Cash Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Postade handen på ett annat ställe, vettifan vad som är rätt, aldrig varit i den här delen av forumet förut Inga reads, första handen på bordet typ.... Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com MP ($137.00) CO ($1324.25) Button ($1209.89) Hero ($970.00) BB ($1016.63) UTG ($330.11) Preflop: Hero is SB with A[], 8[]. UTG raises to $20, MP calls $20, 2 folds, Hero calls $15, BB calls $10. Flop: ($80) J[], 2[], 5[] (4 players) Hero bets $55, BB calls $55, UTG folds, MP calls $55. Turn: ($245) 5[] (3 players) Hero bets $140, BB calls $140, MP calls $62 (All-In). River: ($587) A[] (3 players, 1 all-in) Vilken linje tar vi? Citera
Kollikock Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 Betfold 350? 750 kvar i stacken och han täcker. Kan man betfolda så stort utan reads? Citera
Cash Postad 24 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2007 Betfold 350? Känns ju inte roligt, då foldar vi för $400 till $2,1k potten, visst han kanske inte pushar en sämre hand så ofta, men visst stoppar han väl in med en sämre flush, AJ, eller en femma iaf 1/5 av gångerna? Citera
strater Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 skulle inte pusha iofs, men bet-syn känns ganska klar väl, lite över min nivå iofs men på nl100 vore det garanterat d bästa Hade han haft kåken borde han väl höjt turn, ganska bra läge och finns en hel del scarecards för honom (som i, han ej får betalt av) Citera
ojjagsyna Postad 24 Juni , 2007 Rapport Postad 24 Juni , 2007 bet/syn,du måste ta betalt av flushar och andra sämre händer här. Har han kåk är du commitad efter betet så det är bara att syna. Citera
Solidify Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Finns väl ingen sämre flush som pushar efter en bet på den brädan. Citera
sailor Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 hur kan man ha en "nötflush" på ett parat bräde? Citera
uppner Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 hur kan man ha en "nötflush" på ett parat bräde? För att nötflushen är bästa möjliga flushen, men inte nödvändigtvis bästa möjliga handen. Duh. Citera
Ignatius Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Push: för att undvika "negativ frirulle". Fi kommer att checka bakom om han sitter med en onötig flush, eller något ännnu sämre, men pusha om han har båten. Då kommer du gråtsyna med konsekvensen att du bara hamnar all-in när du får pisk. Citera
Pfoskariot Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Han kanske har KJ, QJ och färgdrag, syna. Citera
Thorn- Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Hade han haft kåk borde han ha slagit om på flop med den äckliga brädan och så många i poten, att han har en lägre färg här känns därför helt klart troligast. Frågan är om han synar en överbetspush eller inte? Har han alla hästar hemma så lägger han väl mot en push skulle jag tro vilket gör att du kanske borde betta 400-450 typ. Citera
Cash Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Han värdebettar ju inte mycket som jag slår om jag checkar till honom, han kommer heller inte att bluffa i detta läge om han inte är helt bakom flötet, men på samma sätt borde inte jag bluffa heller, så vad skall han syna med? En sämre flush, nån konstig 5:a, QQ-AA och möjligtvis AJ... KJ om det är något fel på honom. Bra sällan kommer han värdebetta många utav dem, så alltså borde rätt linje vara att betta rätt lite, å sen vika för push, även om vårat lilla bet kan framkalla en bluff för att vinna sidopotten så känns det ganska kallt att han skulle försöka sig på det när jag har så fina pottodds och har visat så pass mkt styrka. Tilläggas skall är väl att jag var riktigt full när handen utspelades, och jag funderade bara lite i efterhand på hur dåligt spelad den var. Jag fyrade iaf iväg $360 varpå han minraisade mig till $720 (vilket är typ $35 från att sätta mig all in), och jag blixtsynade och han visade upp 22. Full som jag var så slänge jag ju direkt in handen i "setups/badbeats/donkssomgörkonstigaspelasomjagmåstebetalaav"-kategorin och tänkte inte mer på det förens en polare frågade om det verkligen var så bra spelat. Såhär när man har facit i hand så är det Hjorts linje som varit bäst, alla andra har kommenterat något i stil med "betta mer på turn, pusha river", "Enkel push", "betta 350-450 och syna push" osv... Så alltså var jag inte helt fel ute, och jag kan lägga tillbaka handen i ovannämnda kategori efter många om och men EDIT: glömde ju bort att river var ett A, då synar han ju väldigt sällan med QQ/KK och aldrig med KJ, typ Och givetvis synar pushar han med AA eftersom han hittat nötkåken, kanske bör läsa min egen HH först.. Citera
Cash Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Djens, inte Hjort =) Sorry, Hjort förespråkade ett mindre bet i stil med $200 och sen folda för push, men det var i ett annat forum Här är det du som varit närmast, men du avskrev dej ju med ursäkten att du var "omahahhaha skadad" Citera
Cash Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Shortstacken visade upp QTs för en flush oxå, btw. Citera
Kollikock Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Såhär när man har facit i hand så är det Hjorts linje som varit bäst, alla andra har kommenterat något i stil med "betta mer på turn, pusha river", "Enkel push", "betta 350-450 och syna push" osv... Så alltså var jag inte helt fel ute, och jag kan lägga tillbaka handen i ovannämnda kategori efter många om och men Du var inte helt fel ute säger du, men vem litar du mest på? Man kan ju säga att TjockeGöran inte var helt fel ute eftersom han blev vald flera år, men om du frågar mig så var ju alla som röstade på sossarna bara dumma. Citera
Cash Postad 25 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2007 Du var inte helt fel ute säger du, men vem litar du mest på? Man kan ju säga att TjockeGöran inte var helt fel ute eftersom han blev vald flera år, men om du frågar mig så var ju alla som röstade på sossarna bara dumma. Det jag menar är att mitt spel inte var någon uppenbar katastrof, även om ett litet bet och ett vik förmodligen är ett bättre spel. Citera
Recommended Posts