Gå till innehåll

NL200, lägsta set i höjd pott


Recommended Posts

Hej på er.

 

Vill kolla med er duktiga angående följande situation:

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: Hero ( $254.48 )

Seat 1: Fi1 ( $402.48 )

Seat 6: muteki ( $53.75 )

Seat 7: OAL055 ( $555.59 )

Seat 8: tipsen19 ( $201.59 )

Seat 9: Fi2 ( $198 )

muteki posts small blind [$1].

OAL055 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 3d 3c ]

tipsen19 folds.

Fi2 raises [$8].

Hero calls [$8].

Fi1 calls [$8].

muteki folds.

OAL055 folds.

** Dealing Flop ** [ Qs, 9h, 3h ]

Fi2 checks.

Hero bets [$20].

Fi1 calls [$20].

Fi2 raises [$60].

 

Hur spelar ni ert set här? Raise tillbaks, call eller rentav fold? Och vilka händer kan Fi2 ha här enligt er? Tilläggas ska väl att jag inte har någon statistik på Fi2 och att han nyss satt sig ner vid bordet. Tack på förhand för alla seriösa svar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, följdfråga på det då: Spelar folk verkligen överpar så? På den här nivån ska väl tilläggas.....

 

Att höja pre och cr flop är en väldigt ovanlig linje på alla nivåer som jag nånsin spelat faktiskt. Kan inte minnas senast jag tog den själv, men ofta ser man stål eller bra drag. Jag har dock sett folk spela överpar så också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höja pre och cr flop är en väldigt ovanlig linje på alla nivåer som jag nånsin spelat faktiskt. Kan inte minnas senast jag tog den själv, men ofta ser man stål eller bra drag. Jag har dock sett folk spela överpar så också.

 

Okej, jag är alltså uppe mot 1) stål, 2) jättebra drag (i det här fallet kombinerat steg- och färgdrag) eller 3) överpar.......hur tycker ni det påverkar att det är två personer Fi2 höjer? Visar på styrka, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar alla er som dundrar i mig att fold och syn är uteslutet. Min utgångspunkt är naturligtvis också folda aldrig set. Men jag tycker ovanstående situation ändå är värd att ta upp för diskussion då den skiljer sig så kraftigt från andra i och med Fi2s C/R på flop mot två personer. Vilka händer anser ni att Fi2 har eftersom push är så självklart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar alla er som dundrar i mig att fold och syn är uteslutet. Min utgångspunkt är naturligtvis också folda aldrig set. Men jag tycker ovanstående situation ändå är värd att ta upp för diskussion då den skiljer sig så kraftigt från andra i och med Fi2s C/R på flop mot två personer. Vilka händer anser ni att Fi2 har eftersom push är så självklart?

 

Svårt att säga utan att veta med om honom, men en rimlig HD är nåt i stil med AA KK QQ 99 Axh JTh Qxh KTh T8h AQ (KQ). Om du aldrig lägger set i höjda potter för 100BB så kommer du aldrig att göra något betydande fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ban på trådar där man frågar om man ska folda set.

 

Du har nog en rätt seriös lucka i ditt spel om du aldrig nånsin foldar set. Om du tycker det känns jobbigt att folk överväger det ibland så kanske du ska ta och gå ut och springa en runda så känns det kanske bättre sen.

 

Fi spelar denna väldigt konstigt tycker jag också. Utan reads alls pushar jag nog, men vissa [läs: väldigt få] spelare skulle jag faktiskt kunna lägga den här handen mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog en rätt seriös lucka i ditt spel om du aldrig nånsin foldar set. Om du tycker det känns jobbigt att folk överväger det ibland så kanske du ska ta och gå ut och springa en runda så känns det kanske bättre sen.

 

Fi spelar denna väldigt konstigt tycker jag också. Utan reads alls pushar jag nog, men vissa [läs: väldigt få] spelare skulle jag faktiskt kunna lägga den här handen mot.

 

Seriös lucka? Jag tror inte det är en lucka alls att aldrig folda set på floppen för runt 100 x BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog en rätt seriös lucka i ditt spel om du aldrig nånsin foldar set. Om du tycker det känns jobbigt att folk överväger det ibland så kanske du ska ta och gå ut och springa en runda så känns det kanske bättre sen.

 

Fi spelar denna väldigt konstigt tycker jag också. Utan reads alls pushar jag nog, men vissa [läs: väldigt få] spelare skulle jag faktiskt kunna lägga den här handen mot.

LOOOL.. Seriös lucka...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog en rätt seriös lucka i ditt spel om du aldrig nånsin foldar set. Om du tycker det känns jobbigt att folk överväger det ibland så kanske du ska ta och gå ut och springa en runda så känns det kanske bättre sen.

 

jag väljer att citera dan harrigton, då det inte går att beskriva det på ett bättre sätt än han gör här:

 

...Vissa författare hävdar att man ska vara försiktig när man floppar en mellanhög eller låg triss eftersom man an förlora mot en bättre triss. Trams! ... När jag hör någon berätta att han smart nog slängde sin triss efter det att ett invecklat resonemang övertygade honom att han var slagen, tänker jag snabbt (och tyst) "vilken idiot".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriös lucka? Jag tror inte det är en lucka alls att aldrig folda set på floppen för runt 100 x BB.

 

För 100 BB krävs det nog en väldigt bra read för att lägga sig. Det har jag redan sagt. Du har däremot skrivit att man borde banna trådar i vilken OP funderar på att lägga ett set, och det var vad jag kritiserade. Självklart (?) kan man lägga set i potter där man hamnar i potter om säg 400+ BB när man ställer, vilket inte var fallet här.

 

Vad Dan Harrington anser om låga set bryr jag mig väldigt lite om, men tack för upplysningen. Det finns massor av exempel på när stackdjup och read dikterar att man bör lägga en stark hand. Det vet nog ni också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådar om att lägga bottenset är ungefär lika intressanta som trådar om att lägga KK pre. Det finns säkert något unikt exempel där det är rätt, men jag har aldrig sett något sådant här på pf.

 

OT: Det är ju sjukt stor skillnad på att lägga KK pre än att lägga bottenset mot 2 motståndare på en dragig bräda. Jag har genom min karriär haft notes på en handfull spelare jag lägger KK mot AI preflop. Potentiella händer preflop är ju välidgt begränsade jämfört med postflop.

 

OnT: Jag själv lägger aldrig 33 i denna potten och argumenten för det finns redan listade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådar om att lägga bottenset är ungefär lika intressanta som trådar om att lägga KK pre. Det finns säkert något unikt exempel där det är rätt, men jag har aldrig sett något sådant här på pf.

 

eeh, lägga KK pre är ju inte sådär jättesvårt, bara det att det ska till speciella tillfällen för att man ska tro det är EV+ (fi raisar, du re-raisar, han ställer å liknande). Folda set på floppen går ju, men inte på en sådan här flopp ffs, en flopp som är typ JTQ suited där du har JJ och ganska mycket action pre är en annan sak dock, men händer ju liksom aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...