Gå till innehåll

Iphone


Snaso

Recommended Posts

Tjena!

 

Det är så att jag har en polare som drar till N.Y snart och är där en vecka. Jag kanske tänkte leja honom att köpa en Iphone till mig. Grejen jag funderar är hur den funkar i europa just nu och eftersom den är köpt i amerika om det innebär några komplikationer.

 

Andra tips uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar ju inte i 3g nätet (bara GSM och Edge, som väl telia håller på att bygga ut för). Kommer dock troligtvis komma iPhones med 3g senare (är inte så utbyggt i USA än).

 

Sen säljs den väl dessutom bara med Cingular-abbonemang (och är låst dit) och att man då måste teckna sig för två år, kanske inte går så bra om man inte har nån adress i USA.

 

Så det lutar väl åt att man får vänta ett ganska bra tag innan man kan få en i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, men ska man ändå köpa en iPod video och en mobil separat så blir det ganska mycket det med.

Du ska inte räkna med att du kan använda din iPhone som en videospelare med max 8G lagring.

 

Till OP: vänta tills den kommer till Europa och du har sett de första recensionerna. Det är fortfarande ingen som har använt den, det enda som finns är Steve Jobs mästerliga presentation. Det är hans jobb att få telefonen att se sexig ut (och han är duktig på det). Det blir säkert en utmärkt telefon, men det skadar inte att tänka lite själv också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte räkna med att du kan använda din iPhone som en videospelare med max 8G lagring.

 

Visst det är ganska lite, men meningen är nog inte att man ska använda den som lagringsmedia för sina filmer utan tanka ner en eller två filmer när man ska ut och resa. Vet inte hur stora filerna kommer bli, men under 0,5 gb borde ju gå. Det går ju bra att titta på avi-filer på tv/dator, som är ca 600-700 mb. Visst det är inte dvd-kvalite, men det är nog inte meningen att det ska vara när man kollar på en iPhone heller. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte räkna med att du kan använda din iPhone som en videospelare med max 8G lagring.

 

8GB räcker och blir över för en h264 film i 480x320 =)

 

grejjen med iPhone är ju att man kommer vilja synca den med sin mac mycket oftare. så hd blir inte riktigt lika livsavgörande. sedan är det nog snarare musikvideos, serier och porrklipp och liknande man kommer välja att se på sin iPhone tror jag. långfilm har man sin laptop för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejjen med iPhone är ju att man kommer vilja synca den med sin mac mycket oftare.

 

Det är nog en utav iPhone's största fördelar. Med många andra telefoner så går det att kopiera över grejer och synca, men inte lika smidigt. Med iPhone kommer det troligtvis bli att man stoppar i kabeln trycker sync och sedan syncar den med iTunes, iPhoto, iCal, adressboken, Safari, Mail mm och det fungerar. Anledningen till att det kommer fungera så bra är att Apple designar både hårdvara/mjukvara till dator och hårdvara/mjukvara till telefonen, det underlättar en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och nu har folk börjat hacka...

I dag knäcks Iphone?

 

I samma ögonblick som Iphone släpptes till försäljning påbörjades arbetet med att hacka telefonen för att kunna använda den med valfri teleoperatör. Redan i dag tror hackarna att de kommer lyckas.

Du kan själv följa hackarnas framfart på bland annat Iphone Dev Wiki och sajten Hackintosh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådskaparen: VARFÖR?

 

 

Kan någon vänlig själ upplysa mig om grunden till denna otroliga hype? Warum? Folk är som galna, bara för att den är snygg? Fast den är ju inte unik på utseendet heller? Och långt ifrån bäst på något? Kanske dyrast, men annars?

 

Är det touch-screen som är så bra? Att kladda ner skärmen varje gång du använder den? Att inte kunna trycka på knappar utan att titta? Eller är det kapaciteten på annat? Såsom möjligheten att inte kunna skicka MMS?

 

Upplys mig! Något otroligt bra måste det ju vara, såsom folk beter sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplys mig! Något otroligt bra måste det ju vara, såsom folk beter sig! :)

 

Inga tekniska detaljer förutom touch screenen är särskilt revolutionerande. Det som är revolutionerande är GUIt, mjukvaran och harmonin som genomsyrar telefonen. Sedan är ju Apple kända för att producera snygga och användarvänliga produkter, vilket automatiskt leder till att folk förväntar sig liknande i kommande produkter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann en I-pod på en forumturre här, gav den till min dotter.

 

Ojojoj, systemet med I-tunes har fått mig att aldrig vilja röra en I-produkt med en pinne ens. Maken till idiotprogram har jag aldrig sett!

 

Dubbla filer på hårddisken, ständigt uppkopplande till deras butik, omdöpande av filer och totalstrul med format är bara en del av huvudvärken.

 

Jag förstår att folk under genomsnittsintelligens (media och poker-folk) kan behöva produkter som "tänker åt dom", men vi andra lider bara av sånt.

 

En I-phone får man nog inte ens ringa vem man vill på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns på blocket för 11k ...känns dock inte så säkert kanske att förskottsbetala en sådan !?!?

 

http://www.blocket.se/vi/12497118.htm?ca=17_s

 

Inte en chans att man skulle köpa en Iphone utanför USA i dagsläget. Det enda man kan göra om man inte har ett AT&T-abonnemang är att ringa nödsamtal. Man kan alltså inte lyssna på musik, ta bilder eller ens titta i menyerna. Att köpa ett abonnemang som man använder skulle kosta hiskeligt mycket pengar per minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ständigt uppkopplande till deras butik

 

Om jag ska in på deras butik så måste jag ansluta till den först. Vet inte om den ansluter automatiskt om man har mini-store öppen, men det går ju att ta bort (innehåll- visa MiniStore).

 

Om inte iTunes är bra, vilket annat program ska man använda för att hantera ett stort bibliotek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska in på deras butik så måste jag ansluta till den först. Vet inte om den ansluter automatiskt om man har mini-store öppen, men det går ju att ta bort (innehåll- visa MiniStore).

 

Om inte iTunes är bra, vilket annat program ska man använda för att hantera ett stort bibliotek?

 

 

Mac-användare kan INTE acceptera några ev. problem med en mac-produkt !

Är på ett studioforum och gud vad det tjabbas, pc användare använder datorn för ändamålet, mac-användare är mer lr mindre gifta med sin dator och kan offra sitt liv för att försvara den :-D !

 

Använt Mac på jobbet mycket och har inget negativt att säga om dom men man måste inte försvara prylarna som det vore ens eget barn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...