staris Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Hero försöker dra sig tillbaka och leva sitt liv i lugn och ro. Men hans fiender tillåter inte att han kommer ITM utan strid. Än en gång måste vår hjälte strida för sin sak vilket försätter honom i många konstiga, spännande och farliga situationer. En actionrulle med mycket pang-pang. http://www.megaupload.com/?d=XCY1YIIU Citera
staris Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Hoppas att någon har sett filmen. Snälla kommentera! Som ni ser på spelet behöver jag det. Citera
jozoa Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 00.58 Ks7s, Jag vet inte om du gillar att vara aggressiv i potter eller inte, men jag skulle nog inte rekommendera att bygga pott ur position med ett drag när brädan är parad och det är tre spelare kvar att agera efter dig. Checka och se vad som händer. 06.50 Ah7h, Att limpa med dåliga ess UTG är väldigt problematiskt och ganska dåligt spel. Suited eller inte, men den får du nog ta och vika med tanke på den kassa positionen. Säg att du har tur och potten förblir ohöjd, så måste du ändå floppa färg, triss eller ett färgdrag som sämst för att spela vidare. Du har ingen aning om vart du står om ett A kommer samtidigt som du spelar ur position. 07.29 KdQs, Samma situation som med A9. För dålig position för att spela den här handen på ett 10-manna bord. Om man är aggressiv så höjer man upp med den runt 3-5 BB, din minihöjning är rent sagt urdålig. Blindsen är dessutom så pass låga så det är inte värt att spela den. Skillnad vore om blindsen var höga relaterat till vår stack, då blir vi tvingade att spela den, men det är en annan femma. FOLD. 10.56 QQ, Inget fel på spelet mer än att jag tycker du kan höja till minst 500 innan flop med tanke på limparen. Sedan när du betar ut 300 mot killen med 740 kvar så hoppas jag verkligen att du har intentionen att syna? 11.10 1010, Du är först in i relativt sen position och självklart ska vi spela handen, men inte genom att limpa. Höj upp till 3-5BB istället. Anledningarna till det är för många för att ens orka kommentara... 16.30 AK, I sådan tidig position så höjer jag alltid minst 4BB, 3 är lite för lite tycker jag. Jag tycker att du måste syna eftersom du endast har 4.5 M/6.75BB kvar om du skulle lägga handen. Blindsen kommer dessutom till oss. Hade blindsen varit mycket lägre så är fold är ganska okej spel, men här måste vi nog syna. 23.53 77, Gå AI direkt istället. Hade inte spelat ngn roll för utgången i detta fall, men det är bara att dega in. 25.30 A2, Visst, dålig hand först in, men du har å andra sidan 3BB och har blinds nästa runda. Ställ! 30:12 1010, Pusha direkt istället för att ge BB bättre odds. 30:30 33, Pusha direkt, vad vill du åstadkomma med en miniraise? Visserligen träffar du monster, men ställer direkt pre. Rent i allmänhet tycker jag att du spelar för vekt när blindarna blir höga. Ibland så måste man gå AI oavsett kort. Tycker inte om dina miniraise som du tenderar att använda ganska mycket i slutet. En rekommendation är att läsa ett par pokerböcker, exempelvis Harrington on Hold'em 1,2,3. Lycka till! Citera
staris Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 super! Tackar för kommentarerna. Jag ska tanka på det du skrev. Miniraisarna fick jag kritik för i min dagbok, och jag trodde inte att jag minirisade speciellt mycket. Men Det framgår nu med all oönskvärd tydlighet. Tackar för boktipset! Citera
