Gå till innehåll

KlonkBerra kastar dagboken i mucken

el_kryddo

Vad kommer KlonkBerras rulle ligga på vid bokslutet 1:a januari?  

36 medlemmar har röstat

1. 1. Vad kommer KlonkBerras rulle ligga på vid bokslutet 1:a januari?

• Gul "Snart sviker riggen den där fisken och tilten tar vid"
      5
    • 1-30.000 kr "Mest positiv varians hittills, kommer backa"
      3
    • 30.001-60.000 kr "Kommer landa ungefär där han är nu"
      2
    • 60.001-90.000 kr "Nära målet på 100K men inte riktigt"
      3
    • 90.001-120.000 kr "Han grejar nog detta"
      7
    • 120.001-150.000 kr "Klarar målet med råge, stabil spelare"
      7
    • 150.000+ "Det här kan bära riktigt långt!"
      9

Recommended Posts

Jag kan verkligen inte lira turneringar nu, eller rättare sagt, jag kan inte prestera i turneringar. Jag lyckas få in stacken med AK mot K3, QQ mot 99 och AK mot Q5 osv (fråga mig inte hur mina motståndare resonerar) men vad hjälper det när det är utdragningarnas månad... Känns helt dödfött för tillfället. Rullen är i princip oförändrad tack vare lite SNG-grind och ett stycke bonus, orkar inte räkna ihop den idag dock. Var bara tvungen att whina lite.

När det känns segt så är detta en bra låt att gaska upp sig till:

EDIT: Och alldeles nyss AA mot JJ... Hur länge kan det hålla på egentligen?

EDIT2: Fortsatt med sjuka utdragningar i ett gäng HU SNG:s nu också. Får ju in pengarna i gott skick i princip hela tiden men inte en hand håller. Sitter och myser åt alla Sklanskydollar jag sparar på mig;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 197
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saturday night fever... eller nåt.

Tänkte slänga in en liten avrapportering innan jag drar iväg för en lördagsmiddag.

Har lirat lite grann i veckan, går fortsatt motigt men den värsta jag-spottar-dig-i-ansiktet-riggen har börjat släppa lite. Kom fyra i en billig shorthandedturre med typ 130 pers i, förövrigt kallt på MTT-fronten. SNG-spelet har däremot gått hyfsat stabilt, har även spelat en del 5-manna grytor med ok resultat. Har knappt tid att leta upp några HH:s eller liknande just nu, tänkte bara visa att jag fortfarande är vid liv typ.

Imorron söndag kommer det bli en heldags grind iaf. Tjejen ska på hälsomässan, jag kör min egen hälsomässa nersjunken i fåtöljen med laptopen å lite fikabröd. Ska försöka rapportera från turrarna imorrn och förhoppningsvis hitta några intressanta HH:s.

Apropå rullen så håller jag på och plockar ut mina pengar från Pokerroom och Eurobet. Tänkte börja lira på Nextpoker från månadsskiftet eller nåt. Grindandet är tills vidare på Eurobet när det gäller Ongame, men redovisar rullen som om allt är på Nextpoker, då det är så det kommer vara om någon vecka eller två. Känner att jag behöver lite insättningsrigg och flyt med ett nytt nick:)

Några tankar om TV

- Avslutningen på Sopranos var en medial våldtäkt, kunde knappt sova under söndagnatten.

- Leif GW Persson är en av mina nya idoler. Han dominerade totalt i både Luuks program och Boston tea Party.

- Råkade se lite av det där fredagshumorprogrammet igår på TV4. Garvade knappt en enda gång, snart Stefan och Krister-nivå på det gänget.

- Varför kan inte vi i Sverige få en motsvarighet till Norges "Först och Sist". Lite som Parkinsons program men med flera gäster samtidigt.

Förövrigt tycker jag det är lika klyschigt att klaga på SL:s lövhalka som det är att klaga på att Kim inte får spela hela tiden i landslaget. Största möjliga tysssstnad tack, för att citera cirkusfamiljen Bronett.

