MarcusK Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 En massa påpekande om typiskt fiskigt men ändå få klara svar. Jag tycker Jerico kommer med det bästa alternativet. Fold pre. 6xbb preflop är en jättehöjning. På flopen skulle jag kunna tänka mig att miniraisa tillbaka för att provocera fram en eventuell ordentlig bet som jag sen foldar för. Annars fold på turn om han envisas med att beta. Jag spelar fortfarande på denna nivå om NL50 saknas. Annars tycker jag det går lättare att vinna på NL50. Där finns tydligare gamblers som skiljer ut. Citera
aaalltid Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Svårt på så låga nivåer tycker jag, INGET är omöjligt. J10 suited eller vad som helst. Men generellt... Fold preflop eller check rasie - all in efter floppen. Citera
Supertequila Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Fold pre. I det vekaste laget att folda AQs pre på SH-bord. Stacken är bara 100 BB så med TPTK här så går jag busted. Däremot håller jag med Zyr om check-syn hela vägen. Citera
Macroman Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 How about 3-beta preflop? F.ö finns det ju inte att beta ut på den floppen. Autochecksyn är det som gäller. Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 How about 3-beta preflop? F.ö finns det ju inte att beta ut på den floppen. Autochecksyn är det som gäller. Det är det andra alternativet, men jag foldar om jag inte har read på att 6xbb är fis standardraise... Citera
morberg Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 I det vekaste laget att folda AQs pre på SH-bord. Ur position mot en höjning på 6xBB känns det inte sådär superhett att syna. How about 3-beta preflop? Det skulle jag däremot kunna tänka mig. Om handen ska spelas alls vill säga. Citera
MacDaddy Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 AQ foldar jag mot okänd spelare i FR mot en raise. Citera
Supertequila Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 AQ foldar jag mot okänd spelare i FR mot en raise. Missade att det var FR, utgick fr SH. Justerar min respons till fold pre. Citera
Recommended Posts