Gå till innehåll

Heads Up Cashgame mixat med Shorthanded Sit and Go´s (Micronivå)


ChristerHedlund

Vilket spel tror ni jag vinner mest på?  

8 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket spel tror ni jag vinner mest på?

    • HU CG
    • Shorthanded SIT AND GO
    • Shorthanded CG


Recommended Posts

Startar upp en dagbok här över mitt spel på World Poker Exchange. Som ni säkert förstod som kommer jag spela HU Cashgame (NL10) samt Shorthanded Sit and Go´s ($2+0.2) till att börja med.

 

Bankrullen jag startar med ligger på $100 och har alltså för tillfället 10inköp för den nivå jag spelar. På tok för lite men finns ingen lägre nivå för HU spel så får börja där. Däremot tänker jag inte gå upp i nivå till NL20 förrän jag har en rulle på $500. Kanske lite det med för HU-spel men kom gärna med synpunkter kring bankrullekrav för HU samt Shorthanded Sit and Go´s. Får även gärna ge synpunkter eller tips på strategi för HU-spel.

 

Kommer även lägga in lite handhistorik över både händer jag tycker är bra spelade samt mindre bra spelade som ni kan ge förslag på hur jag borde spelat annorlunda.

 

Känner att jag bör sätta upp några mål:

1. Först och främst INTE TILTA (Vilket jag periodvis kan ha lite problem med, måste lära mig att stänga av de dagar jag känner att det inte flyter på som det ska)

2. 500 HU-händer spelade per dag

3. Resultatmålet för denna månad för bli att öka rullen med 10% per dag. Inte så många dagar kvar i Juni men skulle innebära följande:

 

19Juni $110

20Juni $121

21Juni Bortrest

22Juni Bortrest

23Juni Bortrest

24Juni Bortrest

25Juni $133

26Juni $146

27Juni $161

28Juni $177

29Juni $194

30Juni $214

 

Kan hända att det blir stressande att ha sådana här resultatmål, men borde med bra spel kunna vara realistiskt.

 

Hoppas det blir några som följer och som kan ge bra tips . Tror det kan lyfta mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då blir jag den första som skriver i din dagbok, ska följa den o se hur det går för dig. tänkte på dina mål försök o kanske slå ut det över hela månaden så du inte känner att denna dagen måste jag plussa ja tex 20 dollar utan räkna tex hela månaden att du ska tex plussa 500 dollar som ex, så gör jag iaf har som mål 300 kr i dagen då men går ej att plussa kanske 300 kr per dag vissa dagar plussar du mer vissa dagar backar du så man får ta o se vad slutändan blir vid månadsskiftet.

 

går det bättre med dina tilt perioder???? eller menar har du lättare o sluta spela i tid??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tina jag tänker inte stirra mig blind på dagsmål direkt, utan mer ha att jämföra mig hur jag ligger till för att uppnå målet i slutet av månaden.

 

Det går lite upp och ner med min tilt. Lite därför jag startar en dagbok också där jag måste visa resultat och berätta hur det går. Tror det får mig att skärpa mig lite, vill ju inte visa upp dåliga resultat =) Så det är bäst att man spelar bra och plussar så man slipper skämmas =) Nee skämt åsido, men det går bättre nu att ta pauser och inte sitta och nöta hela kvällarna. kommit igång med min träning igen också, vilket är bra tror jag. rensar skallen och man får ut lite agressioner =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tina jag tänker inte stirra mig blind på dagsmål direkt, utan mer ha att jämföra mig hur jag ligger till för att uppnå målet i slutet av månaden.

 

Det går lite upp och ner med min tilt. Lite därför jag startar en dagbok också där jag måste visa resultat och berätta hur det går. Tror det får mig att skärpa mig lite, vill ju inte visa upp dåliga resultat =) Så det är bäst att man spelar bra och plussar så man slipper skämmas =) Nee skämt åsido, men det går bättre nu att ta pauser och inte sitta och nöta hela kvällarna. kommit igång med min träning igen också, vilket är bra tror jag. rensar skallen och man får ut lite agressioner =)

 

tiltar gör väl alla bara o lära sig o sluta i tid o ha disciplin men lovar tids nog lär man sig. o då kan ju en dagbok vara bra som du skriver för att man vill ju kunna uppvisa bra resultat annars får du ljuga ihop en summa ;) näe då är det ju inget skoj med en dagbok. har tagit en pokerpaus nu hamnade på ett program på discovery så nu vet jag hur man tillverkar tapeter o ballonger, snart visar de hur man gör glödlampor tror jag plus pommes, jaja kan ju alltid vara bra o veta :-D

 

föresten vad tränar du för ngt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också suttit och sett Tv. Sett House och så lite sport. Nu blir det en kortare session poker innan jag lägger mig. Man blir trött av att träna =)

 

Jag spelar fotboll och löptränar och har tidigare tränar 5-6ggr/vecka men varit slö ett tag nu. Men nu blir det nya tag både med träning och poker =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då var det dags att summera dagen. Starten på dagbok var bra, vilket är skönt så man känner att man får börja lite i medvind. Inte spelat så mycket som jag hade tänkt. En del annat som tar tid just nu, men kan vara bra att jag inte sitter för länge.

