Gå till innehåll

Ge mig Filmtips!


ANGRYKOREAMAN

Recommended Posts

Jag har tröttnat på "standardfilmerna" med "vanlig" handling. T.ex är alla thriller, polis eller drama filmer väldigt likartade. Jag söker nu tips på speciella filmer som skiljer sig från mängden. Två filmer som jag gillar väldigt mycket som kan exemplifiera vad jag menar ifall ni har sett dem är "Falling down" och "Crank".

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Le pacte des loups" bara måste ses, bland det coolaste och snyggaste som gjorts..

 

"Suicide kings" ett mästerverk.

 

"Donnie Darko" är lite konstig men jävligt bra.

 

"The life of David Gale" duktigt hemsk story, (sägs vara verklighetsbaserad)

 

"Ripley's game" John Malkovich

 

 

 

måste bara fråga en sak oxå du söker annorlunda saker men nämner "Crank" som ett exempel, den är väl ändå ett skolexempel på standardaction?.

(om än jävla ball)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de snabba svaren.

Ni får gärna skriva en mening eller två om vad det är för typ av film också och varför den är så bra.

Gone in 60 seconds är en annan ruggigt bra film!

 

Visst är Crank lite åt standardactionhållet. Min beskrivning av de sökta filmerna kanske inte var jättebra. Jag tycker i alla fall att Crank är riktigt jävla bra med en udda handling, vilket är viktigt. Många scener som är så häftiga och samtidigt ger en möjliga att garva, humor är viktigt. Skön rulle i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är trött på "standardfilmer" och så nämner du crank och gone in 60 second? Hmm, ok (inget ont om crank btw).

 

Men en film som def. skiljer sig ifrån mängden och är riktigt bra är "Oldboy", den filmen har även den fetaste slagsmålscenen någonsin! Annars är allt med David Lynch jävligt bra, helt obegripligt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer fler :-)

 

Little miss sunshine - dramakomedi, mycket humor, mycket bra film.

 

Sideways - som någon tidigare rekomederade är också väldigt bra. Drama, men har en del roliga inslag också. 1 oscar, 4 nomineringar.

 

Den siste Mohikanen - om du gillar action.

 

American history X - Några år på nacken, men fortfarande mkt sevärd. Edward Norton gör en väldig bra roll.

 

Eternal sunshine of the spotless mind - annorlunda film, som alla filmer skrivna av Charlie Kaufman är. Oscar för bästa manus. En av mina favoriter.

 

Gudfadern trilogin - så klart! Har du kanske redan sett, om inte kolla in dom. Framför allt 1:an och 2:an. Bästa som gjorts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha en annorlunda film så kan jag rekommendera grizzly man. Såg även black snake moan igår och den var också mycket bra, gillar du drama så är den gjuten.

 

När det gäller komedier står zoolander och wedding crashers ut. Så slänger jag in Final Fantasy: The Spirits Within som sci-fi och bubblare.

 

IMDB:a för info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...