Gå till innehåll

trött på nl holdem, vad rekommenderas?


lost

Recommended Posts

Hejsan, är en NL100 / NL200 grinder som har tröttnat på NL holdem. Vad rekommenderar ni som spelar andra spel utöver nl holdem? Aldrig spelat något annat seriöst men har mycket tid att döda nu under sommaren pga brutet lillfinger. Har inget emot att läsa en hel del dock helst litteratur online men kan överväga att läsa någon enstaka bok. Krossar inte spelarna på min nivå på något sätt utan vill bara testa något nytt.

 

Nåväl, vad är värt att lägga ned tid på? Ska enbart lira online. PLO? 5stud? 7stud? Mörkpoker? Kinapoker? Omaha high/low? Har någorlunda koll på alla (dvs fisk) utom den sistnämnde.

 

Vad bör jag ge mig in på och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog tycka ngt stud-spel, 5kort - 7kort - sökö.

Och just av anledning att det skilljer sig rätt kraftigt från hur man spelar texas. När jag själv tröttnar på texas (i vilken form som helst) har jag ibland kört Omaha istället, men det får inte bort texastråkigheten.

Kina är ju annars en lagom hjärndött spel för att sitta ngn timme med. Men att spela det om pengar på nätet vet jag inte om jag skulle göra. Det finns för bra program som talar om hur du ska lägga korten optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crazy motherfucking pineapple. 6 kort på hand. Efter flop slänger du bort två, likadant efter turn och river. I övrigt som NLT.

 

Då spelar man ju ändå texas. Bara en variant av den. Tror inte man får bort "tråkigheten" i texas genom att spela varianter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, är en NL100 / NL200 grinder som har tröttnat på NL holdem. Vad rekommenderar ni som spelar andra spel utöver nl holdem? Aldrig spelat något annat seriöst men har mycket tid att döda nu under sommaren pga brutet lillfinger. Har inget emot att läsa en hel del dock helst litteratur online men kan överväga att läsa någon enstaka bok. Krossar inte spelarna på min nivå på något sätt utan vill bara testa något nytt.

 

Nåväl, vad är värt att lägga ned tid på? Ska enbart lira online. PLO? 5stud? 7stud? Mörkpoker? Kinapoker? Omaha high/low? Har någorlunda koll på alla (dvs fisk) utom den sistnämnde.

 

Vad bör jag ge mig in på och varför?

 

PLomaha och horse om du orkar limit.

 

horse ger ju automatiskt variation...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, forumläsning, böcker eller artiklar? Vilket rekommenderas?(tillsammans med att jag spelar oxo....)

 

På den här frågan kan jag ju inte svara annat än forumläsning 8-)

Men jag tror att det bästa är att blanda teori - praktik samt sen diskutera igenom vissa händer som liknar det du nyligen läst om.

Jag började själv läsa böcker väldigt sent i min "karriär", men tycker mig märka att det blev rätt mycket "aha" och "ja just de" när jag satte mig ner och först läste igenom ngr böcker samt kollade ngr videos om tells. Det gav MIG väldigt mycket iaf.

 

Med allt detta pladdrande menar jag alltså att ta en session, nu när det är så vacker väder, och sätt dig i en park med lite pokerlitteratur, för att sen praktisera det hela i ditt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog tycka ngt stud-spel, 5kort - 7kort - sökö.

Och just av anledning att det skilljer sig rätt kraftigt från hur man spelar texas. När jag själv tröttnar på texas (i vilken form som helst) har jag ibland kört Omaha istället, men det får inte bort texastråkigheten.

Kina är ju annars en lagom hjärndött spel för att sitta ngn timme med. Men att spela det om pengar på nätet vet jag inte om jag skulle göra. Det finns för bra program som talar om hur du ska lägga korten optimalt.

 

Var kan man spela Kina online?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ultimata spelet när man är trött på texas måste vara SÖKÖ8. Vettifan om var/om det finns att spela på nätet dock.

 

Fel, det ultimata spelet måste ändå vara O´pineapple eller Irish Pineapple! Funkar så att man får 4 hålkort, och efter bettingen preflop byter man ett kort med spelaren till vänster och ett kort till höger, och får således 2 kort tillbaka, sen bettar man på floppen, och sedan slänger 2 kort, face up, ett i taget, sedan på som vanligt. Riktigt kul är det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...