MORR_o.O Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Man hör lite var stans folk som säger att de ibland går upp och "skottar" på en högre nivå än deras vanliga grind. Är detta något man borde prova på någon gång ibland? Finns det några fördelar med att "skotta"? Jag hörde nämligen nyss att min kompis varit uppe och skottat på 2.5/5 kr på Svenska Spel och vunnit 1700kr på det, så man blir ju lite sugen. Men tänkte höra era åsikter om det först . Citera
Raimo Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Jag tycker det är helt ok med lite skottning. Men när jag skottar gör jag det alltid när det har gått bra så jag jagar inte förluster på högre bord. Men det viktigaste enligt mig är att din Br klarar av att ta en smäll ifall det inte lyckas. Alltså tycker jag inte att man ska sitta med halva sin Br för att vinna pengar snabbt. Men skottning tyckerjag är motiverande för sitt spel och lite roligare än den vanliga grinden Citera
Rebonius Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Jag tror det var Soderkrippa som hade rätt bra råd angående skottning. Det gick i princip ut på att man kunde skotta på en nivå några gånger innan man gick upp. Tex, om jag spelar 5 dollars sng men funderar på att gå upp till 10 dollar kan jag spela 70% 5 dollars och 30% 10 dollars. Om går det bra börjar man spela 50/50 och sedan öka ändå tills man är "regulare" på 10 dollarsnivån. Om man kallar det för skottning tror jag att det kan vara bra! Citera
riosatiy Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Skottning kan vara en otroligt bra grej både för att utveckla sitt spel samt för att få perspektiv och självklart få lite pengar om det går bra.. Skottning kan också vara fördjävligt och man kan förlora stora delar av sin rulle p.ga av att man enklare tiltar och inte kan kontrollera det. Jag skulle inte rekommendera någon som känner att dem har mindre än jättebra självdiciplin att göra skottande till en "vana". Några grejjer att tänka på. Skotta bara med vunna pengar: ex. säg att du grindat en dag på NL50 eller vilken nivå ni nu lirar. och har spelat bra och vunnit $300. Så skulle man kunna ta $200 utav dem och köpa in sig på ett NL200 bord. Självklart ska inte detta vara en regel utan snarare ett undantag. Spela bara med 1 inköp och inga rebuys alls. Märker du att du börjar tappa ner till under spelbar stack så lämna hellre bordet. Där har ni mina tankar iaf. Citera
Recommended Posts