Gå till innehåll

Nån har snott mitt ljud


gdaily

Recommended Posts

Min dator dummar sig: Det finns inget ljud typ, i windows och så. Alltså när ån skickar ett MSN-meddelande til lmig så hörs det inget, och när jag sätter på datorn /stänger av, så kommer det inte den där trudelutten "tadada".

 

Däremot funkar ljudet utmärkt när jag pokrar, så det är inget hårdvarufel, utan nån inställning nånstans.

 

 

Några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Varit o ändrat nåt i ljudscheman?

 

-funkar det att spela andra .wav filer normalt?

 

windows ljud: media mappen under windows

messenger ljud: har ingen installerad men wav filerna lär ska finnas under katalogen msn/messenger/wlm, vilken du nu använder

 

(det är win xp du har? vista lär ha nå skumheter med msn/wlm och wmp)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Volymkontrollen i aktivitetsfältet, du får då upp en kontrollpanel för att individuellt ställa volym för Play Control, Wave/MP3, MIDi Synth, Line-In och CD Audio. Kolla om exempelvis Wave/MP3 har rutan för LJUD AV ikryssad. När min grabb spelar obskyra dataspel kan kontrollerna av någon skum anledning ändras, har hänt flera gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt, jag fattar inte vad/hur/måhända.

 

Kan man hämta nåt riktigt nånstans?

 

Har de fungerat innan? En dator ändrar inte inställningar utan att användare/program ändrar dom?

 

Finns väl typ nå temapacks som ändrar lite alltmöjligt, mus, ljud, bakgrund osv osv... inget jag rekomemderar dock.

Inställningern där är väl mest att du manuellt kan ändra till egna ljud på olika händelser och spara sedan som tex "gdailys_ljud_schema"

Hjälpte det inte att välja Windows standard ljudschema?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Volymkontrollen i aktivitetsfältet, du får då upp en kontrollpanel för att individuellt ställa volym för Play Control, Wave/MP3, MIDi Synth, Line-In och CD Audio. Kolla om exempelvis Wave/MP3 har rutan för LJUD AV ikryssad. När min grabb spelar obskyra dataspel kan kontrollerna av någon skum anledning ändras, har hänt flera gånger.

 

Ser rätt ut

 

 

bara ändra det till nåt annat.. typ windows standard

 

Tror nu att jag spaarde över den... hjälp hur gör jag?

systemåterställning funkar alltid, men det va jag som snodde det och lämnar inte tbax ngt gratis

Hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller välj nya ljud för varje händelse :D spara som gdaily_ljud, välj de, o testa... :D vet inte om de går att endast återställa standard win ljud schemat på nåt enkelt vis...om man sparat över det

 

som LuckyStar5.1 säger förstås, men då tappar du ju eventuella andra ändringar efter det datumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller välj nya ljud för varje händelse :D spara som gdaily_ljud, välj de, o testa... :D vet inte om de går att endast återställa standard win ljud schemat på nåt enkelt vis...om man sparat över det

 

som LuckyStar5.1 säger förstås, men då tappar du ju eventuella andra ändringar efter det datumet...

 

Ja, det kanske man skulle nämt ja :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...