Gå till innehåll

Nerosen - Tilt


Nerosen

Recommended Posts

Tjena tjena

 

Startar härmed upp min andra dagbok. Hoppas den blir bättre än den första vilken jag totalt tappade tålamodet för. Men har bättrat mig nu.

 

Iaf är 19 år gick precis ut gymnasiet. Har inget jobb och inga planer på att skaffa ett. Har tidigare haft problem med money management, men har nu fått rätt bra koll på.

 

 

Framtida mål är inte att leva enbart på poker. Vill gärna ha ngt job men först ska jag plugga vidare om ngt år. Sedan får pokern bli en bra sidoinkomst. Just nu är målet att minst försöka spela in 3k$ i månaden.

 

 

Just nu lirar jag på martinspoker under nicket sorenj888, just nu är det casgame nl50 där som gäller. sedan har jag mtt-rulle på expekt. Nicker Pokerfisen där och lirar dom flesta tureringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första handen jag har inte har den blekaste om hur jag ska lira.

 

Har :Ah::As: på SB... (BB1)

 

UTG limpar..

 

UTG +1 höjer till 4

 

Jag höjer till 16

 

BB, UTG och UTG+1 synar allihopa.

 

Flop :Ts::Qd::Jc:

 

Vad gör jag här som SB?? ingen aning om vad jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ta reda på var du står, och samtidigt inte ge något gratis kort till någon som sitter med en draghand. Jag tycker därför att du måste satsa. Jag kan inte säga hur mycket du bör satsa, det beror på vilka spelartyper som du möter.

 

Man får vara beredd att lägga handen om någon gör ett seriöst intryck att ha en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker en bet på 40 skulle vara lagomt. Om jag nu räknat rätt.

 

Men lycka till! Du får inte jobba hos din morsas företag? :-D

 

Hon äger det inte. Hon jobbar som chef för ngn avdelning och en av få som får köpa aktier när företaget nu vill dela med sig. Eller ngt sådant. Inte så insatt :D

 

TY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :-D Synd det. Har tänkt lite på handen ovan, det finns ju inget rätt och fel i den. Vad ska egentligen någon av dom andra synat med som dom inte träffat. Jag hade nog checkat för att inte potten ska bli större. Om man betar här kan det bli dyrt. Men bet är inte fel det heller....Mycket svårt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mot dig förut idag på NL 100. Du var lite väl tajt tyckte jag.

Men spelade iofs inte allt för många händer mot dig.

 

Men en gång openlimpa du knappen när jag var BB.

Det var lite vekt tyckte jag :-)

 

Jag nickar samma här som på Prima. Så vi ses på borden.

 

PM om du vill diskutera svårspelade FI's :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen jag har inte har den blekaste om hur jag ska lira.

 

Har :Ah::As: på SB... (BB1)

 

UTG limpar..

 

UTG +1 höjer till 4

 

Jag höjer till 16

 

BB, UTG och UTG+1 synar allihopa.

 

Flop :Ts::Qd::Jc:

 

Vad gör jag här som SB?? ingen aning om vad jag ska göra.

 

det vet du visst:-)

du ligger ju kraftigt under mot FI, vad ska de ha synat med ett $16 raise?

Roligare flop får man ju leta efter:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade mot dig förut idag på NL 100. Du var lite väl tajt tyckte jag.

Men spelade iofs inte allt för många händer mot dig.

 

Men en gång openlimpa du knappen när jag var BB.

Det var lite vekt tyckte jag :-)

 

Jag nickar samma här som på Prima. Så vi ses på borden.

 

PM om du vill diskutera svårspelade FI's :)

 

Limpar inte alls från knappen. Hatar det och folk som gör det. Helt nytt för mig att lira med 9 bord dock så blir lite stressigt, eller mkt, så trycker lite fel här å där ibland bara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade hyfsat tight image, och trodde jag kunde få han å folda. Hade en likande hand där jag kom all in med KJ spader vs fisk på flop QT2 med 2 spader, sjävklart kom ingen uut och fisken vann med A högt spader drag ...woohoooo

 

Är back 100 för dagen efter att ha vart + ca 300 ett tag sen försvann det mesta på 3 händer. Dom 2 ovan och QQ vs KK där jag nog kunde kommit undan. Funderar på om jag ska lira mer.

Kom pått nu. Ska lira 15k.