Max Cady Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Är ingen SnG-expert direkt och definitivt inte på turbo och med så stora startstackar. Jag ger mig ändå på att kommentera lite… 00:40 K7s, fold preflop. Alldeles för dålig hand så tidigt, även på kanppen. Som spelat check för att få ett gratiskort när du sitter på knappen med färgdraget. FI check/synar dessutom när det ligger två Q på bordet, hade jag tolkat som att han satt på Q själv. 06:53 A9s. Fold preflop 07:29 KQo UTG+1, fold preflop. Spelar inte den handen så tidigt i SnG’n överhuvudtaget, du höjer dock med den UTG+1. Om inte jag såg helt fel så miniraisade du dessutom. Näää, inte bra spelat. Du säger att du har en stark hand om du träffar något men om du fått syn så är det inte säkert att din hand är så stark och du riskerar en massa marker tidigt i SnG’n. Tighta till dig lite under de tidiga nivåerna. 08:08 AQo UTG. Du höjer 4BB. Jag hade bara limpat in och om du ska höja räcker det väl med 3BB? 09:46 ATo i mittenposition. Du raisar 3BB först in, för löst? Fold istället? Du säger att du vill vara lite aktiv på det bordet. Varför? Vill du inte ha en tight image? Du säger också när du träffar A på floppen att det är lite svårt när du har så dålig kicker. Varför spelar du handen då? Vad vill du träffa med den? 10:32 QQ i sen position med en limpare innan. Varför höjer du 4BB? Borde väl räcka med 2.5BB? 11:29 TT i sen position. Du säger att du limpar med den handen. När blindsen är så höga som 50/100 höjer jag med den handen, speciellt i sen position. När BB raisar till 300 och UTG synar är det ingen bra idé att syna. Ska du spela handen mot två FI så är ju risken stor att du blir slagen på floppen om du inte settar. Hade du haft liten stack hade push varit okej men med den stack du hade nu hade jag nog foldat preflop faktiskt. 11:29 KQ0 på knappen. Du limpar bara in trots att du tidigare raisat men samma hand UTG+1? Antar att det var för att du var upptagen med TT-handen? 13:52 J6s i BB. Du floppar färgen (näst högsta möjliga) och betar ut lite mer än halvpott först in med tre spelare efter dig. Är det inte mer lönsamt att check/raisa här eller kanske check/syna bara? Med tre efter dig är chansen stor att någon betar ut, speciellt då någon kan ha träffat A eller Q som ligger på bordet. Du säger att du är rädd för att bli utdragen om någon sitter på kungen, vet inte om jag hade oroat mig för det… 15:03 J9s först in i SB. Raisa 2.5BB, du vinner nog ofta blindsen där. Speciellt då FI är tvungen att reraisa AI för att spela handen. Han är ju för kort för att bara syna pre, han sätter mycket på spel alltså. 15:18 K3s först in på knappen när blindsen är 100/200. Hade också raisat där men bara 2.5BB. Tycker att du hela tiden raisar för mycket generellt. 15:59 AJs tycker nog synen preflop är okej. 16:13 AKo Som tidigare, för stor raise. Sen hade jag nog synat när storstacken pushar faktiskt. Du har mindre än 10BB när handen börjar och behöver göra något snart, detta är tillfället. Och, det behöver INTE vara en coinflip där. Om FI har lite koll kan han pusha med fler händer än pocketpar där. Fortsättning följer... Citera
jozoa Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 10:32 QQ i sen position med en limpare innan. Varför höjer du 4BB? Borde väl räcka med 2.5BB? Ursäkta, men vad snackar du om? 11:29 TT i sen position. Du säger att du limpar med den handen. När blindsen är så höga som 50/100 höjer jag med den handen, speciellt i sen position. När BB raisar till 300 och UTG synar är det ingen bra idé att syna. Ska du spela handen mot två FI så är ju risken stor att du blir slagen på floppen om du inte settar. Hade du haft liten stack hade push varit okej men med den stack du hade nu hade jag nog foldat preflop faktiskt. Varför ska han inte syna efter BBs raise? Han har investerat 100 och har, om jag inte minns helt fel, 4:1 i odds. Varför ska han behöva träffa en 10a? Vad är det för fel på en flop som 4 7 2 eller med ett överkort? Vi spelar i position! Citera
Max Cady Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Ursäkta, men vad snackar du om? Varför ska han inte syna efter BBs raise? Han har investerat 100 och har, om jag inte minns helt fel, 4:1 i odds. Varför ska han behöva träffa en 10a? Vad är det för fel på en flop som 4 7 2 eller med ett överkort? Vi spelar i position! Okej... Citera