Bankrulle

Svenska Spel: 19370 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2740 dollar (vid start: 700 dollar)

Nextpoker: 3551 dollar (vid start: 700 dollar)

Totalt: 62.149 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar

Dead money

Det är helt omöjligt att prestera i MTT:s om man är totalt motriggad, det finns liksom inget sätt att vinna pengar om man alltid blir utköpt. Eftersom pengarna alltid åker in preflop eller på floppen så spelar det ingen roll om man alltid får in det som favorit.

Åkte precis ur Chinese Daily 50$ med en ok stack strax innan pengarna, AK mot AQ. När han synar och viker up AQ så VET jag att det är kört, och mycket riktigt kommer en dam på floppen. Får god lust att börja lira black jack eller skrapa triss för rullen, lär ju va bättre väntevärde än att spela turneringar med det här motflytet. Med detta menar jag inte att det är nåt konstigt att AQ slår AK, men det borde fan inte vara standard över så här många turneringar. Har lirat ett gäng turrar idag och inte placerat mig ITM, får se om det blir mer lir idag.

Sparade nåra händer från tidigare grind idag, så får väl posta det även om jag just nu mest känner för att sälja datorn på blocket och intressera mig för frimärkssamlande eller nåt istället.

Tidigt i en 20$-turre på Eurobet. Detta är Ongamefiskar i ett nötskal.

Seat 1: pinja04 ($4,165 in chips)

Seat 2: Hero ($2,180 in chips)

Seat 3: robertz731 ($3,445 in chips)

Seat 4: DodgyDeal ($1,035 in chips)

Seat 5: Texas. Max ($1,130 in chips)

Seat 6: TomWaits555 ($1,400 in chips)

Seat 7: manki-maik ($1,345 in chips)

Seat 8: Otu ($2,065 in chips)

Seat 9: Plodsi17 ($705 in chips)

Seat 10: Metze1983 ($2,745 in chips)

ANTES/BLINDS

Plodsi17 posts blind ($15), Metze1983 posts blind ($30).

PRE-FLOP

pinja04 folds, Hero bets $100, robertz731 folds, DodgyDeal folds, Texas. Max folds, TomWaits555 folds, manki-maik folds, Otu folds, Plodsi17 calls $85, Metze1983 calls $70.

FLOP [board cards: Jack of Spades,King of Spades,Ace of Spades ]

Plodsi17 checks, Metze1983 checks, Hero bets $240, Plodsi17 bets $605 and is all-in, Metze1983 folds, Hero calls $365.

TURN [board cards: Jack of Spades,King of Spades,Ace of Spades,Queen of Diamonds ]

RIVER [board cards: Jack of Spades,King of Spades,Ace of Spades,Queen of Diamonds,9 of Spades ]

SHOWDOWN

Plodsi17 shows [ King of Diamonds,4 of Spades ]

Hero shows [ Queen of Clubs,Ace of Clubs ]

Plodsi17 wins $1,510.

Några få händer senare får jag min "hämnd". Svor lite över turnen men rivern var inte dum. Att jag överbetar potten på flop är för att jag vet att har han nåt så blir han triggad och slår om rejält, lika kassaskåpssäkert som att folk är fulla på Finlandsfärjor.

Seat 1: pinja04 ($4,135 in chips)

Seat 2: Hero ($1,475 in chips)

Seat 3: robertz731 ($3,100 in chips)

Seat 4: DodgyDeal ($1,035 in chips)

Seat 5: Texas. Max ($1,130 in chips)

Seat 6: TomWaits555 ($1,400 in chips)

Seat 7: manki-maik ($1,885 in chips)

Seat 8: Otu ($2,065 in chips)

Seat 9: Plodsi17 ($1,360 in chips)

Seat 10: Metze1983 ($2,630 in chips)

ANTES/BLINDS

pinja04 posts blind ($15), Hero posts blind ($30).

