Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjo.. här kommer två händer jag har funderat lite på och hade problem med när jag spelade.. uppskattar tankar/synpunkter =)

Hand #1

Bakrund: Fi har suttit med en ganska stor stack rätt länge o har ej sett honom göra ngt konstigt tills för nåra potter sen då han torska en stor pott på 6789T bräda mot QJ (nästan 100% säker att han hade J men fick aldrig se).

Kort efter dubblade jag mot honom med KK efter att ha 3-bettat pre, c-betat en flop på QJx och ställt blank turn. Han BLIXTsynar, river kommer J och han muckar.

Han verkar definitivt steama nu och har höjt ett par potter på raken. Onto the hand:

** Game ID 1467314120 starting - 2007-06-28 04:43:30

** These Three Words [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- _zattara_ sitting in seat 1 with $1264.88

- DONT-DO-iT sitting in seat 2 with $1410.10

- Lunastaja sitting in seat 3 with $174.00

- evilaces sitting in seat 4 with $698.79

- SUNKING25 sitting in seat 5 with $394.00 [Dealer]

- el_ariados sitting in seat 6 with $819.20

el_ariados posted the small blind - $2.00

_zattara_ posted the big blind - $4.00

** Dealing card to el_ariados: 9 of Clubs, 9 of Diamonds

DONT-DO-iT folded

Lunastaja folded

evilaces raised - $24.00

SUNKING25 folded

el_ariados called - $24.00

_zattara_ folded

** Dealing the flop: Jack of Clubs, 2 of Diamonds, 9 of Spades

el_ariados checked

evilaces checked

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

el_ariados checked

evilaces bet - $52.00

el_ariados raised - $143.99

evilaces called - $143.99

** Dealing the river: 3 of Diamonds

el_ariados bet - $191.27

evilaces went all-in - $530.80

Kostar mig $339 att syna i en pott på $1062. Synar ni? I övrigt, vad tycks om mitt river bet etc? Bättre att chk syna?

Hand #2

Samma bord, bordet i allmänhet spelar rätt löst.. Sunking verkar vara en okej regular men ej sett så mkt. Vad tycks om flop respektive turn spel?

** Game ID 1467329880 starting - 2007-06-28 05:07:29

** These Three Words [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- _zattara_ sitting in seat 1 with $1580.58 [Dealer]

- DONT-DO-iT sitting in seat 2 with $1069.60

- Lunastaja sitting in seat 3 with $413.00

- evilaces sitting in seat 4 with $1365.68

- SUNKING25 sitting in seat 5 with $495.50

- el_ariados sitting in seat 6 with $519.00

DONT-DO-iT posted the small blind - $2.00

Lunastaja posted the big blind - $4.00

** Dealing card to el_ariados: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

evilaces called - $4.00

SUNKING25 called - $4.00

el_ariados raised - $24.00

_zattara_ folded

DONT-DO-iT called - $24.00

Lunastaja folded

evilaces called - $24.00

SUNKING25 called - $24.00

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 8 of Hearts, Jack of Spades

DONT-DO-iT checked

evilaces bet - $100.00

SUNKING25 called - $100.00

el_ariados called - $100.00

DONT-DO-iT folded

** Dealing the turn: King of Spades

evilaces checked

SUNKING25 bet - $100.00

el_ariados folded

Postad

näve 1, checksynar jag nog rivern. Detta även fast han borde släppa sitt eventuella färgdrag på turn. Tyvärr är du nog slagen där.

näve 2, förstår jag inte riktigt :roll: i majoriteten av fallen så förstärker åttorna din hand där. Bomba på, vektight fold är bara dåligt.

Postad

hand 1: beta floppen, om fi steamar kommer han säkert betala av bra med drag eller par osv.

hand 2: om jag minns rätt så är sunking weak/tight och visar bara upp premium händer. höjer du får du inte syn av en sämre hand, men synar du så låter du ev. fi2 se ett billigt riverkort med drag. jag skulle sätta sunking på TT, JJ, QQ kanske t.o.m. KK. har inte PT på denna datorn så har inte hans exakta stats. skulle höjt floppen, men i ditt fall synar jag turn.

Postad
näve 1, checksynar jag nog rivern. Detta även fast han borde släppa sitt eventuella färgdrag på turn. Tyvärr är du nog slagen där.

Bakdörrsfärger och stegar har grymt bra implicita odds. Här ska evilaces syna $91 i en $247 pott vilket betyder att evilaces kan syna om han tror sig kunna få in ca $135 till på river. Båda har djupa stackar och evilaces har position. El_ariados har dessutom visat ganska stor styrka när han checkraisat turn.