 

Resultat 19Juni

 

HU CG

 

Antal händer: 88 (En bra bit från målet på 500händer, kan vara svårt att komma upp i det men har idag inte spelat så mycket)

 

Resultat: +$4.45 (50bb/100)

 

SH SIT AND GO

 

Antal: 5st

ITM: 3 (3-0-0)

ROI: 90%

Resultat: +$10

 

Totalt 19Juni: +$14.45

 

Bankrulle: $114.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då var det dags att summera dagen. Starten på dagbok var bra, vilket är skönt så man känner att man får börja lite i medvind. Inte spelat så mycket som jag hade tänkt. En del annat som tar tid just nu, men kan vara bra att jag inte sitter för länge.

 

Resultat 19Juni

 

HU CG

 

Antal händer: 88 (En bra bit från målet på 500händer, kan vara svårt att komma upp i det men har idag inte spelat så mycket)

 

Resultat: +$4.45 (50bb/100)

 

SH SIT AND GO

 

Antal: 5st

ITM: 3 (3-0-0)

ROI: 90%

Resultat: +$10

 

Totalt 19Juni: +$14.45

 

Bankrulle: $114.45

 

snyggt jobbat iaf, kanske sng du ska pyssla med mnar du vann ju alla sh sng

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo måste hålla med om att folk spelar lustigt på den här nivån. Det som kan irritera en är de som kör med hit and run taktik. Kommer in vinner en pott och sedan drar....man borde kanske skriva notes på dem att de är hit and runspelare så man itne spelar mot dom...eller vad tror ni? för det mesta är dom ju kassa som inte klarar av att sitta kvar och försöka vinna hela min stack...nu blir det lite mer HU och någon sit and go innan jag ska träna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha joo han hette ju det. Riktigt klockren film =).....Har ju fått höra det några gånger då jag även snusar själv =)....

 

Nu har man iaf vart ute och sprungit lite. Spelade en kortare session innan. Spelade 1 sit and go som jag vann och +$11 i HU CG på ca 50 spelade händer. Nu blir det mat och sen lite mer spel. Återkommer senare ikväll över hur dagen gått =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt? Det är väl det spel som är minst segt. Action hela tiden, just därför jag gillar det. Jag blir lite otålig på FR bord där det mest blir att folda. HU är perfekt för mig, man spelar nästan varje hand och jag är väl rätt orädd som spelare också vilket passar HU bra tror jag.

 

Brukar nästan aldrig förlora om jag kommer till HU i sit and gos tex. Det var där jag fick lite tanken på att jag kanske är hyfsad HU-spelare. Eller så har jag bara tur =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då var det dags att summera dagen. Har spelat något mer än igår men inte så mycket ändå. Kör korta sessioner, vilket känns rätt bra. Däremot har mitt Sit and Go spel gått betydligt sämre idag, vilket är helt naturligt då man inte kan räkna med att ha ett ROI på 90% =). Nu blir det inget mer spel för mig den här veckan då jag åker bort över midsommar. Ha en trevlig midsommar allihopa!!

 

Resultat 20Juni

 

HU CG

 

Antal händer: 132

 

Resultat: +$6.38

 

SH SIT AND GO

 

Antal: 5st

ITM: 1 (1-0-0)

Resultat: -$4

 

Totalt 20Juni: +$2.38

 

RESULTAT JUNI

 

HU CG

 

Antal händer: 220

Resultat: +$10.83 (49bb/100)

 

SH SIT AND GO

Antal: 10st

ITM: 4 (4-0-0)

ROI: 27%

Resultat: +$6

 

Då jag inte kommer spela något förrän måndag så räknar jag in raken jag får tillbaka söndagnatt i rullen nu.

 

Rakeback: $10.72

 

Bankrulle: $127.55 (ligger än så länge över målet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar på World Poker Exchange. Där får man tillbaka allt man rakat i slutet av veckan. Mycket bra. Enda negativa är att det inte är så mycket trafik där, som mest varit ca 900 spelare tror jag.

 

Finns det NLTH HU CG på WPX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev för trött igår kväll för att skriva här så jag får skriva om gårdagens resultat nu på morgonen istället. En rätt bra pokerdag det lilla man han spela, resultatmålet på en ökning med 10% av rullen håller i sig så långt. Var och såg på en ny lägenhet igår så det var det som tog lite tid från pokern, men blir nog så att jag flyttar i augusti iaf. Nåja nu ska man iväg till arbetet strax, usch usch.

 

RESULTAT 25 JUNI

 

HEADS UP

 

Antal händer: 120

 

Resultat: +$7.45

 

SIT AND GO

 

Antal: 3st

ITM: 2 (1-1-0)

Resultat: +$3.40

 

TOTALT: +$10.85

 

TOTALT RESULTAT JUNI

 

HEADS UP

 

Antal händer: 397

Resultat: +$20 (50bb/100)

 

SIT AND GO

 

Antal: 13st

ITM: 6 (5-1-0)

Resultat: +$9.40

ROI: 32%

 

TOTALT RESULTAT JUNI: +$29.40

 

BANKRULLE: $136.12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...