Gå till innehåll

Skottningstips önskas


snaskov

Recommended Posts

När kan man prova att skotta?

 

Jag spelar på Sv Spel 0.5-1 kr Texas No Limit, oftast 5-mannabord.

Jag har spelat ca 45 000 händer (grovt räknat, använder inga hjälpmedel) och plusat ca 12 000 kr.

Känner mig väldans bekväm på denna nivå och har inga problem med storleken på de swings som inträffar här.

Att bli bad-beatad några hundra en kväll känns inte som hela världen, sånt som händer.

Jag känner helt enkelt att jag 'kan' denna nivå och klarar att stabilt vinna.

 

Är jag fel ute? Är 45 000 händer för lite för att dra sådana slutsatser?

 

Hur som helst så är jag sugen att prova lite högre spel.

Spontant känns 1-2 kr som ungefär samma sak som 0.5-1 kr.

Rätt eller fel?

Funderar på att hoppa till 2.5-5 kr men är lite orolig över att jag ej ska känna mig bekväm med swingsen.

 

Vilket belopp är lagom att avsätta för att prova lyckan?

 

Hur kommer man över känslan av att det är mer pengar inblandade?

 

Är det stor skillnad i spel på 2.5-5 mot 0.5-1 ?

 

Tacksam för råd och tips från andra som provat att vandra uppåt från micronivåerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men för i helvete. Jag sätter in 300 spänn på svs och spelar 2.5-5 blinds. kör på !!

 

 

Ha ha, ja så kan man såklart göra.

Men jag föredrar att aldrig mer behöva sätta in pengar.

Har satt in en gång, när jag började spela, och aldrig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 5 manna bord känns som du har för liten rulle för att fixa 2,5-5. Om jag varit dig hade jag börjat på 1-2 finns ingen anledning att hoppa en nivå. Låt det ta sin tid.

 

mmmm

Du har antagligen rätt, skynda långsamt.

Jag kör nog på det spåret, fast det rycker i fingrarna att prova högre :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips e ta ut pengarna från SvS o börja spela på någon annan sida.

 

Efter jag förlorat 6gg i rad Pre-flop med Kung Kung (fick syn av sämre varje gång), hade min 5xinköps bankrulle nått bottnen.

 

Men om du verkligen vill fortsätta spela på SvS, kör 30 inköp på din nivå.. o sen när du har 5 inköp extra på den nivån du vill skotta kör på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips e ta ut pengarna från SvS o börja spela på någon annan sida.

 

Efter jag förlorat 6gg i rad Pre-flop med Kung Kung (fick syn av sämre varje gång), hade min 5xinköps bankrulle nått bottnen.

 

Men om du verkligen vill fortsätta spela på SvS, kör 30 inköp på din nivå.. o sen när du har 5 inköp extra på den nivån du vill skotta kör på..

 

 

Visst är det maximal otur att torska 6ggr i rad med KK, men det KAN hända.

Och när det väl händer så är jag glad om jag har råd med det.

 

Jag tror ju inte det har med SvSpel att göra sånt händer överallt.

Dessutom trivs jag med SvSpel-klienten, har ingen lust att hoppa omkring på en massa olika sidor, även om jag funderar på att prova FullTilt bara för att ha ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1-2 kanske är ganska likt 0,5-1 rent spelmässigt men tänk på att swingsen blir dubbelt så stora i kr räknat. Det jag själv upplevt som det största problemet vid nivåbyte är att jag blivit rädd om pengarna och därför inte spelat lika bra. Därför är iaf mitt tips att gå upp till 1-2 istället för 2,5-5. Visst kan du väl nåt skott där med ett eller ett par inköp men om du ska spela mer regelbundet på högre nivå så kör 1-2.

 

Och hur man kommer över känslan att det är mer pengar inblandade? Tyvärr så tror jag inte att det finns några genvägar utan det är en vanesak, det är bara upp och spela som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det maximal otur att torska 6ggr i rad med KK, men det KAN hända.

Och när det väl händer så är jag glad om jag har råd med det.

 

Jag tror ju inte det har med SvSpel att göra sånt händer överallt.

Dessutom trivs jag med SvSpel-klienten, har ingen lust att hoppa omkring på en massa olika sidor, även om jag funderar på att prova FullTilt bara för att ha ett alternativ.

 

Det har faktiskit bara hänt på SvS o något liknande på Fortunepoker.. när jag tänker efter är båda BOSS MEDIA.. usch aldrig mer

 

Tacka vet jag iPoker o Prima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har plussat 12k och säger att du inte vill sätta i pengar igen.

Antar att din rulle ligger runt 15k? det skulle helt klart räcka för att spela som regular på 1-2.

 

Skotta kan du göra 2.5/5-5-10, 5-10 dock med 100BB inköp.