 

** Dealing card to Nerosen: :7h::6h:

MallowBOY folded

the_jexter folded

Clown_Fish folded

ribberfors raised - $4.00

johnythebank called - $4.00

Nerosen raised - $13.00

ribberfors folded

johnythebank called - $13.00

 

** Dealing the flop: :2g: , :8s: , :Jg:

johnythebank checked

Nerosen bet - $19.00

johnythebank called - $19.00

 

** Dealing the turn: :4s:

johnythebank checked

Nerosen went all-in - $88.88

johnythebank went all-in - $52.42

 

** Dealing the river: :2s:

johnythebank shows: :Tg: , :Qg:

Nerosen mucks: :7h: , :6h:

Nerosen mucks:

johnythebank wins $169.84 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dampiga minst sagt..

 

lirade 15k nu och gick åt pipan redan första handen får 66..5 st ser flop efter höjning ..flop Q96 ..all in vs AA.. turn A...ute..

 

Kan ju få en bättre inledning på dagboken, men det vänder vi imrgon.

 

Resultat 06/21: -171$

Rulle: 1937$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två tips:

1. 21/9 är verkligen inte bra, antagligen limpar du för mycket.

2. I 76s-handen höjer du alldeles för lite preflop. Knappen får jättebra odds att syna och du kommer ofta att få spela ur position. Jag gillar att syna preflop här när SB kallsynar och ger dig fina odds. Squeeze är absolut inte fel, men du måste höja mer då. 17 är rätt standard för mig där, ännu mer är inte fel. Men absolut inte mindre.

 

Gl :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två tips:

1. 21/9 är verkligen inte bra, antagligen limpar du för mycket.

2. I 76s-handen höjer du alldeles för lite preflop. Knappen får jättebra odds att syna och du kommer ofta att få spela ur position. Jag gillar att syna preflop här när SB kallsynar och ger dig fina odds. Squeeze är absolut inte fel, men du måste höja mer då. 17 är rätt standard för mig där, ännu mer är inte fel. Men absolut inte mindre.

 

Gl :)

 

TY

 

Märker samma sak här i efterhand att det var för lite höjt.

 

Och angående limpning stämmer det ganska bra. Alla bord gör mig rätt virrig och limpning är ofta lätt å billigt, men funderar å dra ner till 4 igen. Anledning till att jag ville pröva 9-table var att jag kunde få jävla massa rakeback. Men orka det. Inkomsten per hand blir lägre och jag ser nog hellre att den blir högre än att försöka få en högre rakeback, vilket nu när jag skriver det låter rätt idiotiskt. Lira för å få massa rakeback, wtf hehe.

 

Statsen brukar ligga runt 28/15 när jag kör 4 bord. Hur e det, bra dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TY

 

Märker samma sak här i efterhand att det var för lite höjt.

 

Och angående limpning stämmer det ganska bra. Alla bord gör mig rätt virrig och limpning är ofta lätt å billigt, men funderar å dra ner till 4 igen. Anledning till att jag ville pröva 9-table var att jag kunde få jävla massa rakeback. Men orka det. Inkomsten per hand blir lägre och jag ser nog hellre att den blir högre än att försöka få en högre rakeback, vilket nu när jag skriver det låter rätt idiotiskt. Lira för å få massa rakeback, wtf hehe.

 

Statsen brukar ligga runt 28/15 när jag kör 4 bord. Hur e det, bra dåligt?

 

Hehe mm det är lätt att hänga upp sig på RB och bonus, men så länge man inte får mer än 100% tillbaka måste man ändå vara vinnande, vilket kan vara svårt på x antal bord ;)

 

Det är samma sak där, du lär limpa alldeles för mycket även då. Eller så kallsynar du höjningar för mycket.

Hur lös man vill vara är väldigt individuellt men det ska väl helst inte skilja mer än 4-5 procentenheter mellan VPiP och PFR. Så tighta till dig lite, öka agressiviteten preflop ordentligt - sikta på 24/20 eller nåt. Rätt svårt men jävligt nyttigt ;)

Har förresten svårt att tänka mig att du alltid höjer först in med de statsen, gör det så kommer du en väldigt bra bit på vägen bara där har jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjävförtroendet just nu är botten. Riktigt i botten. Tog dfr ut ca 1300$ så jag hade 500$ kvar på konto. Ska 9 tabla nl50 med dom. USCH. Vet inte riktigt. Hittar inte riktigt ngn sida jag vill lira på. Prövat runt på många. Idag svs, där fick jag nog efter att ha losat en floppade färg mot högre floppad färg efter typ 30min. Riktigt i botten e det. Är ju dock knappt - idag, typ 100$ men jag klarar det bara inte. Deppigt. :cry:

 

Iaf ska bestämma site nu vilken jag håller till på och det får bli tellpoker. Har 60% rakeback där så tänker lira där. Inte sätta in en krona på ngn annan sida. Börjar med 500$ nu nl50.

