Neuen Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Två frågor som jag funderar på och vill ha era galet "smarta" åsikter på..!! The fråga 1. Hur (fän) spelar man efter att någon har rejsat 4-5xBB i SH (5man) micronivå på SvS om man sitter på händer som AQ-AT, KQ-KT, QJ-Q9, JT-J9? Vilka händer bör man folda med, syna med och re-rejsa med och varför? The fråga 2. Är det bra att rejsa alla PP (22-AA) preflop oavsett position? eller bör man limpa 22-77 i tidig pos typ? over änd ut! Citera
DrRoland Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Beror på hur många som synar. Med 22-77 är EV:et rätt kvaddat om hela bordet sitter och synar. Då limpar jag hellre eller höjer lite för att få bort värsta skiten. Citera
Neuen Postad 1 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2007 Beror på hur många som synar. Utveckla gärna... Citera
Neuen Postad 2 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2007 är det ingen som kan komma med några åsikter eller? Kul forum.. Citera
Fido Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 Två frågor som jag funderar på och vill ha era galet "smarta" åsikter på..!! The fråga 1. Hur (fän) spelar man efter att någon har rejsat 4-5xBB i SH (5man) micronivå på SvS om man sitter på händer som AQ-AT, KQ-KT, QJ-Q9, JT-J9? Vilka händer bör man folda med, syna med och re-rejsa med och varför? The fråga 2. Är det bra att rejsa alla PP (22-AA) preflop oavsett position? eller bör man limpa 22-77 i tidig pos typ? over änd ut! Fråga 1: Beror vääääldigt mycket på position. Du kan syna bra mycket mer om du har position på den som raisar. Sedan beror det väääääldigt mycket på hur den som spelar har agerat tidigare. På micronivå finns fiskar som raisar ~50 % av händerna. Mot en sådan så reraisar du eller synar beroende på känsla. Mot en som har 15/14 i VPIP/Preraise bör du spela något annorlunda. Finns lite för mycket frågetecken för att någon ska kunna ge dig ett konkret svar. Fråga 2: Beror på bord, på position osv. Jag tycker inte alls om att limpa, så jag säger att det är rätt. Limpar du 22-77 blir det ju ganska genomskinligt vad du sitter på efter ett tag, förutsatt att du inte limpar en tokmängd med händer. Om du inte har någon som oftast 3-bettar bakom så är det nog inte helt galet att raisa alla händer du går in med. (Först in) Citera
Lolle Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 Här har du kopierat från mig i den här tråden, lär besvara det mesta... editerat lite för att passa här. http://pokerforum.nu/forum/nyboerjarfragor/32084-hur-slar-man-nl10-spelet.html "Denna lista har jag gjort och gäller shorthanded från NL10 och iaf upp till NL50 preflop om vilka händer som ska spelas och hur. Om någon inte håller med får ni gärna rätta till den. I alla lägen där "s" inte är med i slutet förutsätter det att suited också ska räknas in om det inte står på något annat ställe vad du ska göra med suited i samma situation. Raisa först in i potten ALLA pocketpar AK AQ AJ (AT) KQ QJs ha som regel att när du är först in, alltid raisa! Annars om någon synat innan raisa med AK AQ AJ KQ och pocketpar ner till TT. Reraisa bara med AA, KK och AK i princip!!! Går att skippa AK om det känns jobbigt Om någon raisat, syna med alla pocketpar och ak aq ajs, om många (2st) callat (kommer calla med stor säkerhet) raisen syna också färgade stegkort ner till 45s Om någon synat syna från mitt position med kt qj jt och färgade stegkort ner till 45s. Näst sist in höj också med kj qj och färgade stegkort ner till 67s, sist in höj då också med kt qt jt. En viktig sak till om du betar beta alltid från halvpott till pott, preflop som postflop. Lycka till!" Så där har du det, lär besvara det mesta om du orkar tyda det Citera
Neuen Postad 2 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2007 Tack Fido och Lolle för era svar... nu har jag lite mer att gå på... Citera
Recommended Posts