Gå till innehåll

Var kan man köpa pokerduk?


demondred

Recommended Posts

  • 1 month later...

Köpt en duk från http://www.24hshop.se/ (Billigare om den köps via tradera.com)

 

Duken är tunn och säkert bland det enklaste man kan få på marknaden, men den duger säkert åt mig just nu. Frågan är hur man bäst hanterar den. Jag tänkte använda den på mitt befintliga soffbord, men lägger man den på där så kasar den lätt och där är fortfarande veck på den efter leveransen. Hur gör ni som inte bygger ett seperat bord ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en duk från http://www.24hshop.se/ (Billigare om den köps via tradera.com)

 

Duken är tunn och säkert bland det enklaste man kan få på marknaden, men den duger säkert åt mig just nu. Frågan är hur man bäst hanterar den. Jag tänkte använda den på mitt befintliga soffbord, men lägger man den på där så kasar den lätt och där är fortfarande veck på den efter leveransen. Hur gör ni som inte bygger ett seperat bord ?

 

stryk den. ifall du är rädd att det är något som ska smälta så ha ett annat tyg över den. sen kan du tejpa fast duken i t.ex bordsbenen så att den inte glider när ni slaskar kort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte själv en duk från MAAB för ett tag sen. Det är det ända i sitt slag som jag stöt på som har kvalite. Vad jag har hört är det därifrån Casionot köper sina dukar. Alla dukar från panduro och liknande för 149:- är oftast hobbydukar som hårar och inte håller så länge.

 

Min duk på 2.2m kosta ungefär 500:-. De dukarna är tom kollade för hand.

 

Rekommenderar magnusandersson starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat in ca 5-6 butiker innan jag byggde mitt bord. Ingen hade någon tyg som ens i närheten passade. Duken MAAB säljer har en speciell struktur. Den är tålig på ovansidan där korten glider riktigt bra. Undersidan har en mjukt lager som ger tjocklek till duken. Rekommenderar ändå att man skaffar en underduk.

 

Det finns däremot i tygbutiker. Jag köpte en underduk från IKEA för en billig peng. Egentligen var den till för att duken inte skulle glida, men passa även som underduk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Jag undrar om någon kan rekommendera en bra pokerduk som ligger ordentligt still på bordet. Gärna något slags gummimaterial på undersidan som gör att den inte glider runt på bordet med omkullvälta whiskyglas och annat som resultat. Jag ska alltså inte bygga ett pokerbord utan duken kommer att läggas på diverse olika köks- och vardagsrumsbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon kan rekommendera en bra pokerduk som ligger ordentligt still på bordet. Gärna något slags gummimaterial på undersidan som gör att den inte glider runt på bordet med omkullvälta whiskyglas och annat som resultat. Jag ska alltså inte bygga ett pokerbord utan duken kommer att läggas på diverse olika köks- och vardagsrumsbord.

 

Gå till en affär som säljer sådana där klämmor man har till utebord, dvs trädgårdsmöbler, klämmor som du sätter i bordskanten för att hålla duken på plats. I övrigt har jag väldigt svårt att tänka mig en så speciell duk med gummi undersida och ull-liknande ovansida. Om man syr ihop två material kanske det funkar, men vete fan hur resultatet blir.

 

Angående filtar/dukar från Panduro, så kan jag meddela att jag köpte deras speciella "pokerduk" där, som enligt personalen var gjord för att användas på pokerbord. Sagt och gjort så monterade jag av plattan på mitt pokerbord, avlägsnade den gamla duken (med den feta kaffefläcken på) och fäste den nya. Nu till det roliga: om jag så letat i veckor så hade jag nog inte kunnat hitta en duk som var mer opassande för pokerbord än panduros speciella "pokerduk" :(

 

-Inget glid what so ever

-Den luddar konstant. Trodde det var så bara i början, men två månader senare kommer luddet fortfarande

-Den nopprar sig hela tiden oavsett hur många gånger man fixar till den

-Duken har ingen spänst, så du kan inte spänna den för fem öre

-Elastiken är som sagt noll och den tappar formen lite, så nu finns det ett par sladdriga delar där det guppar lite

 

Har beställt en riktig ullduk nu från MagnusAnderssonAB och när jag väl fått på den på duken, så ska jag gå till panduro med den gamla och reklammera den och/eller köra upp den i röven på försäljaren där. Har nog aldrig blivit så ilsken som konsument förut. Det är en sak om man köper en bit tyg på vinst och förlust, men när dom uttryckligen säger till en att det är den här man ska ha, så får dom fan veta vad dom snackar om.

 

Summa summarum: gå till Panduro, dom kan nog alltid hjälpa hitta just den lösning du är ute efter :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med det JollyTime skriver.

 

Jag köpte en "spelduk" på en lokal butik för att spara pengar relativt de hyfsat dyra dukarna på MAAB. Duken jag köpte har dock börjat ludda hyfsat mycket. Så när jag har pengarna så ska jag nog uppgradera. Jag tog hem prover från MAAB och för min del blir det mikrofibervarianten. Någon skrev att korten gled sämre på den dock, läs tidigare i denna tråd.

 

Till det rekommenderar jag en underduk av något slag, själv gick jag på tipset om golvfoam från Rusta (typ 99kr/rullen). Den passar mitt bord bra, men den är inte så väldans bred så det kanske går att sätta ihop 2 bitar ifall det behövs. Efter det så ligger spelduken still hos mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...