Gå till innehåll

Ny på forumet!


lezzie

Recommended Posts

Hej är helt nu här på forumet. Skulle gärna vilja ha lite tips och råd. Kanske byta msn adress. Älskar poker men det går verkligen inte bra. har spelat i tre månader nu och håller på och lär mig. Som sagt var.... tips och råd är varmt välkommna!

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej är helt nu här på forumet. Skulle gärna vilja ha lite tips och råd. Kanske byta msn adress. Älskar poker men det går verkligen inte bra. har spelat i tre månader nu och håller på och lär mig. Som sagt var.... tips och råd är varmt välkommna!

:mrgreen:

 

Välkommen,

 

* Brämhults Juice äger.

* I sommar äter man glass från Haagen-Dazs.

 

Seriöst.

Tips och råd om vad?

 

Släng upp dina stats, posta handhistoriker, gör en video över ditt spel. Sen ber du om råd.

 

Om du är nybörjare och vilse i ditt spel så spelar du för högt om du spelar något annat än den absolut lägsta inköpsnivån som finns.

 

Din fråga är för allmän för att du ska kunna få ett bra svar.

 

Trevlig sommar,

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gå jätteOT i en tråd i nybörjaravdelningen är inte så bra grabbar :)

 

Till OP (Originalposter = trådstartaren)

 

Läs läs och läs!

Läs artiklarna, handanalyserna, dagböckerna på den nivån du håller till på här.

Läs böcker, Pokerhandboken av D.Glimne är väldigt bra för nybörjare.

Fokusera på ett område först och främst och lär dig andra efterhand.

Börja t.ex. med No limit texas cashgame / Turneringar / Sit'n'Goes.

 

Lycka till!

 

OT: jag känner mig som en bondlurk vars favoritglass är Nogger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej är helt nu här på forumet. Skulle gärna vilja ha lite tips och råd. Kanske byta msn adress. Älskar poker men det går verkligen inte bra. har spelat i tre månader nu och håller på och lär mig. Som sagt var.... tips och råd är varmt välkommna!

:mrgreen:

 

tips: sluta spela texas hold'em (jag antar att det är det du spelar) och börja spela alla andra spel, ett spel i taget. NLTH är det svåraste av alla spel att lära sig spela någolunda bra. Av någon anledning är det ändå i den änden där alla börjar pga populariseringen av spelet. Börja spela limit hold'em, eller 7 kort stöt, mörkpoker, PLO. Betydligt lättare spel att hitta en edge på.

 

Sen instämmer jag med djens. För att bli bra på poker så måste du plugga. Läs all literatur du kan få vantarna på. Men läs det alltid kritiskt. Om du nu insisterar att spela det svåraste av alla pokerpel, så signa upp på cardrunners.com och se alla deras filmer om och om igen. Se filmerna här på pokerforum.

 

Hitta en/fler personer som du kan utvecklas tillsammans med. Bolla idéer med denna/dessa och prata poker. Försök alltid spela mot bättre spelare än dig själv, det kommer kosta, men det är värt investeringen.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips: sluta spela texas hold'em (jag antar att det är det du spelar) och börja spela alla andra spel, ett spel i taget. NLTH är det svåraste av alla spel att lära sig spela någolunda bra. Av någon anledning är det ändå i den änden där alla börjar pga populariseringen av spelet. Börja spela limit hold'em, eller 7 kort stöt, mörkpoker, PLO. Betydligt lättare spel att hitta en edge på

 

Jag säger nästan det motsatta. PLO och FLT kräver att du kan spela bra ABC poker. Och det är matematiken och diciplinen nybörjare har svårt med.