PRE-FLOP

robertz731 folds, DodgyDeal folds, Texas. Max folds, TomWaits555 folds, manki-maik folds, Otu folds, Plodsi17 calls $30, Metze1983 folds, pinja04 calls $15, Hero checks.

FLOP [board cards: 5 of Spades,7 of Clubs,Jack of Hearts ]

pinja04 checks, Hero bets $100, Plodsi17 bets $300, pinja04 folds, Hero bets $1,345 and is all-in, Plodsi17 calls $1,030 and is all-in.

TURN [board cards: 5 of Spades,7 of Clubs,Jack of Hearts,TS ]

RIVER [board cards: 5 of Spades,7 of Clubs,Jack of Hearts,TS,7 of Spades ]

SHOWDOWN

Hero shows [ 7 of Hearts,5 of Hearts ]

Plodsi17 shows [ TC,Jack of Spades ]

Hero wins $115, Hero wins $2,750.

Slutligen en hand i 50$-turren som jag nyss åkte ur. Avdelningen "Flushdraw is tha shit".

Seat 1: laglot1 ($895 in chips)

Seat 2: Chi86 ($2,250 in chips)

Seat 3: baba77 x ($5,040 in chips)

Seat 4: gnogno91 ($2,056 in chips)

Seat 5: John Baker ($4,890 in chips)

Seat 6: Degnen310 ($755 in chips)

Seat 7: luchio13 x ($3,065 in chips)

Seat 8: luderick ($1,585 in chips)

Seat 9: jp84fin ($2,675 in chips)

Seat 10: Hero ($2,610 in chips)

ANTES/BLINDS

laglot1 posts blind ($50), Chi86 posts blind ($100).

PRE-FLOP

baba77 x folds, gnogno91 folds, John Baker folds, Degnen310 calls $100, luchio13 x folds, luderick folds, jp84fin folds, Hero calls $100, laglot1 calls $50, Chi86 checks.

FLOP [board cards: 3 of Hearts,5 of Hearts,3 of Diamonds ]

laglot1 bets $795 and is all-in, Chi86 folds, Degnen310 calls $655 and is all-in, Hero calls $795.

TURN [board cards: 3 of Hearts,5 of Hearts,3 of Diamonds,3 of Spades ]

RIVER [board cards: 3 of Hearts,5 of Hearts,3 of Diamonds,3 of Spades,8 of Diamonds ]

SHOWDOWN

laglot1 shows [ 9 of Hearts,Jack of Hearts ]

Degnen310 shows [ 6 of Hearts,7 of Hearts ]

Hero shows [ Queen of Hearts,King of Hearts ]

Hero wins $280, Hero wins $2,365.

Blir inga stora söndagsturrar för mig. Försökte kvala till WarmUp men en nisse tyckte att KQ är värd att syna sig allin med på första blindsnivån, givetvis floppade han triss mot min JJ.

Bankrulle

Pokerstars: 2669 dollar (vid start: 700 dollar)

Nextpoker: 3453 dollar (vid start: 700 dollar)

Totalt: 61.001 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar

nolll> Det låter lovande, behöver varje uns rigg jag kan få just nu:lol:

En hand i en 20$ rebuy shorthanded-turre på Ongame. Relativt tidigt i turneringen, 350 startande, 250 kvar. Spelet har varit relativt löst. Ingen koll på Eraser1982 men sejpige80 är toktiltad och kan ha typ any two. Kast eller kvidsyn med damerna?

Plats 0: Kalep1 (1 133 i marker)

Plats 1: black67200 (5 487 i marker)

Plats 2: Eraser1982 (2 500 i marker)

Plats 4: chri2510 x (1 575 i marker)

Plats 5: sejpige80 (2 709 i marker)

Plats 8: Hero (4 566 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

Kalep1 : Lägger mörk (25)

black67200 : Lägger mörk (50)

Gav till Hero: Dr Ds

*** Pre-flopp *** :

Eraser1982 : Satsar (100)

chri2510 x : Ligger

sejpige80 : Synar (100)

Hero : Höjer (444)

Kalep1 : Ligger

black67200 : Ligger

Eraser1982 : Höjer (2 400)

Eraser1982 : All-in (2 500)

sejpige80 : Höjer (2 609)

sejpige80 : All-in (2 709)

Hero : ?

