Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

:heart: :heart: :heart: (du hittade precis den musik jag har svårt för, men bakgrundsgunget gör att det blir en svag trea).

 

Ännu en session avslutad, +$100. Jag tappade ett inköp tidigt av sessionen när mina hårt betade AA springer in i rivrat tvåpar. Jag jobbar vidare och vänder backet till ett plus på omkring 300. Sedan kommer en helt ny och okänd spelare sätter sig vid bordet med fullt inköp. Vi höjer och trebetar varandra några händer tills min AK på knappen springer in i hans KK all in pre. Efter en sådan förlorad hand lägger jag gärna ner eller åtminstone byter motspelare eftersom han får ett större psykologiskt övertag. Denna gång valde jag att lägga ner.

 

Åkte förresten ur 15k med A5o mot J9s då jag ställde mot dennes limp från knappen med cirka 8bb. Plats 89/278.

 

1/8: +$200

2/8: +$50

3/8: -

4/8: +$1100

 

Tot: +$1350

 

Jag trivs verkligen med NL200 HU. Det är många lättspelade spelare och mitt spel skiljer sig från NL6-max cg som natt och dag. Jag har tänkt att posta lite stats när jag har spelat lite fler händer så att ni får se hur jag spelar. Dock bryr jag mig inte nämnvärt om mina stats då jag försöker anpassa mitt spel så mycket som möjligt mot min motståndare.:-)

 

Nu ska jag göra något annat ett tag men om jag kan släppa AK vs KK ur huvudet så är det mycket möjligt att det blir ännu en session.:-D

 

 

Ser gärna att fler postar en älskvärd låt, jag bjuder gärna på många fler godbitar.;-)

 

 

Metallica - Master of Puppets (S&M)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé!

 

Älskar verkligen denna låt! Så skönt groove liksom.

 

 

Påminner mig om tidigare somrar! Svag :heart: :heart: :heart: :heart:

Mycket bra idé, här kommer ett bidrag från mig. Kanske dyker upp ngt fler:P.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HZqxl57PeL8

 

Aldrig hört något från det här bandet tidigare, men det ska det bli ändring på!:-D:heart: :heart: :heart: :heart:

 

En tidlös klassiker, älskar gitarren! Mycket stark :heart: :heart: :heart:

 

När vi pratar bra metallica:

http://www.youtube.com/watch?v=KgvOtv6z7gE

Jag kan hålla med om att "det var bättre förr", men orkestern från S&M är inte dålig. :heart: :heart: :heart: :heart:

 

Nikki Sixx från Mötley crue har ett soundtrack till hans nya bok om sitt heroinmissbruk i mitten av 80-talet. Här är första singeln Life is beautiful. Sixx AM heter dom.

 

 

Inte dåligt, har du läst boken? Något att rekommendera? :heart: :heart: :heart:

Sen denna, men den har du kanske hört...Maryslim o Jyrki69 (69 eyes sångare) gör cover på Sisters of mercys gamla hit this corrosion.

 

Inte hört tidigare men blev kär direkt! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 

och 69 eyes hyllning till avlidne Brandon Lee...Hade kunnat hålla på i fem sidor här ju!

 

http://www.youtube.com/watch?v=PU0UYelxJQ8

Jag saknar ord. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 

Guns N roses har gjort en grym cover på aint it fun:

Ljuv musik, det går ju inte att ogilla detta. Stark :heart: :heart: :heart: :heart:

 

Hehe hoppas jag inte förstör din dagbok med allt detta

Det är omöjligt att förstöra en dagbok med underbar musik!;-) Bara att fortsätta mata mig, problemet när ni bjuder på kanonmusik är bara att jag ser så blödig ut när jag ger alla låtar så höga betyg.:-P

 

TACK alla som bjudit på sitt lördagsgodis, keep it coming!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju ingen bättre låt än denna. :)

 

GL med liret btw! Trevligt att du börjat lira HU.

 

Tack för denna låt.:-D Men The Gambler är precis som Mona Lisa, ovärderlig. Alltså är den omöjlig för oss mänskiga att betygsätta.

 

 

Avslutade nyligen en session på NL200 HU, ett bord. Jag lyckades plussa +$950. I början av sessionen plussade jag på bra och låg omkring +$400. Sedan kommer det en okänd spelare och sätter sig med fullt inköp, han spelar väldigt stabilt och aggressivt. När han har plockat $100 bestämmer jag mig för att jag har väldigt lite att hämta hos honom och lämnar bordet. Just det här, att inse när man möter en bättre spelare och våga erkänna det för en själv, tror jag är väldigt viktigt för att inte nöta och tappa värde mot onödigt svårt motstånd.

 

Det skedde en lite rolig sak vid bordet. Jag har tagit $400 från en spelare som spelade stabilt 95% av sina händer men sedan tokspelade de sista procenten genom att exempelvis försöka bluffa bort min reraise på 7A7AK då jag sitter med toppkåken (visserligen spelade jag handen lurigt). Han lämnar bordet för att någon minut komma tillbaka med $30. Min standard är att inte spela mot shortstacks HU (såvida jag inte nött ner en djupare stack, då avslutar jag alltid matchen sportsligt) men han lovade att han skulle gå all in varenda hand. Jag accepterade hans erbjudande, han hade ju ändå skänkt mig $400 tidigare.:-) Första handen tittar jag ner på AJs och synar hans ställ med 63, 66x på floppen och han har dubblat upp till $60. Nästa hand ställer han med A3o och jag synar med A9o, floppen kommer x33 och han sitter med $120. Jag fortsätter tappa och han klättrar upp till omkring ett fullt inköp. Nu börjar jag ångra att jag lät honom spela short men samtidigt hoppas jag att han inte lämnar bordet eftersom jag visste att han inte skulle överleva länge till. Till min glädje stannar han och jag lyckas plocka tillbaka allt och kan pusta ut, ingen skada skedd.

 

1/8: +$200

2/8: +$50

3/8: -

4/8: +$1950

 

Tot: +$2200

 

Nu är det sömn som gäller, imorgon är det möjligt att det blir mer lir och förhoppningsvis ska jag spela 100k.:-)

 

Det finns så många låtar jag vill dela med mig av så ni får räkna med att jag fortsätter länka till musik, och min förhoppning är att ni gör detsamma.;-)

 

 

The Connells - '74-'75

 

 

 

För er som vill ha lite mer drag bjuder jag på en riktigt fin remix av ovanstående låt.

 

DJ Fritzy- "74 75"

 

http://youtube.com/watch?v=rS7EKihR4RI&mode=related&search=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag dra igång dagens första session på ett bord NL200 HU. Precis ätit lunch, grillad kyckling med ris och championsås, och känner mig pigg och utvilad så det kan nog bli en hyfsat lång grind om spelet flyter på.:-)

 

Är det någon som har sett Ichi the Killer (Koroshiya ichi)? Om ni har det så ta en titt på den här trailern, det måste vara världens i särklass mest missvisande trailer någonsin.

 

 

För er som inte har sett den kan jag säga att filmer som Saw, Hostel och Hostel II är ungefär som barnprogram i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag dra igång dagens första session på ett bord NL200 HU. Precis ätit lunch, grillad kyckling med ris och championsås, och känner mig pigg och utvilad så det kan nog bli en hyfsat lång grind om spelet flyter på.:-)

 

Vad är championsås? Sås för en mästare eller?

 

 

 

sorry m8, just had to! 8-):mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är championsås? Sås för en mästare eller?

 

 

 

sorry m8, just had to! 8-):mrgreen:

 

Jag vet inte, du får ringa och höra med Lerums kommun, det var därifrån jag skaffade championsåsen. God var den iaf!:lol:

 

Veckorna 6, 16, 26, 36, 46

Måndag Köttbullar och potatismos

Tisdag Pytt i panna och stekt ägg

Onsdag Korvgryta och potatis

Torsdag Kokt fisk, ris och hollandaise sås

Fredag Kassler, potatis och championsås

 

Bröd, smör och grönsaker ingår i måltiden.

 

http://www.lerum.se/lerum_templates/StandardPage____13920.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis dragit igång lite NL200 HU. Spelade lite tidigare idag men fick inga träffar medan motståndarna träffade allt (= jag blev utspelad antar jag :roll: ). Ligger ett inköp back.

 

Missade att regga mig till 100k med minsta marginal, handlade om sekunder. I 15k åkte jag dock tidigt med AK mot A7s och QQ all in pre.

 

 

Jag tänker fortsätta bjuda på musikstycken!:-D

 

Cat Stevens (Yusuf Islam) - Sad Lisa (live) [bonus på slutet när han bjuder på sig själv]

 

http://www.youtube.com/watch?v=RE6rBTcSHbo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste väl ha med världens bästa gitarrsolo i din dagbok....starta 4.58 in i låten, men hela låten är ju ett mästerverk i sig!

 

http://youtube.com/watch?v=N-5ZyPGBB9s&mode=related&search=

 

Lyssnat på den fem gånger nu, går inte att tröttna på. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 

Körde en väldigt kort session på kanske 50 händer och plussade $200 vilket betyder +/-0 för dagen. Kanske lirar lite mer senare men det är inte troligt. Orsaken till att jag slutade så fort var att jag blev utmanad av en polare att lira HU cg på Bet365, playmoney.8-) Det hela urartade i ett krig där all in och fold var det enda som gällde.:lol:

 

 

 

1/8: +$200

2/8: +$50

3/8: -

4/8: +$1950

5/8: -

Tot: +$2200

 

 

Istället för att bjuda på en låt tänkte jag bjuda på något som jag tycker är sjukt roligt nu när jag är lite småtrött.;-) Jag kan rekommendera att se åtminstone till lesson 3, då börjar riktigt underhållande meningar. Perfekt att uppmuntras efter en tung dag vid pokerborden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ska vi snacka gitarrsolon:D

 

http://www.youtube.com/watch?v=d3qsAU8Wsk0

 

Kan inte någon komma och länka till lite skräp? Ni får ju en väldigt mesig bild av mig när jag bara ger ut toppbetyg. :rolleyes:

:heart::heart::heart::heart::heart:

 

Det kanske blir en liten session till nu när jag har guld strömmandes ur hörlurarna.:-)

 

 

 

Här är en hand som utspelades under förra sessionen. Huvudfrågan är vilken linje ni tycker är bäst att tillämpa på river, b/f eller c/c. Ni får givetvis gärna även kommentera övrigt i handen.

 

Låtsas att ni saknar read, även om det inte är riktigt sant i den här handen är det alldeles för svårt att beskriva hur jag uppfattar Fi, samt att det är över för få händer för att vara tillförlitligt.

 

 

josh0607 sitter på stol 1 med $206.20.

Kaffedopp sitter på stol 2 med $377.84.

 

 

josh0607 lägger den lilla blinden på $1.00.

Kaffedopp lägger den stora blinden på $2.00.

 

 

Kaffedopp: :Jb::Kh:

 

Före floppen:

josh0607 synar $1.00.

Kaffedopp höjer $4.00.

josh0607 synar $4.00.

 

 

Floppen :7h::5h::Kg:

Kaffedopp höjer $8.00.

josh0607 synar $8.00.

 

 

Turnkortet :7h::5h::Kg::7g:

Kaffedopp checkar.

josh0607 höjer $28.00.

Kaffedopp synar $28.00.

 

 

Riverkortet :7h::5h::Kg::7g::6s:

Kaffedopp ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite mer lir trots allt.:-) Jag började med att spela NL200 HU, jag varierade mellan ett och två bord beroende på motståndet. För att göra en lång historia kort lyckades motståndarna oftast vinna halvstora och stora potter med marginelt bättre kicker eller en rivrad hand som jag inte ville släppa mot. Låg back ganska exakt -$450 när motståndet på NL200 HU var obefintligt. Jag började surfa mot dagboken men hade ingen större lust att skriva in första backsessionen för månaden.;-)

 

Med dessa tankar i bakhuvudet kom jag på den ultimata idén att skotta där det fanns action. Jag bestämde mig att skotta på ett bord där det var hela 3 gånger fler spelare. Det vill säga att jag gick tillbaka och spelade lite NL200 6-max.:-P

 

Jag trivdes verkligen och jag kände hur jag läste spelet bättre och tack vare HU-tankar i bakhuvudet försökte jag verkligen spela varje pott ultimat. Trots händer som färg mot turnad kåk, KJ mot 99 på JsJ9s med 120bb var så lyckades jag plussa $750 tack vare många fina händer och bra action.:-D Denna "skottning" gjorde att mitt dagsresultat gick från -$450 till +$300. För att ni ska förstå hur mycket action sessionen innhöll kan jag nämna att jag spelade färre än 400 händer.

 

Det känns som jag aldrig riktigt kommer att bestämma mig för att enbart köra 6-max eller HU utan jag tror att det både blir roligare och bättre för min utveckling att sessionsvis mixa mellan båda beroende på humör och motstånd mm. För er som känner att ni bara sitter och nöter 6-max utan att glädjas och inte vill köra med vanliga "ta ett break eller testa Omaha" tycker jag att ni ska testa att seriöst lira några tusen händer HU cg, det fräschade iaf upp mig.:-)

 

För er som är nyfikna kan jag berätta att i mina dagsresultat räknar jag in kostnader för turneringsinköp. Exempelvis plussade jag $350 på dagens spel men inköpet till 15k gick på omkring $50.

 

1/8: +$200

2/8: +$50

3/8: -

4/8: +$1950

5/8: +$300

 

Tot: +$2500

 

Jag är osäker om det blir grind imorgon, kanske ska iväg och hitta på annat. Förhoppningsvis fortsätter ljuvlig musik strömma in från er, jag blev förvånad över hur bra smak många av er har.:-D

 

 

My Heart Will Go On - Celine Dion

 

http://youtube.com/watch?v=uO_vFuzPJvc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...