Carl_X Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Fi har precis kommit till bordet. ** Game ID 1466333873 starting - 2007-06-27 19:44:36 ** Den Bosch [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Carl_X sitting in seat 1 with $96.44 - vegafina sitting in seat 2 with $55.87 [Dealer] - Widetrack sitting in seat 3 with $49.75 - Magnebu18 sitting in seat 4 with $65.00 - WebmasterXXL sitting in seat 5 with $51.80 - xchulax sitting in seat 6 with $45.25 Widetrack posted the small blind - $0.25 Magnebu18 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Carl_X: , WebmasterXXL folded xchulax folded Carl_X raised - $2.00 - Standard-raise vegafina folded Widetrack called - $2.00 Magnebu18 folded ** Dealing the flop: , , Widetrack bet - $4.50 Carl_X called - $4.50 Tänker att han har träffat set. Möjligtvis ett färgdrag, men eftersom set är ganska vanligt med hans beteende på den floppen så väljer jag att bara syna. Kan vara ren bluff också, därför tittar vi på turn för att se om han fortsätter beta. ** Dealing the turn: Widetrack bet - $6.75 Möjlig stege ligger ute. Samtidigt som han kan fortsätta semibluffa med sitt färgdrag. Vad gör vi? Citera
FraZin Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Tror du att du leder? re-raise. Tror du att du ligger efter? fold. vad är det mer att fundera på? Hna kan ha vilken hand som helst. Citera
Carl_X Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Tror du att du leder? re-raise.Tror du att du ligger efter? fold. vad är det mer att fundera på? Hna kan ha vilken hand som helst. Vadå re-raise? Vilken gata? Utveckla gärna. Citera
jojje2k Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Varför finns inte syn med som alternativ? Tror du att du leder? re-raise.Tror du att du ligger efter? fold. Själv tror jag att han har färgdrag/stegdrag eller Tx typ 75% av gångerna på den floppen. Så jag höjer. Citera
Carl_X Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Vad gör vi om han ställer efter min höjning i så fall? Citera
FraZin Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Vad gör vi om han ställer efter min höjning i så fall? Då kan du vara hyffsat säker på att du är slagen. Och hade du synat hans ~20dollar bet på river så hade det kostat dej lika mkt som din reraise med skillnaden att du tar betalt för att låta han dra mot färg/stege/tvåpar med en reraise. Citera
Jerico Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag höjer alltid floppen om inte fi är en riktig NIT. Citera
Weedobooty Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Syn är väl sämsta alernativet. Du åstadkommer ju inte mycket med det. Om du har sån kanon-read på fi att du sätter honom på ett set - folda. Annars - panga upp til 12-13 nånting. Ställer han då, så får du väl överväga att kasta handen. Citera
Carl_X Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jag har inga reads alls, men det är väldigt vanligt att man betar rakt in i pre-raisern när man träffar set. Brädan är dessutom väldigt set-vänlig. Jag valde att folda på turn. Nu i efterhand tycker jag det var väldigt vekt spelat. Borde raisat honom på flop för information. Citera
mgps Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Borde raisat honom på flop för information. nej. för värde isåfall. vilken information får du av en raise? om han pushar kan han fortfarande ha både set och drag. om han synar kan han fortfarande ha set och drag. han lär dessutom folda tex AT om du inte har en rätt galen image. Citera
jozoa Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Jag höjer alltid floppen om inte fi är en riktig NIT. Håller med. Varför inte se hur bra vår hand är redan på flop? Som spelat nu så får du höja turn istället såvida du inte älskar gissningslekar vilket skulle innebära party time när fi betar på river. Citera
dlinder Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Höja turn är ju helt efterblivet, då kan du ju syna river för samma pris istället. Jag har inga problem med en floppsyn, som sagt får du inte ett skit i information av en höjning, han kommer ställa färgdrag lika ofta som set där. Citera
dlinder Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Tror du att du leder? re-raise.Tror du att du ligger efter? fold. vad är det mer att fundera på? Hna kan ha vilken hand som helst. För övrigt är detta verkligen sammanfattingen av fisken som lärt sig hur viktigt det är med aggression. Våga syna ffs. Du har en halvmarginell hand med showdownvärde, på turn finns bara inte en raise. Citera