Länk till kommentar

I handen innan synade jag till slut med damerna. Var nära på att kasta men blev för nyfiken till slut och blev slagen av kungar. Här nedan är en hand jag nyss spelade i en 30$-turre på Ongame, kom gärna med synpunkter. Inga reads på fi.

Seat 1: Billfried1 ($1,970 in chips)

Seat 2: ATsessar ($2,905 in chips)

Seat 3: andi9595 ($4,330 in chips)

Seat 4: leatFish ($5,325 in chips)

Seat 5: SlightlyMad7 ($2,065 in chips)

Seat 6: collina ($1,365 in chips)

Seat 7: pate86 ($1,105 in chips)

Seat 8: Hero ($4,580 in chips)

Seat 9: AKplus ($955 in chips)

Seat 10: colinheaslip ($3,035 in chips)

ANTES/BLINDS

colinheaslip posts blind ($50), Billfried1 posts blind ($100).

Hero has [ 7 of Clubs,6 of Clubs ]

PRE-FLOP

ATsessar folds, andi9595 bets $300, leatFish folds, SlightlyMad7 folds, collina folds, pate86 folds, Hero calls $300, AKplus folds, colinheaslip folds, Billfried1 folds.

Är det en väl lös syn preflop? Jag tycker stackstorlekarna tillåter att ta denna syn i position.

FLOP [board cards: 6 of Spades,3 of Spades,Jack of Diamonds ]

andi9595 bets $300, Hero bets $888, andi9595 calls $588.

Hans bet känns som ett c-bet med tex AK/AQ, så jag försöker ta hem potten på flopp men får syn.

TURN [board cards: 6 of Spades,3 of Spades,Jack of Diamonds,6 of Hearts ]

andi9595 bets $300, Hero calls $300.

Vill dölja styrkan på min hand med den fina turnen. Men kanske borde slå om rejält då det ligger färgdrag ute?

RIVER [board cards: 6 of Spades,3 of Spades,Jack of Diamonds,6 of Hearts,5 of Spades ]

andi9595 bets $300, Hero bets $999

Tycker hans bet känns som ett stoppbet med en knekt snarare än att han vill ha värde från en färg, så jag slår följdaktligen om för värde. Synpunkter?

Länk till kommentar

Slå om turn, som spelat syna river.

Turn håller jag med dig om. Däremot rivern så visade det sig att jag hade rätt, han synade mitt omslag och visade AJ.

Plitar ihop nån rapport imorrn kanske. Får inte till några klonkar men börjat komma itm igen iaf, spelet sitter relativt bra.

Länk till kommentar

Turn håller jag med dig om. Däremot rivern så visade det sig att jag hade rätt, han synade mitt omslag och visade AJ.

Plitar ihop nån rapport imorrn kanske. Får inte till några klonkar men börjat komma itm igen iaf, spelet sitter relativt bra.

Helt rätt att höja river, turn ska du också höja som sagt.

QQ handen tycker jag är 50/50 att syna eller lägga. Lägger nog ändå mot två spelare.

Länk till kommentar

Äntligen!

295_92a28fac_gert3.jpg

För å citera denna man...

Äntligen hittade jag klonken igen. Vann en 20$ turbo turnering på Ongame med 211 startande alldeles nyss. Fick 1266$ för det, lika välbehövligt för rullen som för det stukade självförtroendet. Känns otroligt skönt att äntligen få till det när det närmar sig slutspelet i en turre. Har nog sällan varit så motiverad vid ett finalbord även om priserna inte var så hisnande. Har inte tid att leta upp några HH:s eller liknande, ska strax kolla på Heroes. Spelade väldigt aggressivt mot slutet, men det hjälpte att jag hade ett bra kortsnitt. Blir löjligt korta stackar mot slutet när det är såna 3-minuters perioder, och det gäller att ha stenkoll på stackarna och vilka som går att pusha mot osv.