Max Cady Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Fortsättningen: 19:00 KTo först in från CO. PUSHA, du har 5BB!!! Fi foldar och sen säger du att du är ganska kortstackad och måste göra något snart! Inte bra spelat… 21:08 A6s i BB. Storstacken har limpat och CO (shortien) pushar. Folda och låt storstacken syna. Tycker du riskerar mycket där med en skakig hand. Dessutom måste du ju vika om storstacken reraisar. Haha, tittade vidare och det var precis vad som hände! 21:58 Q8o Hade också pushat där men du har redan väntat för länge! 22:25 98o först in i SB med storstacken efter dig. Ja, du måste fan pusha. Bara att hoppas att FI sitter på en riktig skithand där och inte vill dubbla upp dig. Fin träff ! 23:36 94o nej du ska INTE syna där! Låt FI ta blindsen och agera mot han först in i stället! Du vill INTE dubbla upp honom så du ska INTE syna även om du har större stack! Du kan nog stjäla en del av honom senare… 23:46 42o först in från SB. HÄR hade jag pushat! Han behöver en inte alltför kass hand för att syna här, stjäl för tusan! 23:55 77 med mindre än 5BB. Nej nej nej, inte bara raisa, pusha!!! Ja du MÅSTE ju syna storstacken där. Oflyt att han sitter på ett högre pocketpar. 24:30 A7s först in med 3BB. Tokpush! Ser nu att du var på väg, bra där! Ehhh? Jo, du är väääldigt kort i det här läget på alla bord! 25:29 A2o UTG med 3BB. Du MÅSTE pusha här! Du ska ju betala BB nästa hand och SB efter det! 26:27 Bra push av FI först in från SB! Hade valt mellan att syna här eller att pusha ATC nästa hand med i princip garanterad syn av storstacken… 26:44 K6 först in från knappen. BRA push, så ska det se ut! Näää, AA…vilken jävla otur! Men vilken jävla tur med färgen!!! 27:48 K7 Ja, bara att pusha och blunda… Hahaha, du har lite flyt du! 28:39 J7o hade nog provat att completa i SB där men vikt mot omslag… 29:59 TT Raisa till 1600 med 3400 i stacken, njaaa. Bra push på floppen! 30:32 33 hade inte bara miniraisat där när SB completar, hade pushat istället. Varför skrämmer du bort FI när du floppar kåken? Checka och hoppas på att han betar ut på turn, om inte beta där istället. 31:23 T9s först in i SB. Bra steal! 31:46 T9 är inte bra att syna en push med där… 34:55 ATs hade spelat likadant som du där Sammantaget var det väldigt många miniraisar och inte många stöldförsök. Tyckte också att du väntade för länge innan du började agera. Du var ju tokkort och agerade ändå inte. Well well, keep up the good work! Citera
jozoa Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Okej... Det är bra tråkigt att du inte kan komma med ett vettigare svar... Citera
staris Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Tack för kommentarerna, Max. Har inte hunnit kolla dem riktigt än. Det med miniraise är intressant. Jag har spelat lite sedan filmen och tittat på de andra spelarna på låga nivåer. Mycket miniraisande blir det, speciellt med medelstack (5-6 bb) med 4-5 spelare kvar. Det blir jävligt lönsamt att slå om och pusha mot dem från stora mörken om man har hyffsad stack och ingen limpar. Återigen, tack för kommentarerna! Citera
Jackrabbit Slim Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Jag skrev ju ett svar i din dagbok där jag i princip höll med om det mesta som har sagts här, förutom i fallet nedan. 23:36 94o nej du ska INTE syna där! Låt FI ta blindsen och agera mot han först in i stället! Du vill INTE dubbla upp honom så du ska INTE syna även om du har större stack! Du kan nog stjäla en del av honom senare… Detta är jättefel. Du har superfina pottodds och med tanke på hur kort Fi är så pushar han alla gånger tillräckligt brett för att detta ska vara en syn. I princip kan du bara folda om du är helt säker på att han bara pushar pocketpar vilket är mer än absurt. Som exempel testade jag 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs som HD i SnGPT, vilket förmodligen är för tajt och resultatet blir då solklar syn. Stor stack, kortis som pushar och extremt bra pottodds = blixtsyn. Citera