y0 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Efter floppen skulle jag försöka få in så mycket pengar som möjligt så snabbt som möjligt. Citera
skalle88 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 För övrigt är detta verkligen sammanfattingen av fisken som lärt sig hur viktigt det är med aggression. Våga syna ffs. Du har en halvmarginell hand med showdownvärde, på turn finns bara inte en raise. håller med dig till om att vi inte ska raisa turn här men ang. QQ värde på turn här skulle jag värdera det högre än en halvmarginell hand med SDvärde faktiskt med tanke på att hero inte har nån read på fi, dock ingen hand vi nödvändigtvis vill bygga pott med på turn om man säger så Citera
jozoa Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Höja turn är ju helt efterblivet, då kan du ju syna river för samma pris istället. Jag har inga problem med en floppsyn, som sagt får du inte ett skit i information av en höjning, han kommer ställa färgdrag lika ofta som set där. Varför är det så sjävklart att han ställer med färgdraget här? Fi betar halvpott och ger sig själv bättre odds att dra mot färgen. Raise turn, check-fold river? Mycket svammel så här sent på sommarnatten från min sida... Citera
Carl_X Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Höja turn är ju helt efterblivet, då kan du ju syna river för samma pris istället. Jag har inga problem med en floppsyn, som sagt får du inte ett skit i information av en höjning, han kommer ställa färgdrag lika ofta som set där. Så du menar att det skulle vara EV+ på att syna hans ställ på flop? Citera
DejnyRich Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Antingen syna ner för bluffvärde och syn river så klart eller reraise för ge dåliga odds för färgdraget som inte lär pusha river / ev. värde för tx , vid re-omslag fold. Citera
musen91 Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Höj floppen för fan ! du tänker om han har färgdrag , HÖJ så får du ju reda på det ! om han går all in , syna eftersom det är du vill att han ska göra med färgdrag , Citera
dlinder Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 håller med dig till om att vi inte ska raisa turn här men ang. QQ värde på turn här skulle jag värdera det högre än en halvmarginell hand med SDvärde faktiskt med tanke på att hero inte har nån read på fi, dock ingen hand vi nödvändigtvis vill bygga pott med på turn om man säger så "Halvmarginell" kanske är lite hårt ja, men samtidigt ska det ju ses i ljuset av att fi bettat bägge gator. Veka bets iofs. Varför är det så sjävklart att han ställer med färgdraget här? Fi betar halvpott och ger sig själv bättre odds att dra mot färgen. Raise turn, check-fold river? Att han kan ställa med färgdraget menade jag alltså på flopp. En höjning där ger dåligt informationsvärde eftersom ett följande ställ inte säger mkt om huruvida vi är slagna eller ej. Ska vi höja ska det som sagt vara för värde. Vad ska du raisa till på turn som ger utrymme att folda? Så du menar att det skulle vara EV+ på att syna hans ställ på flop? Nej, antagligen inte. Det är just därför jag inte tycker det är självklart att höja floppen. Å andra sidan är mitt cashgame rostigt... Citera
Sansrom Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Efter floppen skulle jag försöka få in så mycket pengar som möjligt så snabbt som möjligt. . Citera
jozoa Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Att han kan ställa med färgdraget menade jag alltså på flopp. En höjning där ger dåligt informationsvärde eftersom ett följande ställ inte säger mkt om huruvida vi är slagna eller ej. Ska vi höja ska det som sagt vara för värde. Vad ska du raisa till på turn som ger utrymme att folda? Oj, tittade på fel fi's stack. Naturligtvis kan vi inte höja turn såvida vi inte har read på att han spelar färgdrag på detta vis. Däremot håller jag fast vid att höja på flop. Tycker att alla utgår helt givet från att han har färgdraget men varför skulle han inte kunna ha en hand som A10? Jag gillar inte att gissa mig fram på alla gator, heller så höjar jag flop och låter han trebeta med sitt färgdrag. Fine - bra spelat, men det är inte många spelare på NL50 som spelar så aggressivt. Citera
Recommended Posts