 

Troro en av anledningar till att vfr självförtroendet e så lågt e att jag lånar pengar till höger och vänster och får ingen stabilitet i bankrullen. Så ska sluta med å låna folk pengar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde lite mer än 1 timma nu nl 50 - 9 bord, och blev fan överraskad över hur kul det var trots att det är lågt. Var hu mkt action som helst. Killarna var sämre än sämst och istället för och konstant möta tighta svenskar så var det lösa budapest killar. Skoj som fan. Gick runt 250$ +

 

Uttag: 1385$

Rulle: 812$

Resultat 21/06: +224$

 

Roliga HH

 

- ikjekokeno sitting in seat 1 with $29.29 [sitting out]

- Nerosen sitting in seat 2 with $48.55

- ampeg61ampeg sitting in seat 3 with $12.27

- Socre_ sitting in seat 4 with $71.30

- sabri111111 sitting in seat 5 with $62.93

- olejoint1 sitting in seat 6 with $30.13 [Dealer]

 

Nerosen posted the small blind - $0.25

ampeg61ampeg posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Nerosen: :Js::Ks:

Socre_ folded

sabri111111 raised - $2.00

olejoint1 called - $2.00

Nerosen called - $2.00

ampeg61ampeg called - $2.00

 

** Dealing the flop: :5s::9s::9d:

Nerosen bet - $4.00

ampeg61ampeg folded

sabri111111 called - $4.00

olejoint1 called - $4.00

 

** Dealing the turn: :Ad:

Nerosen checked

sabri111111 checked

olejoint1 bet - $6.00

Nerosen called - $6.00

sabri111111 folded

 

** Dealing the river: :2c:

Nerosen checked

olejoint1 bet - $10.00

Nerosen called - $10.00

olejoint1 shows: :Ts::8s:

Nerosen shows: :Ks::Js:

Nerosen wins $50.00 from the main pot

 

 

- grassao28 sitting in seat 1 with $10.21

- bmcnally sitting in seat 2 with $65.87

- Nerosen sitting in seat 3 with $59.98

- CennyCripple sitting in seat 4 with $50.00 [sitting out]

- Socre_ sitting in seat 5 with $48.50

- Vin-see sitting in seat 6 with $55.09 [Dealer]

 

grassao28 posted the small blind - $0.25

bmcnally posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Nerosen: :Ks::Qd:

Nerosen raised - $2.00

Socre_ folded

Vin-see folded

grassao28 folded

bmcnally called - $2.00

 

** Dealing the flop: :Tc: , :Ad::8d:

bmcnally checked

Nerosen bet - $2.12

bmcnally called - $2.12

 

** Dealing the turn: :Jc:

bmcnally checked

Nerosen bet - $8.49

bmcnally raised - $16.98

Nerosen went all-in - $47.37

bmcnally called - $55.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har tittat runt lite efter bra bonusar. Hittar ingen. Ngn som har ngt tips. Ska ge minst 1000$.

 

Kollade annars runt på erik123. Ska lira EPT kvalet där imorgon och upptäckte att jag hade 215$ där. Dubblade kvickt som sjutton och sitter nu med 200 varderar på nl400. Lirar högt tills dom antingen e slut eller väldigt mkt. Det e ju trots allt "gratispengar".

 

Pengarna borta 2 sek senare. Stege vs färg och top2 vs set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedda floppar/flop-turn/raised preflop

 

Eller om man tar stats från PT. Där hade jag förrut 28/16. Nu 21/9.

 

I pokeroffice kan du också ändra vilka stats du ska ha på borden och så :)

Det har jag gjort. Flop-turn och så ger inte samma som VPIP/PFR/AGG..

 

Sitter och spelar samma bord som dig nu :)

Tröttna du på NL 50 eller "skottar" du?

 

Själv brukar jag spela 8 bord. Statsen ligger runt 19/11.4/4..

Det funkar riktigt bra. Blir mer och mer aggro preflop och så ju mer säker jag känner mig :)

 

EDIT: Tja :P. Min chatt är avstängd, kan tyvärr inte svara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe tröttnade fort som fan. Losar mer ju mer längre ner jag går i nivåer känns det som :P.