Får se hur mycket poker det blir närmaste dagarna. Ska bla på lite familjemiddag, agera flytthjälp m.m. Men lite grind blir det nog i helgen, har ju tänkt komma igång på Nextpoker. Over and out från en närmast lättad Årstabo.

Bankrulle

Pokerstars: 2590 dollar (vid start: 700 dollar)

Nextpoker: 4674 dollar (vid start: 700 dollar)

Totalt: 68.765 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar

Miniklonk räddar dagen

Har lirat en hel del turrar under dagen. Har överlag varit rätt kallt. Lirat kval till SvS:s SM utan framgång, likaså någon Starsturre och några MTT:s på Nextpoker utan cashar. Men kom till slut tvåa i Helgbrunchen på SvS, 300+30 krs. Fick 2304 kr tillbaka vilket jobbade upp dagen på marginellt plus iaf.

Spelade relativt solid poker. En hand tidigt på finalbordet lyckades jag bluffa bort en kille med JJ på floppen Q94 typ, mest för att jag inte satte honom på en så stark hand. Hade han synat hade jag varit ute. I övrigt var det som sagt mest tajt-aggro poker. Lyckades mer än dubbla med AK mot JJ som tog mig från shortie till medelstack typ. Med fyra kvar dubblade jag med A6 mot chippiens AK i en battle of the blinds, skönt med lite hederlig bonnröta på sin sida för en gångs skull. Dom två andra åkte ur och vi var heads up. Jag hade lite mindre marker och markerna åkte in på en flopp med par+öppet stegdrag mot fi:s slowspelade KK. Okej odds men ingen klonk den gången och fick nöja mig med andra plats.

Imorrn blir det nog lite mer grind, inget mer nu ikväll.

Bankrulle

Svenska Spel: 20994 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2546 dollar (vid start: 700 dollar)

Nextpoker: 4524 dollar (vid start: 700 dollar)

Totalt: 69.070 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar

Söndagssteken väntar

Ska strax hem till morsan för middag. Alla brorsor med respektive ska också dit så blir kul å surra lite med alla. Har grindat en del under dan. Turnerandet har gått under all kritik, har snart bränt ett inköp till SM på satelliter till SM:lol: Well, hade jag kvalat in så hade jag hursomhelst missat minst en halvtimma, så hade haft lite taskigt värde. Har lirat en del CG dock, både på SvS och Ongame, med rätt bra resultat. Var dock lite småtiltad ett tag efter utköp i turneringar, men satte lite tursamma drag osv så CG slutade bra på plus vilket räddade upp dagen lite.

Har förövrigt klonkat en tidig, ej pokerrelaterad, julklapp på 10K. Dessutom väntar jag en ackordslön den 25:e nov som kan bli i storleksordningen 60-80K efter skatt. Så för tillfället känns det som att jag vadar i pengar med ett äckligt dollargrin trots att pokern inte inbringar så mycket:oops: För att citera John Lennons låt: "Working class hero is something to be"...

Apropå musik så tänkte jag ta tillfället i akt att hylla det svenska musikundret, eller iaf några odödliga musiktexter från vår stolta svenska musikskatt. Lösryckta ur sina sånger, men inte mindre magiska för det.

Fyra bugg och en coca-cola

spela freestyle med fräck musik

doft av sommar och romantik

Vill du leva och vill du dansa

våga skratta och våga chansa

spela freestyle med fräck musik

Kuken vänder

Meckarn tänder

I alla länder

Töntar vi till helvetet sänder

Ey len, softich, ta det lugnt

Du lever ett liv som e allt för tugnt

Jag brukar också vara där och hänga runt

Jag lever mitt i verkligheten, mitt i smeten

Jag vill ur, men hur?

