Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Tänkte mest höra om det finns någon kunnig på LCD-TV som kunde tipsa om en köpvärd LCD TV i 10 000 kronors klassen. Själv är jag helt borta vad gäller teknik prylar, men har hittat en LCD TV hos Netonnet som jag tycker är snygg. Kan den vara ngt att ha?

Modell:

Samsung LE-37S62B

Art nr: 111013

Beskrivning: 37 tums HD Ready LCD-TV med läcker design med svart pianolack och högklassig bild tack vare bl.a. DNIe bildbehandling och kontrast på 3000:1. Utrustad med SRS TruSurround, text-TV med 1000 sidors minne samt gott om anslutningar.

Mvh

Tekniktrög

Postad
Själv är jag helt borta vad gäller teknik prylar, men har hittat en LCD TV hos Netonnet som jag tycker är snygg. Kan den vara ngt att ha?

Modell:

Samsung LE-37S62B

Ska du ha den som en tavla eller vad ska du använda den till ?

Om skärmen ska användas mest till dator är LCD bättre än plasma.

Skärmens tekniska spec. är inte speciellt upphetsande, men den är naturligtvis fullt duglig för vardagligt TV/Film tittande.

Postad

Jo ni som ska köpa tv får jättegärna skriva vad den ska användas till, blir så mycket enklare att ge rekommendationer då. :-)

Användning

Hur långt det ska va till tvn

Krav etc :)

Postad
Hej

Tänkte mest höra om det finns någon kunnig på LCD-TV som kunde tipsa om en köpvärd LCD TV i 10 000 kronors klassen. Själv är jag helt borta vad gäller teknik prylar, men har hittat en LCD TV hos Netonnet som jag tycker är snygg. Kan den vara ngt att ha?

Köpt denna oc är sjukt nöjd.

En som jag känner och jobbar med tv apparater tykte denna va en av de bättre 37" .... + att den är snygg och det va ganska viktigt för mej !

Modell:

Samsung LE-37S62B

Art nr: 111013

Beskrivning: 37 tums HD Ready LCD-TV med läcker design med svart pianolack och högklassig bild tack vare bl.a. DNIe bildbehandling och kontrast på 3000:1. Utrustad med SRS TruSurround, text-TV med 1000 sidors minne samt gott om anslutningar.

Mvh

Tekniktrög

En som jag känner och jobbar med tv apparater tykte denna va en av de bättre 37" .... + att det är snygg och det va ganska viktigt för mej !

Postad

En som jag känner och jobbar med tv apparater tykte denna va en av de bättre 37" .... + att det är snygg och det va ganska viktigt för mej !

Låter ju kanon. Blir nog att slå till på en så. Ja, jag håller verkligen med dig om att den är stilren opch snygg.

Förretsten glömde jag att nämna att TV:n i mitt fall endast skall användas för

att se på film och då borde den väl räcka till mer än väl. Fast rent hypotetiskt kan jag inte låta bli att undra om den duger till att använda till datorn?

Postad
Låter ju kanon. Blir nog att slå till på en så. Ja, jag håller verkligen med dig om att den är stilren opch snygg.

att se på film och då borde den väl räcka till mer än väl. Fast rent hypotetiskt kan jag inte låta bli att undra om den duger till att använda till datorn?

varför köpa en lcd TV idag som inte är FULL HD?

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010108800

med lite bättre upplösning än "HD-Ready" kan man förena lite "nytta" med nöje :)

väntar fortfarande på att FULL HD TV burkarna ska fungera lite bättre (finns många med buggar idag) och så sjunker de i pris :D

Postad

Har inte testat att koppla datorn än...

Men Det ska väll funka bra !

Postad
Förretsten glömde jag att nämna att TV:n i mitt fall endast skall användas för att se på film och då borde den väl räcka till mer än väl. Fast rent hypotetiskt kan jag inte låta bli att undra om den duger till att använda till datorn?

Om du bara ska se på film så skaffa en plasma istället.