Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Synen pre är för lös men det är jag medveten om. I bättre pos hade synen varit självklar men nu är den om en så bra som tveksam.

Vad jag funderar på är Turn-pushen.

Jag tänkte som så att eftersom dom båda två synade mitt bet bara finns möjligheterna till färdig färg, triss som drar till kåk och färgdragen. Är HDna ok?

när färg/par missar så trycker jag för att få dragen att folda. Dock är jag ju slagen av bättre färg ibland men Fi lägger nog gärna mellanfärgerna i det läget. Hoppas kunna skrämma bort fina och vara nöjd med potten men räknar med någon syn med draget och någon med nöt färgen.

Vad anser ni om linjen? Är grymt dålig på att spela små färger men nån gång ska man ju lära sig.

No-Limit Hold'em, $1.00 BB Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($39.75)

BB ($125.90)

UTG ($28.75)

Hero ($77.70)

MP1 ($55.10)

MP2 ($43.75)

MP3 ($40.60)

CO ($116.95)

Button ($87.55)

Preflop: Hero is UTG+1 with 9club.gif, 7club.gif.

UTG calls $1, Hero calls $1, MP1 calls $1, MP2 calls $1, 1 fold, CO calls $1, Button calls $1, SB completes, BB checks.

Flop: ($8) Tclub.gif, 2club.gif, 3club.gif(8 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $6, MP1 calls $6, MP2 calls $6, CO folds, Button folds, SB folds, BB folds, UTG folds.

Turn: ($26) Aheart.gif(3 players)

Hero bets $50, MP1 folds, MP2 calls $36.75 (All-In).

River: ($112.75) 4spade.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $112.75

Postad

går ju inte spela på nåt annat sätt, gigantisk EV+ på denna hand :P iom esset kom tycker jag om all-inen, annars kanske 30 eller nåt (så inte mp1 går å blir skrämd av din mega-allin) men kan ju i princip kvitta

Postad
Det var väl mina tankar ungefär då.

För att avsluta handen visade han upp esset med färgdraget och jag tog hem en fin pott. Skönt att veta att man gjort rätt dock.

/P

Man kan nog säga att fi nog gjorde rätt där oxå. Ur hans perspektiv så kan han leda med esset om han inte gör det har han ju 20% chans att dra om. han får ju nästan 2:1 i odds.

Inte skitbra spel från Fi men inte anus heller.