Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar poker idag som leverne, nivå NL100. Har spelat ca 3-4 månader och använder mej ännu inte av något verktyg, hört från många att dom tycker jag är helt dum som inte gör det då jag oftast tablar 6-8 bord.

Är det nåt stort jag missat alltså ??

isf vad?

Postad

Jag har alltid använt verktygen innan, men just nu kan jag inte använda något program för att visa statistiken ovanpå borden. Först trodde jag att jag skulle sakna det jättemycket, men det visar sig att jag nog tvärtom spelar bättre.

Jag loggar fortfarande händerna i PT så om jag vill kolla upp en spelare kan jag göra det lite snabbt och lätt, men det är inte dom siffrorna jag går efter i första hand eftersom jag inte har tid att kolla upp under handens gång med fem bord igång.

Så jag kommer nog fortsätta så här till nästa downswing kommer. Då kommer jag att tvivla på mig själv igen och plocka fram statsen.

Postad
Kör man 6-8 bord är det rejält +EV att använda dessa program...

att man ser hur motspelarna spelar, stämmer det ofta...och brukar du gå efter det nåt?

Man kan se sina egna svagheter också va?

är det ett jobbigt skin man har över borden el är det lätthanterligt?

tacksam för svar!

Postad

Har alltid PT tuggandes i bakgrunden när jag spelar. bra att kunna kolla upp stats på en spelare som man spelar en stor pot mot. också bra att kunna se stats på sig själv. är ju helt omöjligt utan ett sånt program att hålla koll på om man t.ex. foldar mot steals för mycket. Man kan filtrera sina händer efter pocket par, suited connectors etc. och granska dom individuellt, vilket kan va intressant. för att sammanfatta: man kan nog se det mesta man vill kunna se i statistikväg med PT. skönt att få svart på vitt vilka tomtenissarna runt borden är. (kanske inte lika skönt om du får reda på att det är du själv!)

är också skönt att direkt kunna se hur man ligger till resultatmässigt i det stora hela när man spelar 4 bord samtidigt. innan jag började med PT så va det miniräknare som gällde :)..

till PT så är även pokergraher att rekomendera. ett underbart addon till PT som ger en fin graf över ens spelade händer. #händer på x-axeln och $ el. PTBB på y-axeln. det är ett fristående program men det använder sig av PT.

Postad
Har alltid PT tuggandes i bakgrunden när jag spelar. bra att kunna kolla upp stats på en spelare som man spelar en stor pot mot. också bra att kunna se stats på sig själv. är ju helt omöjligt utan ett sånt program att hålla koll på om man t.ex. foldar mot steals för mycket. Man kan filtrera sina händer efter pocket par, suited connectors etc. och granska dom individuellt, vilket kan va intressant. för att sammanfatta: man kan nog se det mesta man vill kunna se i statistikväg med PT. skönt att få svart på vitt vilka tomtenissarna runt borden är. (kanske inte lika skönt om du får reda på att det är du själv!)

är också skönt att direkt kunna se hur man ligger till resultatmässigt i det stora hela när man spelar 4 bord samtidigt. innan jag började med PT så va det miniräknare som gällde :)..

till PT så är även pokergraher att rekomendera. ett underbart addon till PT som ger en fin graf över ens spelade händer. #händer på x-axeln och $ el. PTBB på y-axeln. det är ett fristående program men det använder sig av PT.

Tack för en bra förklaring,, en annan av frågorna är hur jobbigt är det att ha skinet över borden, är det ett krångligt program som tar lång tid att lära sig?