtliga konton.

Cash outs $3000

Bonus: troligen $750

Rake back: $3700

Rake Racevinst: $8000

 

Nästa månad hoppas jag uppfylla följande:

Spela in en Dylancover.

Plocka ut $6000 för att säkra min överlevnad ett par månader framåt.

Fixa boende i Malmö.

Försöka hålla mig till 30 inköpsregeln hur fiskrikt vattnet än tycks på 3/6 och 5/10.

Ta mig tid att skriva.

Slå min store antagonist i tennis.

Skaffa en tight, liten idrottande flickvän.

Köpa 4 trisslotter och vinna på minst 1.

Skaffa en ny bärbar dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsbokslut:

Bust på samtliga konton.

Cash outs $3000

Bonus: troligen $750

Rake back: $3700

Rake Racevinst: $8000

 

Nästa månad hoppas jag uppfylla följande:

Spela in en Dylancover.

Plocka ut $6000 för att säkra min överlevnad ett par månader framåt.

Fixa boende i Malmö.

Försöka hålla mig till 30 inköpsregeln hur fiskrikt vattnet än tycks på 3/6 och 5/10.

Ta mig tid att skriva.

Slå min store antagonist i tennis.

Skaffa en tight, liten idrottande flickvän.

Köpa 4 trisslotter och vinna på minst 1.

Skaffa en ny bärbar dator.

 

Så hur stor mycket av dom här pengarna kommer du avsätta helt till en BR då? Bra jobbat att plocka hem 8K i raketävlingen. :D Kalas tamefan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart intro <3 Page kan sin sak.

 

Ja, Jimmy Page är fantastisk, men Led Zeppelin som band var hekt makalöst och man undrar vad som hänt om inte John Bonham hade dött eftersom bandet i princip upplöstes efter det. Fast inte riktigt, Plant och Page drog några varv ihop men aldrig under namnet Led Zeppelin. Såg dom på Sjöhistoriska för massor av år sen, dom råöppnade med en tjugo minuters version av Whole lotta love vilket bäddade för icke operabel kronisk gåshud hela det året.

 

Här är en annan gudabenådad gitarrist, Stevie Ray Vaughan, tyvärr död i en helikopeterkrasch 1990 efter ett gig med Clapton. Låten Lenny är tillägnad hans dåvarande fru Lenora. Enjoy, som QoS brukade säga.

 

http://stage6.divx.com/NIB500s---GREAT-GUITARISTS/video/1628111/SRV-ELMOCAMBO---lenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara att instämma.

 

 

 

Det finns två stycken som jag känner till. Live in NY och Live in Barcelona. Dessa är helt fantastiska och man borde egentligen äga båda.

 

I NY så känns det som att Bruce är lite hungrigare eller lite mer engagerad i en hel del av de gamla klassikerna och öppningslåtarna känns starkare också. Dessutom så finns det helt jävla otroliga versioner av the river och tenth avenue freezeout på denna DVD som bara inte får missas.

 

I Barcelona-DVD:n så känns Bruce lite mer avslappnad vilket är både postitivt och negativt. Dessutom så är den inspelad efter släppet av the rising. Gillar man de låtarna så finns här mycket guld. Dock som nämnt ovan så känns det lite oengagerat (med Bruce-mått) i en del av de gamla låtarna. Höjdpunkterna är nog dels Dancing in the dark och låten som kommer precis innan, mary's place. Den sistnämnda är så fantastisk så man nästan måste lyssna på den flera gånger i rad. Dessutom finns det en mycket bra version av my city of ruins och en fin pianoversion av den gamla klassikern spirit in the night.

 

Sammanfattningsvis så skulle jag nog säga att NY-DVD:n är snäppet vassare men att båda bör införskaffas för att bli en fullständig människa.

 

Jorå, NY-inspelningen är i toppklass, är dessutom en dubbel-DVD om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clapton är en riktig fjant, men låt honom köra solot i en låt, exempelvis den här: http://www.youtube.com/watch?v=4bUch5dveX0 så har du oöverträffad känsla. Till skillnad från mekaniska gitarrister alá Yngwie 'tre tusen toner per seuknd' Malmström...

 

Är det inte The Byrds Roger McGuinn i början? Bra som fan iaf.

 

Hittade den här videon nyss, nån helt okänd Jake spelar George Harrisons While my guitar gently weeps........... på ukulele. :lol:

 

Vilken känsla!

http://stage6.divx.com/user/mumu13/video/1006030/While-My-Guitar-Gently-Weeps

 

Okänd vettefan, googlade 354000 hits, Jake Shimabukuro, ett ukuleleäss obv.

 

-----------------------------------------------

Och vinnare i kategorin "Lookie Lookie No Hands!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...