 

Nä, rullen ligger bara på drygt 13 000, startade med 1K.

Några skott på 5-10 blir det inte fråga om på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skottade ockcså förut med halvstack eller nått sånt och jag nöjde mig aldrig att vinna upp 1/4s fullt inköp så tillslut så gulade jag alltid mitt ½ inköp, fast jag spelade PÅ TOK för högt, men de e min stil, spelar om så små pengar att det inte är hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju nästan överullad för 1/2kr, förstår inte riktigt hur du orkat spela 0.5/1 så länge. Men ta steget upp på 1/2, vänj dig vid nivån och försök sen ganska så snabbt lägga upp ett eller två 2.5/5 bord också.

 

Jag är väl feg antar jag :-)

Vill inte spela flera bord samtidigt med olika nivåer, finns risk att jag blandar ihop nivåerna. (jag VET att min simultankapacitet är usel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid när det talas om att gå upp i nivå är det en massa snack om rullar hit och dit. Visst ska man inte gå upp om man har för LITEN rulle, men att man promt ska gå upp för att man på något sätt skulle ha "för stor" rulle för där man spelar nu tycker jag är löjligt. Det handlar inte bara om att ha tillräckligt stor rulle, man måste även klara av spelet på den nya nivån. Både rent tekniskt och psykologiskt vad gäller scared money och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skottade ockcså förut med halvstack eller nått sånt och jag nöjde mig aldrig att vinna upp 1/4s fullt inköp så tillslut så gulade jag alltid mitt ½ inköp, fast jag spelade PÅ TOK för högt, men de e min stil, spelar om så små pengar att det inte är hela världen.

 

Du spelade på tok för högt, men ändå var det småpengar?

Hur hänger det ihop?

Fast du och jag kanske inte har riktigt samma pengabegrepp? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid när det talas om att gå upp i nivå är det en massa snack om rullar hit och dit. Visst ska man inte gå upp om man har för LITEN rulle, men att man promt ska gå upp för att man på något sätt skulle ha "för stor" rulle för där man spelar nu tycker jag är löjligt. Det handlar inte bara om att ha tillräckligt stor rulle, man måste även klara av spelet på den nya nivån. Både rent tekniskt och psykologiskt vad gäller scared money och liknande.

 

Tack!

Precis så som jag har tänkt, kul att jag inte är ensam.

Har hittills fegat eftersom jag ej känt mig redo för swingsen.

Dessutom har jag ju ingen aning om skillnaden i hur spelet skiljer sig jfrt med 0.5-1.

Några konkreta tips här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Precis så som jag har tänkt, kul att jag inte är ensam.

Har hittills fegat eftersom jag ej känt mig redo för swingsen.

Dessutom har jag ju ingen aning om skillnaden i hur spelet skiljer sig jfrt med 0.5-1.

Några konkreta tips här?

 

alltså, gå upp nivå och sätt en max gräns för vad du får förlora. tex 5 inköp räcker. om du nu förlorar 5 inköp. går du ner i nivå igen, vinner ihop dom 5inköpen och går upp igen. kör du så riskerar du aldrig att gula på samma sätt som om du tänkte gå upp o stanna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, gå upp nivå och sätt en max gräns för vad du får förlora. tex 5 inköp räcker. om du nu förlorar 5 inköp. går du ner i nivå igen, vinner ihop dom 5inköpen och går upp igen. kör du så riskerar du aldrig att gula på samma sätt som om du tänkte gå upp o stanna där.

 

Jo, det blir en sådan variant, fast jag går antagligen ner redan efter att jag förlorat 3-4 inköp. Då går jag 'hem' och skaffar nytt kapital innan nästa test.

Vad tror ni, hur många ggr behöver jag återhämta mig innan jag klarar nästa nivå? Eller kommer jag aldrig fixa det? :-)

Jag kanske är dömd att spela micronivåer, men det återstår att se.

 

På 0.5-1 får man ju ofta grymt bra betalt för sina kanonhänder och man behöver inte ta så stora risker. Jag misstänker att jag måste justera mitt spel en del när jag går upp?

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det blir en sådan variant, fast jag går antagligen ner redan efter att jag förlorat 3-4 inköp. Då går jag 'hem' och skaffar nytt kapital innan nästa test.

Vad tror ni, hur många ggr behöver jag återhämta mig innan jag klarar nästa nivå? Eller kommer jag aldrig fixa det? :-)

Jag kanske är dömd att spela micronivåer, men det återstår att se.

 

På 0.5-1 får man ju ofta grymt bra betalt för sina kanonhänder och man behöver inte ta så stora risker. Jag misstänker att jag måste justera mitt spel en del när jag går upp?

Tacksam för tips!

 

aldrig sett en så orolig människa. hur många gånger? hur ska någon kunna svara på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...