Frenter Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 För ungefär en månad sen köpte jag apples 30 tummare och har använt den sen dess. Tyvärr har jag märkt att jag får ont i ögonen när jag lirar poker i mer än drygt en timme. Jag har provat att spela från nära håll och från långt håll och får ont oavsett hur jag kör. VAD FAN SKA JAG GÖRA???? Sjukt jobbigt att ha köpt en 17 larres skärm för att senare upptäcka att jag får ont i ögonen av att spela på den. Ni andra med stora skärmar, hur är det för er?? Hur spelar ni, från vilken distans och vilken pixelupplösning. Ursäkta ifall jag skriver slafsigt men jag har ju som sagt ont i ögonen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Har du dragit ner ljusstyrkan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 se till att bakgrunds belysningen runtom skärmen är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Jag har dragit ner belysningen så mycket som knapparna på skärmen tillåter. Det är dock ändå lite för ljust tycker jag. Kan jag göra nåt annat för att dra ner den ännu mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Jag har dragit ner belysningen så mycket som knapparna på skärmen tillåter. Det är dock ändå lite för ljust tycker jag. Kan jag göra nåt annat för att dra ner den ännu mer? om du inte har nån bakgrundsbelysning på väggen bakom skärmen så kan skärmen verka väldigt stark o vara irriterande i längre sessioner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Så väggen bakom skärmen borde se ut som följande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Så väggen bakom skärmen borde se ut som följande? hehe inte helt mörkt iaf , nån sorts svag belysning så man inte sitter i svart rum med endast skärmen på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 K jag förstår vad du menar, men finns det andra sätt att mörka skärmen på? Apple skärmen har en alltför ljus minimum ljusstyrka, kan man lägga på någon extra pryl på den? Detta bör nog vara svårt med tanke på dess storlek. Haha föresten så var det dig jag pratade med innan jag köpte min skärm, du har inte funderat på att bli skärm coach Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 K jag förstår vad du menar, men finns det andra sätt att mörka skärmen på? Apple skärmen har en alltför ljus minimum ljusstyrka, kan man lägga på någon extra pryl på den? Detta bör nog vara svårt med tanke på dess storlek. Haha föresten så var det dig jag pratade med innan jag köpte min skärm, du har inte funderat på att bli skärm coach i drivrutinen till grafikkortet ska de ju gå o ställa in också, va du nu kan tänkas ha? nvidia control panel eller ati catalyst control center.... +kolla att du har rätt drivis för skärmen också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Pling - Dagens ilandsproblem! Förlåt, kunde bara inte låta bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Pling - Dagens ilandsproblem! Förlåt, kunde bara inte låta bli. Tänkte faktist precis skriva detsamma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Det kanske är så att du måste skaffa glasögon? Besök din optiker för rådgivning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Det är måhända ett ilands problem men om man lever på poker eller liknande är det ett stort problem då det är ett handikapp. Bakgrundsljus är väldigt bra för ögonen, dvs spotar på vägg eller liknande bakom skärmen så att skärmens ljus inte är så mycke starkare än övrig omgivning. Gör en sökning här eller 2+2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Jag känner igen detta... för några årsen började jag få sämre syn och skulle samtidigt ta körkortstillstånd, började stundtals få ont i ögonen av att sitta vid datorn. Det visade sig att jag hade marginellt nedsatt syn (kunde tom få körkortstillstånd utan glasögon) men valde att skaffa linser iaf. Upplever inte problemet längre och dessutom är det grymt skönt att se klart/klarare än tidigare. Så gå och gör ett test! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Juni , 2007 Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 jag har en apple 30". håller med om att den är ljusstark, iaf relativt andra skärmar jag har ägt. dells ska ju enligt uppgift vara ännu ljusstarkare. jag kör den iaf på näst högsta nivån. ett tips kan ju vara att ha mörkare bakgrundsbild, inte göra vita fönster så stora och försöka komma en bit från skärmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frenter Postad 20 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2007 Var faktist hos en optiker för drygt 2 månader sen och då var allt ok. Faktum är att jag bara får ont av att sitta framför just den här specifika skärmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts