Gå till innehåll

NLT50 Hur skulle ni göra med AA här?


Recommended Posts

Är intresserad av att veta hur ni skulle spela AA just i den här situationen och om beslutet är annorlunda på olika nivåer.

 

Har suttit vid bordet och folk har kommit och gått så jag vet inte så mycket om spelarna men dom har inte visat upp några stora pokerkunskaper....inte för att jag har det heller :lol:

 

Texas Holdem NL $0.25/$0.50 - 2007-06-19 19:03:23 Server

Table Lightning Ridge

Seat 1: zzacke ( $32 )

Seat 3: ZIZOU100 ( $8.45 )

Seat 5: scv041 ( $29.75 )

Seat 6: chigo ( $42.95 )

Seat 8: thepluxx ( $50.50 )

Seat 10: HERO ( $77.50 )

scv041 posts Small Blind $0.25

chigo posts Big Blind $0.50

zzacke posts Big Blind $0.75

Dealing cards

Your cards Ad Ah [HERO]

thepluxx folds

HERO raises $3

zzacke folds

ZIZOU100 goes All-in $8.45

scv041 folds

chigo calls $7.95

 

Vad gör jag nu? Synar eller ställer.Gör man annorlunda på högre nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna ska du absolut ej göra, möjligtvis höja upp så han iaf får in halva sin stack (och därmed inte kommer folda oavsett flopp som den fisk han är)

 

På högre nivå ser man ingen som synar som han gjorde, så det uppkommer liksom aldrig :P Att spela död-potter med AA är dock alltid värdelöst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag har så god WR men jag hade ställt.

 

Jag lägger aldrig AA preflop utom i satelitbubblor! AA är alltid den bästa handen pre-flop, det går inte komma ifrån att den blir slagen 1 på 4. Tror handen spelas ligadant på högre nivåer också.

 

Utgång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borne, att lägga sig har aldrig varit ett alternativ.

Frågan var om hero skulle syna (för att försöka fånga tredjegubben) eller ställa all-in nu (som stor favorit) och "rätta svaret" är troligen ett mellanting. Vi vill bygga en hyggligt stor sidopott så att mellangubben känner sig pottbunden.

 

Fast tror vi att han betalar av ett ställ, så ska vi givetvis ställa. Men han har typ 35 kvar, och även den största idiot kan ju dra öronen åt sig.

 

Höj till typ 20, är väl ett förslag.

 

Att bara syna för att försöka fånga mellanspelaren hade varit ett alternativ om det funnits en sidopott, men nu kommer vi ju beta på floppen i en tom sidopott, och då är chansen mycket mindre att få syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit en kompetent spelare på 0.25-0.50,det finns sådana;-), så hade jag gjort som gdaily säger höjt till 20-25 för att binda han till potten.Men nu eftersom han inte visat några tendenser så valde jag att ställa.Jag gjorde det för att det skulle se ut som en desperat åtgärd och att han skulle ta en syn med sämre hand.

 

HERO raises $74.50

chigo goes All-in $34.50

Dealing Flop 9s 5c 2c

Dealing Turn 9s 5c 2c 8d

Dealing River 9s 5c 2c 8d 6c

ZIZOU100 shows Ts 5s

chigo shows 3s 3d

Winner is HERO $126.90

 

Som ni kan se var det en snygg syn han gjorde :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...