Gå till innehåll

Wimbledon


edsf

Recommended Posts

Nu har Wimbledon börjat.

 

Henman besegrade Moya i en klassiker som innehöll både regnavbrott samt sömnpaus, när matchen avslutades följande dag från 5-5 i femte set till 13-11 till Henman.

Björkman kom iväg med en stark insats mot spanjoren Vicente i tre raka, korta set.

Söderling är också vidare i tre raka mot Rochus.

 

Skall någon följa turneringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Wimbledon börjat.

 

Henman besegrade Moya i en klassiker som innehöll både regnavbrott samt sömnpaus, när matchen avslutades följande dag från 5-5 i femte set till 13-11 till Henman.

Björkman kom iväg med en stark insats mot spanjoren Vicente i tre raka, korta set.

Söderling är också vidare i tre raka mot Rochus.

 

Skall någon följa turneringen?

 

Roligare att spela poker. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går bara på SportExpressen eller vad den heter va?

 

Sån jävla misär att man inte har den kanalen :(

 

Ingen fara där. Wimbledon.org har tack och lov tjänst för 25$ så att man kan se från en bunt banor, runt 8 banor av 18 tror jag. Med kommentatorer på sändningarna från dom två största banorna, om jag inte minns fel.

Dock var det i princip omöjligt att se slutet på Henman-Moya, hela storbritanien verkade vara inloggade just då. Tur då att man kan ladda ner iallafall vissa matcher i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den går bara på SportExpressen eller vad den heter va?

 

Sån jävla misär att man inte har den kanalen :(

 

Går även på Dansk "Tv2 Sport" eller något liknande, finns i Viasats utbud. Satt och tittade lite på den idag och fick se slutet av Moya-Henman och första två setten av Nadal-Fish. Den första matchen var, som tidigare skrivet, riktigt kul medan Nadals var lite av ett sömnpiller imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara där. Wimbledon.org har tack och lov tjänst för 25$ så att man kan se från en bunt banor, runt 8 banor av 18 tror jag. Med kommentatorer på sändningarna från dom två största banorna, om jag inte minns fel.

Dock var det i princip omöjligt att se slutet på Henman-Moya, hela storbritanien verkade vara inloggade just då. Tur då att man kan ladda ner iallafall vissa matcher i efterhand.

 

Coolt, hade jag inte en tanke på. Hur är kvaliteten på sändningen? Och hur stabilt är det, förutom när Henman spelar då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt, hade jag inte en tanke på. Hur är kvaliteten på sändningen? Och hur stabilt är det, förutom när Henman spelar då ;)

 

Jag tycker det fungerar bra med kvalitén. Standard TV-kvalité.

Jag har inte riktigt kunnat känna på hur stabilt det är än, men det borde förhoppningsvis vara hyfsat iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om tredje omgången för våra kära svenskhopp?

Själv tror jag tyvär att Björkman får det svårt mot den tungt servande Arthurs men hoppas på att Söderling skräller mot Nadal som förhoppningsvis blir lite småtiltad.

 

Arthurs har ju inte mycket mer än serven och Björkman är en av världens bästa returtagare. Han spöade ju t.ex. Karlovic nyligen (iofs på grus) och det vittnar en del av hans returtagande. Jag håller Björkman som ungefär 80 %-ig favorit. Söderling kan definitivt skrälla mot Nadal om han håller uppe spelet hela matchen, men han verkar vara något av ett nervvrak.. Vi får hålla alla tummar iaf.

 

Något jag blir mer än småtiltad på är Björkman/Mirnyi i dubbel i år... Dom har inte vunnit många matcher. Och som grädden över i:et -> Ut mot Lindstedt/Nieminen direkt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något jag blir mer än småtiltad på är Björkman/Mirnyi i dubbel i år... Dom har inte vunnit många matcher. Och som grädden över i:et -> Ut mot Lindstedt/Nieminen direkt :(

 

Hmm, det var allt en ny en. Grädden på moset och pricken övet i:et har man hört tidigare men fanemig aldrig grädden över i:et :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om tredje omgången för våra kära svenskhopp?

Själv tror jag tyvär att Björkman får det svårt mot den tungt servande Arthurs men hoppas på att Söderling skräller mot Nadal som förhoppningsvis blir lite småtiltad.

 

Björkman har en 70% att vinna, enligt betbrain. Söderling 18%.

 

Vem har någonsin brytt sig om dubbel. Nu sparar han sig o kan gå längre i singeln istället.

 

Dubbeln är ju det enda som spelar roll, singel är någorlunda poänglöst när man inte vinner eller kommer tvåa. Det är helt enkelt ingen merit. "Jonas har 9 GS dubbeltitlar, och en semifinal i Wimbledon."

 

Det är så fruktansvärt att dom åkte ut i dubbeln, stackars dom...

 

Såg någon dubbelfinalen i AO i år? Så perfekt den var med publiken som uppskattade den, och den svenska hejarklacken som hejade på, och komikern Max i intervjun efteråt.

 

Och hur fan kunde dom förlora i US open förra året? Ett set och ett brejk upp, så sorgligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...