Ludwig Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Tackling bakifrån? Han kliver in prefcis när ryssen vänder upp och det blir axel mot axel. Att han får matchstraff är bara löjligt. Vill vi ha en publiksport måste vi tillåta tuffare spel, NHL är pionärer inom detta. Murrays tackling visar bara på ryssens svagheter om att han inte har kontroll över hela banan. Det är otur för murray att svensken får tag på pucken annars hade det verkligen arit en tia, men som det är nu bör han ha fått möjligtvis en tvåa för interference. Det ser väre ut än vad det är eftersom han väger 105 kg. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Tackling bakifrån? Han kliver in prefcis när ryssen vänder upp och det blir axel mot axel. Att han får matchstraff är bara löjligt. Vill vi ha en publiksport måste vi tillåta tuffare spel, NHL är pionärer inom detta. Murrays tackling visar bara på ryssens svagheter om att han inte har kontroll över hela banan. Det är otur för murray att svensken får tag på pucken annars hade det verkligen arit en tia, men som det är nu bör han ha fått möjligtvis en tvåa för interference. Det ser väre ut än vad det är eftersom han väger 105 kg. Varför tror du att det finns regler om när man får tackla spelare? Det finns absolut ingen anledning för ryssen att förvänta sig en tackling i det läget och när Murray dundrar in har ryssen ingen aning om att han kommer. Det där snacket om att "hålla upp huvudet" är bara bullshit eftersom ryssen inte var tacklingsbar. Hade en kanadensare gjort det där på en svensk hade vi inte varit direkt glada. Visst ska man hålla på sitt lag, men jag har svårt att överse med rena överfall. Edit: Sen gör ju Murray inte saken bättre när han säger att han hoppas att ryssen missar kvartsfinalen. "Woohoo, jag spelade fult och lyckades skada motståndaren." Ärkeidiot! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gulapa Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Que? Har du helt missat att ryssen inte var tacklingsbar?! Vad han gjorde var som att köra över en målvakt bakifrån. Självklart ska han ut. Tuffa spelare? Ja tack. Fula spelare? Skulle inte tro det. Har du spelat hockey? Tacklingen är utvisning inte mer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 eftersom ryssen inte var tacklingsbar. Alla spelare utom målvakten är tacklingsbara så länge de är ute på isen. Pinsamt att försvara det domslutet ingen tackling mot huvudet eller bakifrån, första gången du ser någon åker på en propp för att han inte kollar upp? Verkar som du lägger nivån som på vår elitserie där dom knappt tacklar varandra undera hela säsongen för att sen i slutspelet börja röra varandra lite. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Alla spelare på isen utom målvakten är tacklingsbara så länge de är ute på isen. ??? ---------- Sitter och lirar det gamla Slapshot-spelet på Expressens sida. Det är en aning beroendeframkallande. Vi satt och lirade det på jobbet för x antal år sedan. http://www.gameandgain.com/hockeyexpressen/ Har 53 (12-22-19) som rekord just nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ludwig Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Varför tror du att det finns regler om när man får tackla spelare? Det finns absolut ingen anledning för ryssen att förvänta sig en tackling i det läget och när Murray dundrar in har ryssen ingen aning om att han kommer. Det där snacket om att "hålla upp huvudet" är bara bullshit eftersom ryssen inte var tacklingsbar. Hade en kanadensare gjort det där på en svensk hade vi inte varit direkt glada. Visst ska man hålla på sitt lag, men jag har svårt att överse med rena överfall. Edit: Sen gör ju Murray inte saken bättre när han säger att han hoppas att ryssen missar kvartsfinalen. "Woohoo, jag spelade fult och lyckades skada motståndaren." Ärkeidiot! Det är klart det finns en anledning. Ryssen är på väg mot pucken och det handlar om en halvsekunds skillnad. Hade han fått pucken hade han fått den precis som murrays tackling kom. Tacklingen är klockren och absolut inte mot huvudet, jag ser inte var överfallet är? Interference kan jag gå med på. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Solklar interference, aldrig nånsin checking to the head. Hur kan ni ens diskutera det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Det är klart det finns en anledning. Ryssen är på väg mot pucken och det handlar om en halvsekunds skillnad. Hade han fått pucken hade han fått den precis som murrays tackling kom. Tacklingen är klockren och absolut inte mot huvudet, jag ser inte var överfallet är? Interference kan jag gå med på. Okej, så stenhård tackling mot oanande och ej tacklingsbar spelare ska ge två minuter? Tjoho, låt oss införa det i Elitserien. Då är det ju bara att plocka in en eller ett par mastodontspelare och tackla sönder motståndarnas stjärnor när de minst anar det (som när de precis ska till att byta). Två minuter är ju ett billigt pris när man garanterat kan plocka bort spelare i minst några veckor. Förutom att allvarliga skador skulle gå upp x antal hundra procent skulle spelkvalitetet gå ned något oerhört. Nej, sån där skit ska stävjas. Det är vårdslöst, farligt och korkat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 11 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Alla spelare utom målvakten är tacklingsbara så länge de är ute på isen. Har jag fullständigt missuppfattat reglementet i ishockey eller har jag rätt när jag påstår att endast puckförande spelare är tacklingsbar (även i NHL)? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Solklar interference, aldrig nånsin checking to the head. Hur kan ni ens diskutera det? Det kvittar ju vad man kallar det. Plocka honom för unsportsmanlike conduct om du vill. Idioten ska ut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Har jag fullständigt missuppfattat reglementet i ishockey eller har jag rätt när jag påstår att endast puckförande spelare är tacklingsbar (även i NHL)? Nej det har du inte men låter bara så löjligt när han säger att han inte är tacklingsbar alla är ju tacklingsbara men vissa kommer du få sitta i båset för. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Dubbelpost Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Nej det har du inte men låter bara så löjligt när han säger att han inte är tacklingsbar alla är ju tacklingsbara men vissa kommer du få sitta i båset för. Du är för rolig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Det kvittar ju vad man kallar det. Plocka honom för unsportsmanlike conduct om du vill. Idioten ska ut. Men du fattar ju inte att det var en ren tackling problemet var att han inte hade pucken vilket ska medföra en interference hade han haft pucken ska det inte ens vara utvisning. Börja kolla på damhockey om man inte kan skillnaden, sry för OT. Allt för mig i denna frågan nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ludwig Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Ledsen för OT som sagt b2b. Men, det cleburne inte förstår är att tacklingen är REN. Situationen kan vi diskutera, men (jag dömer själv upp till j20-elit) interference ska vara det enda tänkbara straffet. Som sagt, skippar denna fråga nu också. Slutsats: Tacklingen är klockren och väldigt hård och välplacerad, ryssen bör se upp; men nu när han inte gör de ska murray ha en tvåa för interference. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 11 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Wohooo är JessLove = Jessica på forumet så har jag tagit en mycket, mycket fin HU-skalp i min gamla paradgren Fasta Insatser Texas Håll Dem! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
byling Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Tack HATAB2B för att du förstör årests hittills vackraste dag för mej. Började av ren leda läsa din dagbok, är nu, en timme senare på sid 22 och har absolut inte en tanke på att gå ut i solen, jag kommer alltså även i morgon vara vitaste mannen på avdelningen..... Livet framför datorn cementeras sakta men säkert, hjälp mej någon!!!!!!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 11 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Tack HATAB2B för att du förstör årests hittills vackraste dag för mej. Började av ren leda läsa din dagbok, är nu, en timme senare på sid 22 och har absolut inte en tanke på att gå ut i solen, jag kommer alltså även i morgon vara vitaste mannen på avdelningen..... Livet framför datorn cementeras sakta men säkert, hjälp mej någon!!!!!!!! Äh, ta en halv timme i solarium nästa vecka och köp lite italienskt glansvax och du blir korridorens sliskigt solbrädna casanova! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Äh, ta en halv timme i solarium nästa vecka och köp lite italienskt glansvax och du blir korridorens sliskigt solbrädna casanova! Tack för tipset! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 hahaha han är sån fisk, han vinner 1k av mig på HU. Sen sitter han out och vill utmana mig på 10/20 hu... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 11 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 hata-b2b aka ryskturneger är största tönten på pf. Vi lirar lite hu, han plussar 5BBs sen så sitter han out och vill chatta resten av dagen. Efter det så utmanar han mig på en nivå 1/20 (ordagrant) av den vi precis spelade. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 kompis hade tillgång till mitt svs-login för att han skulle få lira nån tour här o där typ 100sekare, han sätter sig mot jessica i megafyllen kväll o kör 200/400 o vinner 28 lax. (med 10k rulle), jessica frågar: "vill du spela 500/1000 eller 400/800" någon av stakesen varpå han svarar artigt "nej, det är för högt för min br"... rofl. sedan tar han cashen o sticker... snyggt skottat med någon annans rulle (han gula allt på nolimit inom en vecka som parantes) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 u sure? jag har vart på svenska spel 4 dagar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 jessica, låna lite potatis och gör lite såndäringa oxfile ;> / Zefris Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 cab, du är ju så dum att det är sjukt. åk hem till din lidingöpappa och göm dig. EDIT: inlägget varnats för milt personangrepp. /Appel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts