gdaily Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Min dator dummar sig: Det finns inget ljud typ, i windows och så. Alltså när ån skickar ett MSN-meddelande til lmig så hörs det inget, och när jag sätter på datorn /stänger av, så kommer det inte den där trudelutten "tadada". Däremot funkar ljudet utmärkt när jag pokrar, så det är inget hårdvarufel, utan nån inställning nånstans. Några idéer? Citera
Alexxxx Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Har du möjligen stängt av ljudet på msn av misstag? Citera
Appel Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Tycker du skall vara klart glad över att du slipper MSNljudet. Grymt irriterande när det plingar och piper hela tiden ju. Citera
Bluwajt Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Tycker du skall vara klart glad över att du slipper MSNljudet. Grymt irriterande när det plingar och piper hela tiden ju. Sätt status upptagen så slipper du ju ljuden Citera
brainslicer Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 -Varit o ändrat nåt i ljudscheman? -funkar det att spela andra .wav filer normalt? windows ljud: media mappen under windows messenger ljud: har ingen installerad men wav filerna lär ska finnas under katalogen msn/messenger/wlm, vilken du nu använder (det är win xp du har? vista lär ha nå skumheter med msn/wlm och wmp) Citera
Snabelguy Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 jag sätter en peng på ljudschemat... Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 jag sätter en peng på ljudschemat... Vilket innebär? Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 -funkar det att spela andra .wav filer normalt? Ja dom hörs om jag klickar på dom. Citera
brainslicer Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Citat: Ursprungligen postat av Snabelguy jag sätter en peng på ljudschemat... Vilket innebär? kontrollpanelen / ljud o ljudenheter / ljud-fliken / ljudschema kankse du har inga ljud valt? under programhändelser testa också tex Avsluta windows Citera
Snabelguy Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 kontrollpanelen / ljud o ljudenheter / ljud-fliken / ljudschema kankse du har inga ljud valt? precis min tanke... Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 När jag klickar på dom ljuden, så låter de som de ska. Men det är bara där, inte nån annastans Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 och ljudschemat är inte ändrat? Det är mycket möjligt, jag fattar inte vad/hur/måhända. Kan man hämta nåt riktigt nånstans? Citera
Snabelguy Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 bara ändra det till nåt annat.. typ windows standard Citera
The Grand Bark Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Klicka på Volymkontrollen i aktivitetsfältet, du får då upp en kontrollpanel för att individuellt ställa volym för Play Control, Wave/MP3, MIDi Synth, Line-In och CD Audio. Kolla om exempelvis Wave/MP3 har rutan för LJUD AV ikryssad. När min grabb spelar obskyra dataspel kan kontrollerna av någon skum anledning ändras, har hänt flera gånger. Citera
LuckyStar5.1 Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 systemåterställning funkar alltid, men det va jag som snodde det och lämnar inte tbax ngt gratis Citera
brainslicer Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Det är mycket möjligt, jag fattar inte vad/hur/måhända. Kan man hämta nåt riktigt nånstans? Har de fungerat innan? En dator ändrar inte inställningar utan att användare/program ändrar dom? Finns väl typ nå temapacks som ändrar lite alltmöjligt, mus, ljud, bakgrund osv osv... inget jag rekomemderar dock. Inställningern där är väl mest att du manuellt kan ändra till egna ljud på olika händelser och spara sedan som tex "gdailys_ljud_schema" Hjälpte det inte att välja Windows standard ljudschema? Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Klicka på Volymkontrollen i aktivitetsfältet, du får då upp en kontrollpanel för att individuellt ställa volym för Play Control, Wave/MP3, MIDi Synth, Line-In och CD Audio. Kolla om exempelvis Wave/MP3 har rutan för LJUD AV ikryssad. När min grabb spelar obskyra dataspel kan kontrollerna av någon skum anledning ändras, har hänt flera gånger. Ser rätt ut bara ändra det till nåt annat.. typ windows standard Tror nu att jag spaarde över den... hjälp hur gör jag? systemåterställning funkar alltid, men det va jag som snodde det och lämnar inte tbax ngt gratis Hur gör jag det? Citera
LuckyStar5.1 Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Ser rätt ut Tror nu att jag spaarde över den... hjälp hur gör jag? Hur gör jag det? START > PROGRAM > TILLBEHÖR > SYSTEMVERKTYG > SYSTEMÅTERSTÄLLNING Välj ett datum när du vet att det funkade ! Citera
brainslicer Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Eller välj nya ljud för varje händelse spara som gdaily_ljud, välj de, o testa... vet inte om de går att endast återställa standard win ljud schemat på nåt enkelt vis...om man sparat över det som LuckyStar5.1 säger förstås, men då tappar du ju eventuella andra ändringar efter det datumet... Citera
LuckyStar5.1 Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Eller välj nya ljud för varje händelse spara som gdaily_ljud, välj de, o testa... vet inte om de går att endast återställa standard win ljud schemat på nåt enkelt vis...om man sparat över det som LuckyStar5.1 säger förstås, men då tappar du ju eventuella andra ändringar efter det datumet... Ja, det kanske man skulle nämt ja Citera
gdaily Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Har systemåterställt nu - funkar ändå inte Citera
brainslicer Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Har systemåterställt nu - funkar ändå inte doh... hade de fungerat förut då? Citera
urmy Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 doh... hade de fungerat förut då? Varför tror du han startade tråden? Citera
brainslicer Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Varför tror du han startade tråden? vem vet, kanske ny dator, står hur som helst inte att det fungerat, och när det fungerat.... att systemåterställa hjälper ju knappast om man inte vet att den o den dagen fungerade de. Citera
Recommended Posts