 

Hehe dagboken har knappast fått en bra start. Har bara vart så här långt ner 2 ggr förrut. En gång när jag hade gulat helt för första gången precis före SM. Då hade jag tur att jag flera månader i förväg hade kvalat in till SM. Hade 0 kr när det börja men lyckades rätt bra å kammade hem 20kkr och sen var det igång igen.

 

Andra gången man var ännu lägre ner. Var när jag var på plats i när EPT gick i Dortmund. Spelade lite sidoevenets som alla gick dåligt samtidigt som 3 av mina konton blev hackade. Not funny.

 

Nu är vi inne på 3:e gången. Har typ 3-4k$ och inget känns bra. Vilket är en hopkokt gryta av en jävla masa saker. Lite jobbigt.

 

Ve inte exakt hur mkt - jag e för dagen men typ 400$.

 

Iaf har bestämmt mig nu för att lira nl100 på martinspoker. Det här expeience life verkar ju rätt hyfsat. Och lyckas jag skrapa ihop dom där 10k vippoängen tor jag att jag har en rätt bra chans i eptkvalen. TMTT är ändå det jag e bäst på. Dock har jag ibland märkt att det är lite dåligt aktivitet där ibland så kommer även lira rounders på prima och kanske SNG jackpots på expekt. Ska verkligen försöka hålla det nu. Dock blir det EPT -kval barca på erik123 imrogon kvalde in till d et för ett bra tag sen för 9$ totalt. Nu är det huvudsateliten.

 

Lirar bara round 2 nu. 4 kvar och jag e cl. Hade rätt mkt tokens en gång i tiden. Typ runt 7k. Tycker round 4 är enklast. Knepet för å vinna mer än 50% av ggr är att var överaggro i början när blindsen är små. Ofta foldar alla och får man en syn funkar ofta potbetn på flop.

 

Ska väl ladda ner ngn film sen å slötitta (somna) i sängen. the hills have eyes 2. Gillade 1an. :D

 

Vann round 2 iaf. SKönt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej så idag blir det endast SnG och MTT.

 

Lirar just nu EPT kval på Erik123, kvalade in mig till det 700$ inköpet. Lirar även EPT kvalet på Bestpoker åt en polare. Sedan blir det 200k på prima och rounders.

 

Fått hyfsad start i EPTkvalet. Har många fiskar på bordet. Dock var jag jävligt klantig en hand. Sitter i soffan och farsan ser på ngt krokodilprogram. Fann det intressant. Missade en hand och när jag kollade HH såg jag att det var AA man hade foldat. DOH

 

Ligger iaf 2a nu efter att ha tagit ut största fisken. Han limpade och synade allt, men jag tackar och tar emot. 37 kvar. 58 med från start.

 

 

***** Hand 662686583 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, June 24, 2007 8:24:38 PM

Barcelona Final (Real /Tournament )

Seat 1: Kyzacek (2970.00)

Seat 2: slevin20 (6200.00)

Seat 3: Nerosen (3610.00)

Seat 4: I_Fold (5296.00)

Seat 5: kango (6545.00)

Seat 7: alabamaLIS (3780.00)

Seat 9: rokko81 (1780.00)

Seat 10: Silfver75 (1755.00)

slevin20 post SB 75.00

Nerosen post BB 150.00

** Deal **

Kyzacek [N/A, N/A]

slevin20 [N/A, N/A]

Nerosen [Kc, Kd]

I_Fold [N/A, N/A]

kango [N/A, N/A]

alabamaLIS [N/A, N/A]

rokko81 [N/A, N/A]

Silfver75 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

I_Fold Raise to 450.00

kango Fold

alabamaLIS Fold

rokko81 Fold

Silfver75 Fold

Kyzacek Call 450.00

slevin20 Call 450.00

Nerosen All-in 3610.00

I_Fold Fold

Kyzacek All-in 2970.00

slevin20 Fold

*** Flop(Board): *** : [4h, 9s, 4s]

*** Turn(Board): *** : [4h, 9s, 4s, 6d]

*** River(Board): *** : [4h, 9s, 4s, 6d, 7c]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 6840.00

Kyzacek [Qh, Ah] Pair of fours Win: 0.00

slevin20 Fold Win: 0.00

Nerosen [Kc, Kd] Two pair kings and fours Win: 6840.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...