 

Trots detta säger jag att FLT nog är bäst att spela som nybörjare. för du får spela fler händer för pengarna. Dock kommer raken att äta upp dig totalt och kan du inte matematiken har du inte en chans! i NLT har du iaf en chans att vinna med lite tur! :P

 

Vad du än väljer att spela, spela bara en sorts poker till att börja med! och absolut inte mörkpoker eller PLO! det är inga nybörjarspel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips: sluta spela texas hold'em (jag antar att det är det du spelar) och börja spela alla andra spel, ett spel i taget. NLTH är det svåraste av alla spel att lära sig spela någolunda bra. Av någon anledning är det ändå i den änden där alla börjar pga populariseringen av spelet. Börja spela limit hold'em, eller 7 kort stöt, mörkpoker, PLO. Betydligt lättare spel att hitta en edge på.

 

Sen instämmer jag med djens. För att bli bra på poker så måste du plugga. Läs all literatur du kan få vantarna på. Men läs det alltid kritiskt. Om du nu insisterar att spela det svåraste av alla pokerpel, så signa upp på cardrunners.com och se alla deras filmer om och om igen. Se filmerna här på pokerforum.

 

Hitta en/fler personer som du kan utvecklas tillsammans med. Bolla idéer med denna/dessa och prata poker. Försök alltid spela mot bättre spelare än dig själv, det kommer kosta, men det är värt investeringen.

 

Lycka till!

 

:-? Wow, vilka dåliga råd! No offense, men trollar du nu? För det första ska man alltid försöka spela mot så dåliga spelare som möjligt, oavsett nivå. Lira på så låg nivå som möjligt och försök spela många händer som möjligt för att få känsla för spelet. Skippa litteraturen och läs och posta på forum i stället. Pengarna som böckerna skulle kosta är en bättre investering som spelkapital.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger nästan det motsatta. PLO och FLT kräver att du kan spela bra ABC poker. Och det är matematiken och diciplinen nybörjare har svårt med.

 

Trots detta säger jag att FLT nog är bäst att spela som nybörjare. för du får spela fler händer för pengarna. Dock kommer raken att äta upp dig totalt och kan du inte matematiken har du inte en chans! i NLT har du iaf en chans att vinna med lite tur! :P

 

Vad du än väljer att spela, spela bara en sorts poker till att börja med! och absolut inte mörkpoker eller PLO! det är inga nybörjarspel!

 

Du kan ju inte ha mer fel. Vilket spel är lättare för nybörjare än PLO och mörkpoker? I PLO kan du börja med att bara spela nöthänder och nötdrag. Trycka hårt med dessa och folda resten. Sen utvecklar man spelet därifrån.

 

I mörkpoker kan du följa en enkel starthand lista och behöver eg inte mer än så för att va en vinnande spelare på låga nivåer.

 

Hela poängen är ju att han ska lära sig bli bättre och inte spela något som han kanske kan vinna på med tur. Det är ju ett klockrent recept för gulning. Nybörjaren har tur, vinner lite bara för att gula när turen försvinner. Vill man bli en vinnande spelare så är det ju oerhört dumt att försöka vinna lite på tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-? Wow, vilka dåliga råd! No offense, men trollar du nu? För det första ska man alltid försöka spela mot så dåliga spelare som möjligt, oavsett nivå. Lira på så låg nivå som möjligt och försök spela många händer som möjligt för att få känsla för spelet. Skippa litteraturen och läs och posta på forum i stället. Pengarna som böckerna skulle kosta är en bättre investering som spelkapital.

 

Ja man lär sig ju fort att bli bättre genom att spela mot sämre spelare :roll: . HANS POST SÄGER ATT DET INTE GÅR SÅ BRA. Vi kan väl anta att han spelar på låga nivåer. Cleburne, det du säger är att han ska fortsätta spela på låga nivåer, som han ändå inte kan slå för att få en käsnla för spelet. LOL. Han lär sig ju ingenting på det.

 

Det enda du lär dig genom att spela mot sämre spelare på låga nivåer ar hur du slår just den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man lär sig ju fort att bli bättre genom att spela mot sämre spelare :roll: . HANS POST SÄGER ATT HAN VILL FÖBÄTTRA SITT SPEL och inte att han vill vinna på låga nivåer. Det enda du lär dig genom att spela mot sämre spelare på låga nivåer ar hur du slår just den nivån.