PsychicIor Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Jag skrev ju ett svar i din dagbok där jag i princip höll med om det mesta som har sagts här, förutom i fallet nedan. Detta är jättefel. Du har superfina pottodds och med tanke på hur kort Fi är så pushar han alla gånger tillräckligt brett för att detta ska vara en syn. I princip kan du bara folda om du är helt säker på att han bara pushar pocketpar vilket är mer än absurt. Som exempel testade jag 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs som HD i SnGPT, vilket förmodligen är för tajt och resultatet blir då solklar syn. Stor stack, kortis som pushar och extremt bra pottodds = blixtsyn. Har inte sett filmen än...hinner inte nu till morgonkaffet ... Men snackar vi HU här ? Citera
Jackrabbit Slim Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Har inte sett filmen än...hinner inte nu till morgonkaffet ... Men snackar vi HU här ? 6 av 10 spelare kvar i turneringen, UTG pushar 1120 chips och alla foldar till oss i BB med 94o. Vi har 3700 stack och blindsen är 300/600. Citera
Max Cady Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Det är bra tråkigt att du inte kan komma med ett vettigare svar... Ja jag håller med, det var inte den bästa post jag skrivet så att säga. Angående TT-handen så tycker jag att det är lite för tidigt i SnG´n för att riskera en massa marker med den handen då det är stor risk för överkort på flippen. Eftersom det är mot två FI så är risken desutom stor att någon av dessa träffar ett överkort på floppen. Hade det varit senare under SnG´n hade det varit annorlunda. Angående QQ-handen så håller jag efter lite funderande med om att det kanske inte är helt bra att bara raisa 2.5BB (kanske?). Är kanske okej att raisa 4BB. Till trådskaparen: Tycker det ser ut som att du skulle kunna förbättra ditt spel med lite mer kunskap om SnG-strategi. Det viktigaste för dig att förbättra är enligt min mening att du behöver tighta till dig under de tidiga nivåerna och att du måste vara aggressivare. När du är nere på 10BB så är det ju dags att pusha om du ska spela, inte miniraisa. Läste att det pratades om Harringtons böcker vilka jag också verkligen rekomenderar! De är dock inte för SnG men väldigt bra. Har tex lärt mig en del angående HU-spel genom hans bok nr 2 om slutspel under turneringar. Mitt hetaste tips är dock att titta på videos när andra spelar, undvik dock mina videos om du vill lära dig något. Jag rekomenderar starkt Söderkrippas videos som är vääääldigt bra! Sen har du ju alltdid Cyntax feta länksamling att plöja igenom, börja med länkarna 86-87 som är asbra och grundläggande. Lycka till med spelet! Citera
PsychicIor Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 6 av 10 spelare kvar i turneringen, UTG pushar 1120 chips och alla foldar till oss i BB med 94o. Vi har 3700 stack och blindsen är 300/600. Oki....då förstår jag din tanke lite mer. Men jag gillar inte alls att dubbla upp småstackarna...försöker hålla mej ifrån det så mkt jag bara kan om jag inte har kort som kan backa mej. Men här har vi alltså 520 till i marker och säkert 2 levande, så jag kan absolut förstå varför man skall syna, men jag tror man är uppemot minst ett överkort. Men för att jag skall syna behöver jag veta hur killen har spelat tidigare... Han kan ju lika gärna sitta på en hand som 85s....då skulle jag syna utan att tänka. Är det en som spelar som mej själv hade jag troligen foldat ....för då hade jag förmodligen endast dubblat FI . Men jag skall ta o se filmen ikväll så man vet vad man snackar om Citera
Max Cady Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 UTG pushar ju väääldigt brett där med tanke på att halva hans stack ska in i form av BB i nästa hand. Som Menghini skriver så är ju risken stor att Hero möter minst ett överkort om han synar. Njaaa, jag är nog fortfarande inne på att det är mer värde i att låta FI ta potten och leva ett tag till. Citera
