Gå till innehåll

Nån har snott mitt ljud


gdaily

Recommended Posts

Fungerar inte en systemåterställning så känns det som det aldrig skulle ha funkat...

 

En defrag tror jag inte på eftersom den bara städar ordning på filer och inte återskapar något.

 

Känns mer som det är någon drivrutin som saknas isf.

 

Ta bort alla drivrutiner till ljud och ladda hem nya...

 

Kan ju inte vara en drivrutin om ljudet fungerar annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte en systemåterställning så känns det som det aldrig skulle ha funkat...

 

En defrag tror jag inte på eftersom den bara städar ordning på filer och inte återskapar något.

 

Känns mer som det är någon drivrutin som saknas isf.

 

Ta bort alla drivrutiner till ljud och ladda hem nya...

 

 

Jo låter ju lite tvekamt med defrag, men kan ju aldrig skada att prova en så simpel metod :D, vem vet...nån verkar de ju hjälpt

Drivis? så lär ju de inte spela när han testar ljuden heller...

 

om de ska va nå fel så gissar jag på att nån win path e knasig...så inte win hittar ljuden i vanlig användning, bara när man pekar på dom manuellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt jag hitta:

A way to restore sound schemes that are "missing" is to put your XP CD in the drive, restart, and select install. You will have a choice to do a repair install on the second screen that pops up. This'll work for ya!
Du har inte vart o lekt med Teman under bildskärmsegenskaper? Ändrade teman innebär även ljud. Kanske du ändrat till nåt som saknar ljud, eller likande?

 

där nåt kanske:

Question about 'How do I add or remove sound events from Control Panel?'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo låter ju lite tvekamt med defrag, men kan ju aldrig skada att prova en så simpel metod :D, vem vet...nån verkar de ju hjälpt

Drivis? så lär ju de inte spela när han testar ljuden heller...

 

om de ska va nå fel så gissar jag på att nån win path e knasig...så inte win hittar ljuden i vanlig användning

 

Funkar ljuden när han testar så hittar ju win ljuden. Tror fortfarande att det är ljudschemat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar ljuden när han testar så hittar ju win ljuden. Tror fortfarande att det är ljudschemat..

 

spelar de när man testar ska de inte vara nåt fel på ljudschemat/drivisar...

 

kan va nån variabel för "path" till ljuden i registret...dvs win hittar när man manuellt pekar på .wav filen...men när win själv ska spela upp dom är nån variabel fel så inte dom hittas...

 

hur som helst är de rätt hopplöst att "gissa" sig fram då man inte sitter vid datan själv

 

jag skulle tömma alla cachen + köra defrag, har sett windows datorer bete sig väldigt konstigt om dom inte har haft nåt underhåll på länge, bl.a. tappat bort filändelser osv... sedan testa återställa från cd skivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju inte vara en drivrutin om ljudet fungerar annars.

 

Ett ljudkort kör väll olika "ljudkartor", altså ett programpaket fråd ljudkorts tillverkaren kanske kan lägga till något som saknas kanske?

 

Jag har ex.vis en windows karta, någon roland (?!?!) karta och en wav karta... är ingen expert i området men under win-95/98/2000 tiden fick man laga kortet när det strulade på liknande sätt.

 

Har en midi-klaveatur hemma och efter jag har använt detta i min dator fungerar inte min ljudkort då jag har ett externt till detta... därför kör jag dual-boot till musiken för att det andra ska fungera felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häftigt,

 

Länken där brainslicerlänkade till hitatde jag win 95-ljud, bland annat Jungle och Robotz, och nu har jag fått in det senare.

 

Så nu ljuder det om möjligt ännu mer irriterande i Windows. Msn är dock fortfarande knäpptyst.

 

Halvvägs hemma alltså. Nu är det säkert nåt skit i Msn med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, nu har jag inte använt msn på 2år...men har jag väldigt fel om jag säger att:

- msn ljuden gick o ställa in i msn progget?

- messenger(det som installeras med windows) gick o ställa in på samma ställe där du härjat nyss(win ljudscheman)

 

e de bara tok jag säger så rättar säkert nån mig ...(har svagt minne de va så iaf) skulle tippa wlm är som msn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...