Evilaces har $531 kvar om han synar turn som El_ariados täcker så jag ser inget fel i att syna här.

Vill däremot se en större höjning från El_ariados på turn just för att dom är djupa och för att det finns både färgdrag och stegdrag ute.

Hand 2: Intressant hand. Sunking25 limpade in som andraman preflop och var den sista att syna en höjning där han får ganska bra pottodds så här kan han nog ha lite vad som.

Evilaces bettar ut pott på floppen vilket är intressant. Vet du om han bettar pott med både svaga och starka händer? Vad hade han i hand 1 när han bettade pott? :-)

Sunking25 kallsynar här vilket också kan vara oroväckande men i alla fall en syn från dig är väl ett måste. Inga färgdrag ute dock ett öppet stegdrag om någon har T9.

På turn kommer en kung så om någon har KJ så har dom träffat tvåpar (fast du har ju bättre). Nu checkar plötsligt Evilaces och Sunking25 bettar ut 1/4 av potten. Det här är ett ganska lurigt läge, Evilaces kan ha bettat ut på floppen med ett starkt par för info och checkar sen turn när han får två syn.

Sunking25 bettar sen väldigt svagt på turn vilket ser lite skumt ut.

Svårt att placera båda på händer här men om du inte foldar turn, så har du ca $300 kvar efter du tagit synen på turn och potten är då $400 ($500 om Evilaces synar).

Jag tycker vi ställer in turn. Om du bara synar Sunking25 så får Evilaces mycket bra odds för en syn och i så fall finns det många kort vi inte vill se på river. Ett spader, en kung, en knekt, en sjua eller en dam är här dåliga kort för oss om vi alla tre ser riverkortet.

Jag antar att Evilaces inte skulle bomba rätt ut med JJ på handen på floppen och jag antar att Sunking25 höjer JJ preflop så en åtta är väl den mest troliga handen som slår oss.

En intressant frågeställning är ju om dom här båda spelarna har en förkärlek för att slowspela. Evilaces bombar ju rätt ut på floppen vilket är ovanligt om han har åttan. Sunking25 synar ju och bettar sen väldigt svagt på turn, är han en slowspelare?

Må klonken vara med er / SlickJack

Postad

Hand1: Jag hade synat där med tanke på din motståndare och historian bakom. Chansen är väl ganska stor att han har lyckats fått in färgen på river men inte tillräkligt stor för att vika.

Däremot hade jag aldrig checkat utan betat ut på turn. Även om jag visste till 90% att fi skulle beta om jag checkar så hade jag nog troligtvis valt att beta iaf.

Vid vald linje (som jag tycker var fel) så hade jag velat sett en större check-raise för att inte ge implicita odds.

Postad

hur tusan kan du hitta fold i hand2?? hade check-synat eller MÖJLIGTVIS check-foldat river hand1, ganska bluffvänligt kort om han av någon anledning endast satt med stegdrag och räknade ruter som bluff-outs. men hand2 är liksom bara, va?? om du av nån anledning är rädd för slowplayande åttor kan ja förstå att du inte vill höja, den känns väl helt okej, men har han ak, kj så kan du ju mycket väl stacka av han likaväl som han kan stacka av dig om han har en åtta.

(en syn ger visserligen båda fi odds för att dra och inget ja tycker om men känns jäkligt mycket bättre än fold, kan du ju se vad evilaces gör med)

Postad

Tycker fold är väldigt avlägset i båda händer. I hand 2 så är ju 8:orna i princip alltid bra för dig, sätter han tex två paret lär du få grymt bra betalt. Hand 2 hade jag höjt turn och instant synat en push, vad ska han ha som du är slagen av? Typ enbart JJ?

Postad
Tycker fold är väldigt avlägset i båda händer. I hand 2 så är ju 8:orna i princip alltid bra för dig, sätter han tex två paret lär du få grymt bra betalt. Hand 2 hade jag höjt turn och instant synat en push, vad ska han ha som du är slagen av? Typ enbart JJ?

Han kan ha mycket här dock inte JJ (läs hela HH)

Han synar preflop som 4:e man efter att ha overlimpat, han kan mycket väl ha en 8:a. (78s,89s,86s,T8s etc synar han ju med här, kanske Q8/J8s t.om vad vet jag) Han kan även ha mycket annat speciellt med tanke på 1/4 pottbet så hade jag inte vikt här. Känns som en otroligt dum bet att göra med en 8:a speciellt när det kom fler möjliga steg/färgdrag på turn.