 

Man måste lära sig krypa innan man kan gå. Poängen med poker är att VINNA PENGAR. Jag tror knappast att OP prioriterar att bli "bra" över att vinna pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste lära sig krypa innan man kan gå. Poängen med poker är att VINNA PENGAR. Jag tror knappast att OP prioriterar att bli "bra" över att vinna pengar...

 

Ditt tips är alltså: spela mer på de låga nivåer där du idag förlorar pengar och där du ändå inte kan lära dig något vettigt.

 

LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt tips är alltså: spela mer på de låga nivåer där du idag förlorar pengar och där du ändå inte kan lära dig något vettigt.

 

Om man inte börjat vinna på låga nivåer än så är det ekonomiskt självmord att spela på ännu högre nivåer. Är man rik så går det ju bra. Om man e riktigt rik så finns det inget som går upp emot att lära sig i the big game, men de flesta av oss har inte riktigt de resurserna...

 

Det är väl helt enkelt en fråga om prioriteringar. Grejen är att en ökning av insatserna inte ökar inlärningstakten närmelsevis i samma grad som det ökar utgifterna, om man nu är förlorande redan på den lägre nivån. Du lär dig inte dubbelt så fort på NL100 som på NL50, men du förlorar mer än dubbelt så mkt pengar där (pga dels dubbla insatsen, dels bättre motståndare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte börjat vinna på låga nivåer än så är det ekonomiskt självmord att spela på ännu högre nivåer. Är man rik så går det ju bra. Om man e riktigt rik så finns det inget som går upp emot att lära sig i the big game, men de flesta av oss har inte riktigt de resurserna...

 

Det är väl helt enkelt en fråga om prioriteringar. Grejen är att en ökning av insatserna inte ökar inlärningstakten närmelsevis i samma grad som det ökar utgifterna, om man nu är förlorande redan på den lägre nivån. Du lär dig inte dubbelt så fort på NL100 som på NL50, men du förlorar mer än dubbelt så mkt pengar där (pga dels dubbla insatsen, dels bättre motståndare).

 

 

Hans spel kanske fungerar bättre på högre nivåer. Själv har jag jättesvårt på de lägsta nivåerna och lättare på högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips för nybörjare som vill spela microstake fullring no limit texas holdem. Är förstå set value. Samt betydelsen av implicita odds.

 

Det var när jag insåg värdet i detta som jag istället för +-0 blev vinnande på micro stake.

 

Detta är i mina ögon första steget man måste ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO ska inte en nybörjare spela, Punkt.

 

Det är så mycket jobbiga postflop beslut att ta, kan man basic ABC poker kan man spela nötpeddlar omaha, men kan man det inte är det bara dåligt.

 

Och att shortstacka lär inte gå så bra heller.

 

FR PLO nybörjarkod...

 

IF HoleCards+Board=Nuts OR IF HoleCards+Board=NutsDraw THEN betPot() ELSE fold()

 

IF win() THEN typeChat('ship it!')

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu vore så enkelt, varför spelar inte alla nybörjadr FR PLO?

 

Har du testat?

Det e den mest frustrerande spelformen som finns.

 

Limp^7, Pott, syn ^7.

 

4vägsallinlotto.

Avskräcker inte det nybörjare, ja dåf inns det nog inte mycket som inte gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu vore så enkelt, varför spelar inte alla nybörjadr FR PLO?

 

Har du testat?

Det e den mest frustrerande spelformen som finns.

 

Limp^7, Pott, syn ^7.

 

4vägsallinlotto.

Avskräcker inte det nybörjare, ja dåf inns det nog inte mycket som inte gör det.

 

HAHA ja det svåra är kanske tålamodet. Nej jag spelar bara PLO SH men hi/lo kör jag gärna FR. Har iof spelat en del FRPLO50/50 på CC men där han man inget annat val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...