sulla Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Helt kort och gott ytterligare en relationstråd, denna gången om vem som egentligen bestämmer där hemma. Om vem som gör vad, när och vart. Då det är flest killar och hetrosexuella här utgår jag från det, annars får man ta det som ligger närmast. Citera
elvis77 Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Ganska enkelt, man låter henne bestämma över allt oviktigt och sen tar man alla viktiga beslut utan pardon. Citera
Alexander_____ Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Förhållande? vi är pokerspelare ffs... Citera
Ängeln17 Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Ganska enkelt, man låter henne bestämma över allt oviktigt och sen tar man alla viktiga beslut utan pardon. Precis, hemma är jag boss. När hon är på jobbet Citera
Pey Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Precis, hemma är jag boss. När hon är på jobbet Citera
lallaren Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Det intressant är att folk inte förväntas kunna bo med enbart en t.ex en kompis, sin mamma eller ett barn. Det saknas nyans i vad det förväntas beslutas om i hemmet. Gäller det tvätt matlagning, disk, yrkesval, fjärrkontrollen eller vem som skall ta hand om barnen? Jag och jag uppmanas att jämföra oss med normen - det manliga heterosexuella subjektet. Är det någon som överhuvudtaget ger sken av att bry sig om vad någon annan tycker? Citera
dekutree Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 lallaren, nu är det ingen Gallup-undersökning, utan en enkel vanlig fråga. Tolka den hur du vill och svara därefter utifrån det eller skit i det helt enkelt? Citera
Ryssen Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 När jag bodde tillsammans med min brud, va det hon som bestämde, allt Sen blev hon förbannad på att det va så, så jag tog tag i saker och ting och bestämde mer och mer, då gjorde hon slut ...fenomenet kvinnor, jag hajjar inte. Citera
Ängeln17 Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 ...fenomenet kvinnor, jag hajjar inte. Konsten är inte att göra det de säger, utan det vill. För det borde vi förstå Citera
LuckyStar5.1 Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Måste fråga sambon vad jag tycker i denna fråga ! Citera
LuckyStar5.1 Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Måste fråga sambon vad jag tycker i denna frågan ! Lite seriöst kan man säga att jag bestämmer var skåpet ska stå men hon talar om hur ! ...typ Citera
Jennez Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Jag tycker nog att vi bestämmer lika mycket. I själva verket har hon mig säkert helt bortkollrad och manipulerad. Citera
TotalFarsa Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Har lämnat bort bestämmanderätten med gott minne. Är så lugnt och skönt nufrtiden Citera
Grymme Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Jag bestämmer nog, men vågar sällan göra annat än det hon vill Citera
Cleburne Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Jag och jag uppmanas att jämföra oss med normen - det manliga heterosexuella subjektet. Du får ursäkta mig, men jag är lite förvirrad (och drogad). Vilket av dina två jag är det som har svarat i den här tråden? För övrigt borde du sluta fördjupa dig i genusteori och ägna dig åt något vettigt i stället. Citera
animalplanet Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Haha besserwisser! Att du ens orkar. Natti Citera
lallaren Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 lallaren, nu är det ingen Gallup-undersökning, utan en enkel vanlig fråga. Tolka den hur du vill och svara därefter utifrån det eller skit i det helt enkelt? Sedan när blev det förbjudet att ordbajsa i omröstningstrådar i OT-forumet? Och om en nu stör sig på ordbajseri, varför då fortsätta med det? Du får ursäkta mig, men jag är lite förvirrad (och drogad). Vilket av dina två jag är det som har svarat i den här tråden? Jag (hon). Vilken drog? För övrigt borde du sluta fördjupa dig i genusteori och ägna dig åt något vettigt i stället. Vad är vettigt att ägna sig åt? Jag har långt ifrån fördjupat mig i genusteori, men vad ska en annars snacka om när en umgås med sina vänner? Citera
Steppwolf Postad 21 Juni , 2007 Rapport Postad 21 Juni , 2007 Jag sätter över en ganska häftig del av min lön varje månad till min sambo som täcker räkningar, inredning, mat och sparande. Jag betalar inte en räkning, inte ens mina egna. Resterande super jag opp! Bra deal. Pokerpengarna är enbart mina. Städning och liknande delar vi på fast jag kommer undar lite där eftersom min toleransnivå mot filth är betydligt högre. Och allt hon kräver för att jag ofta sitter och spelar poker är någon stackars timme uppmärksamhet per dag och sex minst en gång i veckan. Citera
Recommended Posts