Gå till innehåll

Ett par frågor om allmänbildning och engelska


Existing-user

Recommended Posts

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är jag inte alls insatt i ganstarap eller dess slangord men “keep my glock in latitude” tolkar jag spontant som att man har armen sträckt rakt fram med pickadollen. Man håller glocken vågrätt alltså, eller ”i latitudens riktning” om man så vill.

 

Det är bara en gissning men jag är extremt allmänbildad och mycket duktig på engelska. ;)

 

Gangsta-Jennez visar på dolda kunskaper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att latitude BETYDER handlingsfrihet, rörelsefrihet?

 

ELLER latitud? Vad fanken, min förklaring har varit bäst hittills. Latitude = vågrät = puffran skjutklar. Varenda liten kille med säckiga brallor och felvänd keps vill väl ha järnet redo?

 

Vaddå handlingsfrihet/rörerlsefrihet? Hur har man en glock i det? Man går runt och viftar med den eller?

 

Efter åratal i det militära har jag skjutit med just en glock en jäkla massa gånger. Jag har till och med testat att skjuta som de tuffa rapartisterna med puffran liggandes på sidan så att säga. Träffsäkerheten minskar dramatiskt kan jag meddela. Likadant om man kör Bruce Willis-style och rullar runt samtidigt som man skjuter. Funkar ej om man vill träffa något.

 

Vill man träffa något så håller man sin glock i ”latitud” dvs med armarna rakt fram (inte helt sträckta) i dubbelfattning. Därmed basta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var just det som var frågan hur man ska tolka det.......... fan läser du trådarna innan du postar eller vad?

 

skriv du din gangstertext. jag har försökt hjälpa dig nog. rappa keep my glock in latitude och vafan du nu vill. kom bara ihåg att posta texten eller ännu bättre mp3an här sen så man får sig ett riktigt gott skratt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skriv du din gangstertext. jag har försökt hjälpa dig nog. rappa keep my glock in latitude och vafan du nu vill. kom bara ihåg att posta texten eller ännu bättre mp3an här sen så man får sig ett riktigt gott skratt

 

OMG, visste ni att SNOOP hängde här???? Props till dig och alla dina feta skivor du släppt!!!

 

 

(SARKASM, HÖRA)

 

---

Fniss-pill /Klyka (Man ska vara snäll)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ELLER latitud? Vad fanken, min förklaring har varit bäst hittills. Latitude = vågrät = puffran skjutklar. Varenda liten kille med säckiga brallor och felvänd keps vill väl ha järnet redo?

 

Vaddå handlingsfrihet/rörerlsefrihet? Hur har man en glock i det? Man går runt och viftar med den eller?

 

 

Jag vet inte. Det jag undrar. haha, tack för dina svar iaf. Ure one of the good guys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om du nu behöver starta en ny tråd för varje ord du inte förstår, och fråga om allt som har med engelska att göra, varför envisas du med att försöka skriva på engelska? Tror du själv att du kan uttrycka dig bättre än personer som förstår språket?

 

Du kanske kan försöka dig på dadaistisk rap?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ELLER latitud? Vad fanken, min förklaring har varit bäst hittills. Latitude = vågrät = puffran skjutklar. Varenda liten kille med säckiga brallor och felvänd keps vill väl ha järnet redo?

 

Vaddå handlingsfrihet/rörerlsefrihet? Hur har man en glock i det? Man går runt och viftar med den eller?

 

Efter åratal i det militära har jag skjutit med just en glock en jäkla massa gånger. Jag har till och med testat att skjuta som de tuffa rapartisterna med puffran liggandes på sidan så att säga. Träffsäkerheten minskar dramatiskt kan jag meddela. Likadant om man kör Bruce Willis-style och rullar runt samtidigt som man skjuter. Funkar ej om man vill träffa något.

 

Vill man träffa något så håller man sin glock i ”latitud” dvs med armarna rakt fram (inte helt sträckta) i dubbelfattning. Därmed basta.

 

 

Det är vapnet och inte armarna som är det avgörande. Att hålla pistolen "latitud" innebär att man håller den, precis som du säger, liggandes. Detta i förhållande till att hålla den ståendes, "longitude". Dock använder man inte den benämningen (vad jag känner till).

 

Tänk dig en jorden. När pistolen är ståendes (rätt) går den från pol till pol. När den är liggandes går den längst med ekvatorn. Typ..

 

För övrigt är det på något märkligt sätt roligt med trådskaparens tappra försök att ha attityd. Så mycket vilja, så lite.... allt annat :-) Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla, sluta förgifta forumet med denna skit, och sen, när du blir ägd kallar du dom för hora. Folket: svara inte killen, låt honom bara vara, låt honom sitta där i sin sunkiga lägenhet i Rinkeby och skriva sin lexikonrap, bara han lägger upp den sen så. det skulle bli klockrent. KEEP IT REAL MAN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...