Gå till innehåll

$10 SnG JJ i UTG möter motstånd


Recommended Posts

Reads: Ganska lugnt spel so far, UTG+1 vann en stor pott några händer tidigare med AK då han slowplaya och träffa nötstegen och fick betalt av fi som hade topparet.

 

Min fråga är, vilka händer kan man syna med i detta läget? ska jag ens höja med JJ? är det isf en lämplig höjning?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t20/t40

7 players

Converter

 

Pre-flop: (7 players) Hero is UTG with :jc :js

Hero raises to t120, UTG+1 calls t120 (pot was t180), MP1 raises all-in t730

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du postar en hand MÅSTE du redogöra för stackstorlekarna! När det är sju spelare kvar och blindsen är så låga limpar jag med JJ i tidig och mellanposition. Nu har du raisat, en FI har synat din raise och en reraisat all in. Vi vet ju inte hur stor stack du (eller de andra) har men jag tror jag hade synat här och hoppats att MP1 foldar. Men som sagt, redogör för stackarna så är det lättare att ge dig råd. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp som consp säger så är det allin här som gäller, Mp1 är troligen sur dessutom (ofta iaf!) för att han förlora en stor pott första handen och ställer in med lite vafan som helst här.

 

Edit: ok det var kanske inte första handen men resonemanget kvarstår till viss del ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv brukar jag oftast limpa pocketparen upp till och med JJ och sedan raisa QQ+, men det är nog mera en smaksak hurvida man gillar att raisa JJ här eller ej så ditt spel fungerar, som Consp tidigare skrivit, absolut det också.

 

Som spelat håller jag med förgående talare och pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg tycker nog det är bäst o raisa PreF för får du syn så vet du att du iaf leder nu o kommer det inga överkort kan du spela för stacken. Men RR dig någon mkt kan du folda(dock inte i detta fallet då han är short o steaming)

 

Synar du bara o någon raisar dig kan du egentligen bara spela för setvalue då du inte vet var han står. Kommer det bara underkort så ä ju frågan hur du ska spela där. Kanske syna en CB, o släppa på turn? Lätt man förlorar alla sina chips tidigt i en sån situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...