Aina, de ligger på lur

Jag springa ifrån dem, jag hinner om jag har tur

We are the winners we are all the best

att vi få va tillsammans det betyder mest

även om de mulnar och ridåen har gått ner

så har vi ändå vunnit om alla hänger med

Den sommaren. Vi åkte ut på Lidingö och hem igen.

Och körde på en fågel och begravde den nånstans vid en sjö.

Inga hinder stoppar oss,

inga lögner krossar oss.

För vi vet, vi vet var vi står.

Människor kommer, människor går,

men du stannar, å jag förstår.

Vi e friends å vi finns för varaaaann...

Bankrulle

Svenska Spel: 20664 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2546 dollar (vid start: 700 dollar)

Nextpoker: 4514 dollar (vid start: 700 dollar)

Totalt: 68.672 kr (vid start: 14.500 kr)

Länk till kommentar

Första handen i en $50 HU turbo SnG. Stabilt sa Alban.

Seat 2: Nicq043 ($1,500 in chips)

Seat 4: Hero ($1,500 in chips)

ANTES/BLINDS

Nicq043 posts blind ($10), Hero posts blind ($20).

PRE-FLOP

Nicq043 bets $60, Hero calls $50.

FLOP [board cards: Jack of Hearts,5 of Diamonds,7 of Diamonds ]

Hero checks, Nicq043 bets $80, Hero bets $222, Nicq043 calls $142.

TURN [board cards: Jack of Hearts,5 of Diamonds,7 of Diamonds,3 of Clubs ]

Hero bets $444, Nicq043 calls $444.

RIVER [board cards: Jack of Hearts,5 of Diamonds,7 of Diamonds,3 of Clubs,7 of Clubs ]

Hero checks, Nicq043 bets $764 and is all-in, Hero calls $764 and is all-in.

SHOWDOWN

Nicq043 shows [ 6 of Diamonds,TS ]

Hero shows [ Ace of Spades,8 of Spades ]

Hero wins $3,000.

Som ni kanske märker så har jag totalt tappat suget på att skriva dagbok. Grindandet går dock helt ok och känns riktigt inspirerande med Nextpokers rullande bonusar, där jag nöter massa SnG:s. På SvS har jag gått bra i turneringar senaste dagarna och rullen är uppe i 72-73K i skrivande stund. Återkommer imorrn eller fredag med lite mer sammanfattande tankar, men det lutar åt att jag tar timeout med dagboksskrivandet och återkommer runt jul med lite summering osv av halvårsprojektet. Kommer nog köra med små rullar på Stars (där verkar jag ändå vara dead money) och SvS och ha en stabil bankrulle på Nextpoker i framtiden. Ska glo på tv nu, så återkommer med lite mer sammanfattning av rullen, timeout och framtiden imorrn.

Länk till kommentar

Tar Time Out med dagboksskrivandet

JudithTimeOut.JPG

Vafan då för?

Som jag nämnde igår så blir det en timeout här i dagboken. Anledningarna är främst att skrivarsuget inte finns där, men även att 30 nov-17 dec blir grindfri tid förlagd i Thailand. Utöver det så kommer jag framöver ha SnG HU-spel som mitt huvudsakliga spel och jag tycker inte att det är så intressant att rapportera om det. Kommer såklart fortsätta lira massa turneringar men SnG:s kommer va mitt bread n´ butter-game framöver, och därigenom även dra in bra med bonusar.

Fortsättningen då?

Kommer inte skriva här förrän efter Thailandsresan. Men runt jul och nyår kommer det nog bli en hel del poker så tänkte skriva lite då och sedan sammanfatta halvåret resultatmässigt men även ur lite andra aspekter. Kommer fortsätta lira poker i ungefär samma utsträckning framöver, men känner att dagbokssuget är helt borta för tillfället. Dock så har jag plockat ut stora delar av rullarna på Stars och Svenska Spel, där jag enbart kommer spela lite turrar. Har antecknat exakta beloppen jag tagit ut så jag kan ha koll på slutresultatet för halvårsracet. På Nextpoker kommer jag dock fortsättningsvis ha rulle för SnG-grind och MTT:s för $50-nivån och uppåt. Känner att jag grejar $50 HU SnG-nivån helt ok nu, förhoppningsvis lär jag mig slå den än bättre och även avancera upp på $100.