dlinder Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 6 av 10 spelare kvar i turneringen, UTG pushar 1120 chips och alla foldar till oss i BB med 94o. Vi har 3700 stack och blindsen är 300/600. Den folden finns bara inte. Att säga att man inte vill dubbla honom och sen ändå folda är inkonsekvent, för då är det precis det man gör. Citera
Max Cady Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Bättre att syna och trippla honom... Citera
jozoa Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Ja jag håller med, det var inte den bästa post jag skrivet så att säga. Angående TT-handen så tycker jag att det är lite för tidigt i SnG´n för att riskera en massa marker med den handen då det är stor risk för överkort på flippen. Eftersom det är mot två FI så är risken desutom stor att någon av dessa träffar ett överkort på floppen. Hade det varit senare under SnG´n hade det varit annorlunda. Angående QQ-handen så håller jag efter lite funderande med om att det kanske inte är helt bra att bara raisa 2.5BB (kanske?). Är kanske okej att raisa 4BB. Tack, det var lite bättre Visserligen håller vi båda med om att vi ska höja först in, men som så spelade nu så måste vi i stort sett syna med dom pottodds vi har. Blindsen är dessutom inte jättesmå, 50/100 och dessutom är det alldeles för bra pottodds. Vi behöver inte träffa set för att spela vidare... Citera
PsychicIor Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Den folden finns bara inte. Att säga att man inte vill dubbla honom och sen ändå folda är inkonsekvent, för då är det precis det man gör. Klart den finns..... Beror ju även mkt på hur fi spelat innan. Men om du synar och förlorar som chansen är stor att man gör med 94o så ger du ju fi 520 mer än om du foldar. Nästa hand kommer han ju få BB och handen efter SB...så är det han vinner om jag foldar borta igen...och chansen är ju stor att han ställer igen under blindsen...då har du även chansen att plocka en bättre hand. MEN som jag sa tidigare så kan jag oxå syna....beroende på hur han spelat innan.... Men att säga att folden inte finns tycker JAG är fel....folden finns oftast (så länge man inte har nötter ). Citera
Jackrabbit Slim Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Tycker diskussionen har blivit lite konstig. Om man inte är militant ICM-motståndare eller är övertygad om att UTG pushar snorsupertajt här så är detta en objektivt korrekt syn. Att tycka att det finns mer värde i att spela felaktigt är ju bara konstigt. Skillnaden i att Fi får 2000 chips om vi foldar och 2500 chips om vi synar och förlorar är tämligen minimal och borde inte påverka beslutet nämnvärt. Det borde däremot den goda (relativt pottoddsen) chansen att vi kan slå ut en motståndare göra. Citera
Max Cady Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Tar emot den passningen med att erkänna: ni andra har rätt, jag har haft fel! Har bollat handen med en pålitlig "källa" jag har och insett att jag varit ute och cyklat. Det är det som är så jäkla bra med forumet, man lär sig hela tiden! Citera
staris Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 Det är en intressant diskussion. En tanke som slår mig är att det handlar om microlimit. De flesta spelarna spelar, som vi tidigare konstaterat felaktigt, mycket tightare när mörkarna stiger. Man sitter och väntar på monsterhanden för att dubbla. Huvuddelen av spelarna blir dessutom mycket tightare när deras stack blir grundare.... De hoppas att några andra blir utslagna innan mörkarna hunnit äta upp deras stack. OM nu mitt resonemang håller har fi en handdistribution som är avsevärt bättre än motsvarande push på en högre inköpsnivå. En annan, tror jag, viktigare faktor är att genom att gambla har vi chansen att öka stacken rejält, och i och med större stack kunna sätta ännu mer press på bordet (mumma med så många spelare kvar och så höga mörkar!). Om vi missar, no big deal. Det bör vara instasyn med any-two i det läget eftersom vi har en del att vinna, och nästan inget att förlora. Några funderingar bara. Nu börjar jag ladda för en ny session pang-pang. Citera
Recommended Posts