Bankrulle

Svenska Spel: 24252 kr (vid start: 5000 kr)

Pokerstars: 2569 dollar (vid start: 700 dollar)

Nextpoker: 4364 dollar (vid start: 700 dollar)

Totalt: 71.396 kr (vid start: 14.500 kr)

001_small.jpg

Länk till kommentar

• 1 month later...

KlonkBerra kastar dagboken i mucken

En uppdatering som kommer lika oväntat som om Elvis skulle visa sig leva. Hade egentligen tänkt sammanfatta halvårsprojektet under jul- och nyårshelgerna men kom inte för mig helt enkelt. Hur gick det då? Landade någonstans runt 82-83K till slut, dvs jag klarade inte målet på 100K. Jag är inte missnöjd med det utan tycker att det blev ett helt ok resultat för en hobbyspelande turneringsdonk. Lägg därtill en hel del grejer från vip-shopar och en frirulleklonk som gav en pokerkryssning som var mycket kul, så känns sista halvan av 2007 helt okej. Hade kanske tänkt sammanfatta lite mer detaljerat med tankar osv men har inget större sug. Ni som följt dagboken vet ju att jag fick en flygande start och sedan harvade jag mig långsamt uppåt utan några större turneringsvinster. Hursomhelst nådde jag en bra bit på väg men inte hela vägen fram mot resultatmålet. Får jobba på flipsen helt enkelt:lol:.

Vad händer nu då?

Sen en tid tillbaka har jag helt lagt om och spelar i princip enbart HU turbo SnG:s på nivåerna $50+4 och $100+8 på Ongame. Med rullande bonusar så har jag lyckats få bra avkastning på det. Räknar med att ligga på en vinst på $1000-3000 per månad där bonusarna utgör en stor del (hade raken varit lägre hade ju instarewarden varit större istället för i bonusform). För tillfället lirar jag ett prylrace och slavar verkligen vid laptopen, fram till sista januari ska jag ha grindat in en 40 tums lcd-tv och en ny sony ericsson-mobil är tanken.

I övrigt

Vad mer ska jag skriva här då... Har haft det jävligt bra sen senaste uppdateringen. Var 16 dar i Thailand med flickvännen. Blev en jäkligt lyckad resa med inte en enda molnig dag. Blev standard thaistyle på det hela med snorkling, elefanter osv osv men hursomhelst var Koh Chang med omgivning jäkligt fint. Rekommenderas varmt innan det är sönderturistat som Phuket tex. Sen vart det jul och nyår i sedvanlig stil... man kanske skulle ha ett fettförbrännande vibrationsbälte runt magen när man sitter och grindar:rolleyes:.

Framtiden och WSOP

Kommer som sagt fortsätta grinda HU, eventuellt prövar jag att gå över delvis till cashgame, men det får framtiden utvisa. Hursomhelst kanske jag återkommer här i maj/juni nån gång med en liten blogg. Jag verkar nämligen få med mig nåra polare till Vegas i juni. Tänkte isåfall lira 1-3 st $1500 events, klonka lite schnyggt och ha en blogg att skryta om mitt bracelet i;-) Närå, men ska iaf bli jävligt kul att åka till Vegas. Lär bli lite sightseeing, fotande a´la japaner, bufféätande och en jäkla massa poker. Ifall det blir en WSOP-blogg lär det bli lite mer lös karaktär på det hela med bilder och liverapporter snarare än massa tunga HH:s. Sen får jag vila ut mig på Sicilien dit jag och tjejen åker i juli, ser fram emot det mycket också.

Over and out.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...